Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

1. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,025
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg flyr jo SAS+ til London. Neste dag har jeg morgenflight fra LHR-FRA. Jeg kan da bruke first innsjekk og muligens få meg et fint omslag, selv om jeg flyr biz, naturlig nok nedover?

Ut til flyet, vil det bli transport fra FCT uansett? Så eventuelt snakker om kvaliteter på forskjellige biler med den personlige assistenten for å hinte litt?

Er litt stolt av 3 F flights med 3 selskaper og 1 nytt selskap og ikke minst 2 nye F produkter.

Finne fram skal jeg, har vært i nærområdet et par ganger og kjørt forbi med Porche:)

AirMags and EndreD like this.
  2. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,862
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg vil tro du kan bruke first innsjekk. Har bare fløyet fra Oslo og der tror jeg first, biz, hon og senator er samme skranke.

Ut til flyet blir det bil uansett, det er ikke fysisk mulig med noe annet med mindre du går tilbake til den vanlige terminalen.

3. GlennDi

GlennDi Medlem

Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    Har lest på forumet om et triks for å finne Lufthansa-gruppens longhaul C-flights, ved å søke feks. VIE-LAX i stedet for FRA-LAX.
    Man kan da finne VIE-FRA-LAX i C, mens FRA-LAX kun finner resultater i økonomi.

Noen som har erfaring om man i ettertid kan fjerne første leg (VIE-FRA), eller er man nødt til å ta runden til VIE?

4. 1884derby

1884derby Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    832
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har kun en erfaring på dette:
    På hjemreise fra EZE, fant jeg biz-seter på EZE-FRA-VIE. Kun EZE-FRA gikk ikke. Booket da til VIE, og noen dager senere fikk jeg lov til å fjerne VIE og erstatte den med FRA-OSL, noe som ga ønsket rute EZE-FRA-OSL.

Opplever at Biz-seter fra EZE er sjeldent å finne, så min læring her var å sikre disse, og så stole på at agentrulett senere løser de mindre viktige shorthauls.

Lykke til!:)

5. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,025
    Bonuspoeng:
    293
    LOT låser sine flyvninger mellom OSL Og WAS for nye bookinger.

Eksisterende booking med sas hjem fra HND er kansellert. får lov å booke om gratis. Ikke noe problem å booke NRT-WAW et år fram i tid. Det jeg ikke får lov til er å legge til direkte flight WAW-OSL. Så nå sitter jeg med flight via VIE. Mer tid på formiddagen etter nattflyvning hjem er ikke ideelt.

får sjekke i løpet av året om LOT slipper flere billetter på WAW- OSL som jeg kan legge til.

Noen med erfaring på om de gjør det?

democomputer liker dette
  6. democomputer

democomputer Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,593
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg booket VIE-TPE på nett for neste påske, ringte inn og la til retur og connection til og fra Oslo. Da ble det OSL-WAW-VIE på utreisen. Så det finnes noe.

K

7. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,564
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som vet om man kan beholde en reise som allerede er booket med 1 CT og 60 000poeng til 120 000 poeng uten at reisen forsvinner, er dette noe SAS kan fikse?

8. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,906
    Bonuspoeng:
    293
    Mener du å få CT tilbake og betale 60.000 poeng ekstra?

9. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,564
    Bonuspoeng:
    113
    Det stemmer.

jeg har allerede booket en reise for 60 000 poeng og 1 CT for 2 pers. Men ønsker heller at det blir 120 000 poeng totalt, sånn at jeg får CTen tilbake og at reisen forblir slik den er.

10. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,906
    Bonuspoeng:
    293
    Det mener jeg går helt fint uten ombooking. De bare gir deg 60.000 poeng tilbake og trekker 120.000.
    Og gir deg CT tilbake (såfremt den ikke er utgått).

11. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,564
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, CTen går ikke ut før 31.12.23.

Jeg skal prøve å ringe SAS på tirsdag for å se om det er mulig. Kan ikke skjønne at det skal være umulig for dem å fikse det. Gir deg lyd om det går ann. Takk for tips.

indahla liker dette
  12. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,906
    Bonuspoeng:
    293
    Du kan jo ringe SAS i USA idag. Mener de er åpne for «alle» :)

13. Pepeu

Pepeu Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,002
    Bonuspoeng:
    93
    Hva er grunnen til at søkesiden på star allianse poengreiser på sas.no ikke finner de samme reisene som på feks flysas.com? Ser awardfares linker til flysas.com, men de klarer heller ikke å fange opp alle.

14. Rapolo

Rapolo Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,210
    Bonuspoeng:
    113
    Ofte er det slik at man finner SAS Plus eller Biz-billetter med andre intra-Europa som man ønsker å har på slutten av en reise. Søker SAS-agenten A-B og så B-C er det i blant at B-C ikke dukker opp selv om det kommer om hen kun søker B-C (evt om du fonner denne på nett selv).
    Trikset i slike tilfeller er å be agenten først søke B-C for så å legge til A-B. Dette har fungert for min del både med SAS Plus fra LHR-SVG på en booking fra SDQ hvor LHR-SVG ikkje kom opp ved kronologisk booking, men løste seg ved å gjøre det bakvendt. Det samme med BRU-CPH (SN) ved booking fra ZNZ-SVG.
    Dette er ikke nødvendigvis noe alle agentene kjenner til, så be gjerne om å Stokke om på rekkefølgen om de sier de ikke finner billetter hvor det er ledig på nett om man søker leg for leg.

Ref diskusjone med LH-gruppen er de notorisk kjent for married segments som sender oss dødelige på rundtur i Europa. Ofte slipper de direkteflygninger kort tid i forveien.

15. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,618
    Bonuspoeng:
    183
    Ulike resultater på sas.no og flysas.com kan forklares med point of sale-restriksjoner på bonussetene:

https://blog.awardfares.com/eurobonus-point-of-sale-award-space/

jgroneng, Pepeu, holmen and 1 other person like this.
  16. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,025
    Bonuspoeng:
    293
    Trikset forutsetter at en booker alle segmenter samtidig. Når de slippes ( som hos SAS) på ulik tid kan det være en risikosport når en ønsker seg hjem på en spesifikk fag mitt i Hanami blomstringen.

For meg virker det som om fenomenet er mer tilstede for tiden. Men det er mulig det er mer synlig fordi der generelt er mindre billetter ute i markedet.

Rapolo liker dette
  17. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,154
    Bonuspoeng:
    293
  18. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,025
    Bonuspoeng:
    293

Er det noen som faktisk har fått en konsulent til å bytte søke lokasjoner? Og dermed funnet billetter som ikke var synlige tidligere?

19. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,154
    Bonuspoeng:
    293
    Godt spørsmål. Tipper de fleste agentene vil si "tyvärr".

20. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,097
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har en reise med 3 pax booket med poeng og CT. Kan man splitte den ene personen ut, for å få en annen ruting hjem? Jeg har YVR-FRA i eco, men snappet opp 2biz SK SFO-CPH. Kan en agent koble på de SK-billettene evt? Og den siste pax reiser alene, da på en annen ruting evt

Del denne siden