Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

1. tmolvik

tmolvik Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    459
    Bonuspoeng:
    63
    Mulig det er det de prøver på her også, selv om det faktisk ble utstedt billett, den var bare "waitlisted" og ble kansellert like etterpå. Har heller ikke fått noen billett enda, over et døgn etter de skulle endre tilbake og vi skal reise om en uke, så blir spennende å se hva som skjer..

Lærte forsåvidt noe annet også underveis (dersom det stemmer), nemlig at noen reiser (selv om det er ledige billetter) ikke lar seg kombinere med utreise. I dette tilfellet så er det en LH-flight som gir meg mulighet til å fly direkte FRA-BGO framfor en melkerute igjennom Europa på returen, som visstnok ikke lar seg kombinere med utreisen vår. Var klar over married segments, men trodde det var på hvert strekk.

2. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,359
    Bonuspoeng:
    113
    Agentruletten fungerer fortsatt. Fikk en schedule change til høsten på en retur fra Santiago de Chile hvor AC endret ruter som ga en layover i Toronto på ett døgn (helt greit, det er en flott by), men videre hjem via London fikk vi nesten 11 timer på LHR før vår opprinnelige bookede flight på ettermiddagen. Så at det var masse ledig i Plus på alle direkterutene før vår flight, også plass via CPH og flere biz via *A. Agent nr 1 og 2: Tyvärr, kun plass i Eco og ingen alternativer med *A heller før vår avgang. Sikkert married segments-problematikk..

Tok en dags pause før agent 3 i dag, en særs hyggelig svensk dame. Jeg la frem ønsket, gjorde oppmerksom på at det fantes 8 ledige plasser i Plus ved søk LON-OSL. Hun sjekket og sa at det skulle hun fikse selv om det ikke i utgangspunktet var noen tilgjengelig, og så var det i boks.

Treffer man den som kan og vil, så løser det seg enten det er innenfor eller utenfor reglene. :)

EndreD, AirMags, LaDuden and 8 others like this.
  3. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,532
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg slet med married segments og problemer på en CT booking og lurer derfor på.

Får jeg til å:

Booke star alliance award for poeng med
    BGO - CPH, SK
    WAW - OSL, LOT (*A award ticket), ledig i biz a 30k poeng
    OSL - BGO, SK

Kan jeg få CT tlf eller sas kundeservice til å sy den sammen slik at jeg betaler 30k poeng for herligheten, eller må jeg booke WAW - OSL til 30k med LOT, og BGO - CPH, OSL - BGO med SK til 12k poeng i tillegg?

Hvis ja til 30k for alt, slipper jeg unna servicegebyr på 450 fordi den er umulig å booke slik på nettsiden?

4. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Kundeservice får ikke til å sy sammen to bestillinger uten å først avbestille den ene og så endre den andre bestillingen hvis setene frigjøres til booking igjen (noe som ikke alltid skjer). Og hvis du hadde problemer med married segments i utgangspunktet så er du mest sannsynlig like langt...

Du betaler forresten servicegebyr på 450 uansett om du booker star alliance på nett eller på telefonen. Det er et telefongebyr på 375 kroner oppå det igjen som du slipper å betale hvis reisen er umulig å booke på nett (eller hvis du er Diamant).

5. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,532
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg var nok litt uklar. Har en booking CPH - WAW- ICN - TYO, retur TYO - WAW.

Var ikke mulig å finne noen tilslutninger hjem fra WAW, så jeg må da bestille det utenom. Lurte da på om jeg kunne sy sammen den reiseruten jeg forespeilet ovenfor (Altså BGO-CPH, retur WAW - OSL + OSL-BGO) for 30k poeng totalt, eller om jeg må ut med 30k for WAW-OSL + poeng for BGO-CPH og OSL-BGO på returen). Var nok telefongebyret jeg siktet til om jeg slapp, da, ja.

6. leeds1979

leeds1979 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    Jobbet litt med en booking som til slutt fikk gjennom, ene og alene grunnet en knalltrivelig svensk kar på telefonen.

turen var til ZNZ og med ethiopian biz ned via ADD og turkish hjem via IST.

biz kom opp på awardfares, awardhacks og sas * søk på hjemmesiden.
    men når jeg hadde valgt, lagt inn personalia og loadet neste side forsvant biz og kun eco tilgjengelig.
    etter noen minutt kom biz tilbake, men samme skjedde. Dette gjentok seg 4-5 ganger over flere dager.

tilbake til telefonen; jeg ringte inn og forklarte, og var kjapp å si jeg ikke ville betale gebyr gr telefonbestilling da det ikke gikk på nett. ( han sa han var diamant så han kunne booke den på egen konto om det skulle være et issue:cool:) aldri vært borti før, men jeg er selv diamant så vi kjørte på.
    Han sa saseb har en del issues mot ethiopian og at billetter egentlig ikke finnes selv om de finnes på nett.
    Dernest sa han at det var mulig hele reisen forsvant i biz, siden biz ned forsvant grunnet denne feilen.
    Han snudde opp ned og prøvde å booke returen først, og fant denne i biz etter de dukka opp igjen. Så la han på utreise og alt var som det skulle.
    Som sagt suuuuper flink og hyggelig kar. Jeg passet godt på å få meddelt han det også:)

så laaaang historie kort;
    Tipset er dersom du sliter i bookingprosessen, prøv å snu ruten. Spesielt dersom ethiopian er involvert.

paramberg, Emma, AirMags and 7 others like this.
  7. EJN

EJN Medlem

Likes mottatt:
    179
    Bonuspoeng:
    43
    Hei! Har en CT-booking hjem fra Taipei med routing TPE-CDG-BRU-OSL. Har fått noen schedule change-varsler på mail der SAS opplyser om at de ikke har funnet alternative routings, men ingen av strekkene er kansellert (i hvert fall iht. SAS-grensesnittet).

Sjekket med gullmailen, de påstår at pga. schedule change på TPE-CDG er nå transfertid < MCT med ankomst CDG 08:40 og videre 09:55.

Spørsmålet er hva som skjer om jeg ikke gjør noe med dette - risikerer jeg å bli strandet på CDG eller er worst case at de må booke meg om dersom jeg ikke rekker forbindelsen? Eller kan de finne på å kansellere TPE-CDG om jeg ikke svarer?

8. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,025
    Bonuspoeng:
    293
    Imponert og litt skremt. Får jeg foreslå kompersjonsstrømper?
    Har noen ganske ekstreme booking selv tenker jeg. Men å legge opp til snitt på rundt 5 timer på bakken mellom alle flyvningene. Wow.
    Ikke noe til å sove. litt for lenge i mange lounger.
    Hadde definitivt blitt med, men tror det blir skikkelig slitsomt også.
    Og gleder meg veldig til rapport ;()

Jeg tar det for gitt at dere reiser med sekk eller praktisk koffert som håndbagasje. Selv ville jeg sjekket Uber og hvilke apper som er best de stedene dere eventuelt vil dra inn i byen. Med off tranport tror jeg dere vil bruke for mye tid.

AirMags, oaiquach and Insomnia4u like this.
  9. cothom

cothom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    561
    Bonuspoeng:
    93
    Har noen prøvd å gjøre endringer på awardbookinger som involverer SQ etter at det ble stengt for booking av SQ? Jeg skulle gjerne lagt til noen tilslutningsflights, ikke endre på SQ-segmentene.

10. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    12,205
    Bonuspoeng:
    183
    Har ikkje gjort det enda, men spurt diamantmailen som seier det skal gå fint.

«Ja det kan du göra då du bokade din resa då systemet fungerade med att boka med SQ.»

cothom liker dette
  11. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,097
    Bonuspoeng:
    183
    Noen som vet når på døgnet LH slipper seter? For EB er det jo kl 00:00 for avganger Europa, gjelder det også for LH? Men også interessert i slipptidspunkt for flighter fra USA til Europa.

12. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    874,554
    Bonuspoeng:
    293
  13. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Darkcho liker dette
  14. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    874,554
    Bonuspoeng:
    293
    Leste spørsmålet, men det var det nærmeste jeg fant ….

15. Fra190

Fra190 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    85
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg gjorde endringer på booking som inneholder SQ to ganger denne uken. Gikk helt fint, men hvilepuls hadde jeg ikke;)

cothom liker dette
  16. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,088
    Bonuspoeng:
    183
    Betyr det at det gjekk greit å endre ei reise etter at du fyrst hadde booka biz med Singapore Airlines? Eg skulle gjerne ha endra avreiseflyplass frå OSL til BGO på årets sommarferie.

17. afirm

afirm Veteran Moderator

Likes mottatt:
    5,812
    Bonuspoeng:
    183
    Å spå kor lenge vi har «god» tilgang på LH F torer eg ikkje. Det einaste som er sikkert er vel at alt er usikkert.
    Eg dumma meg nyleg ut på SQ som eg ikkje trudde hasta so mykje med å booke, so anbefalinga får vel vere å slå til medan ein kan.

18. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    874,554
    Bonuspoeng:
    293
    Hvor fant du LH F?
    Panama er et spennende reisemål.
    Jeg så etter LH F til MEX før vi reiste via BOG

19. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    874,554
    Bonuspoeng:
    293
    QUOTE="holmen, post: 492616, member: 1875"]Det er vel alltid fint med en tur til California i februar?[/QUOTE]
    Husk at det snør i LAX i februar!

indahla and Sunnfjordingen like this.
  20. afirm

afirm Veteran Moderator

Likes mottatt:
    5,812
    Bonuspoeng:
    183
    Eg brukar Awardfares for å få oversikt. Ekskluderar AirCanada (for å bli kvitt Emirates), velger antal passasjerar og avreise Europa. Finn då blant anna seter til Mexico City neste fredag. Ellers er det litt ledig til ORD og JFK.
    Har fulgt med litt siste tida, og er stort sett desse destinasjonane pluss BOS og IAH som har litt ledigheit. I tillegg til at EZE har hatt noko.

Retur er det no ledig HND, IAH og ORD på forskjellege datoar.

Awardfares F.JPG

Eddie47 and RoadKing like this.

Del denne siden