Akkurat, hvis det er slik er det da absolutt ikke et sjakktrekk å velge kun Eurobonus i FFP-menyen. Må heller velge alle programmer, og bruke F-oppslag for de andre som en indikasjon på at vi kan ha flaks når vi ringer SAS.
Det var vel noen her som for ikke lenge siden hadde konkludert med at SAS' tilbud nå var mer eller mindre sammenfallende med United. Dvs at hvis United rapporterte ledig, så ville også SAS' personale finne det?
Hvis du skal fly LH så vil jeg anbefale å sette antall passasjerer til minst 3 for å være "sikker" på at det vil gå igjennom hos SAS.
Noen med erfaringer med LH/OS married segment? HND-FRA-VIE gir en ekstra rundtur. Men kan man bestille langdistanse første og så endre slik at det blir HND-FRA-OSL. Syns jeg har lest er workaround på den, men husker ikke helt hvor den var.
Meinar å ha lese at LH brukar å sleppe opp ekteskapet når det nærmar seg avgang. I mars hadde eg IAD-FRA-VIE-CPH-BGO der det var absolutt nada ledig i nokon klasse på IAD-FRA før inntil rett før avreise. Dessverre var det på returreisa, so eg hadde ikkje fått endra billetten hadde det ikkje vore for at IAD-FRA var veldig forseinka.
LH slipper vel biz først 85 dg før avreise mot EB mens en kan finne reiser I biz tidligere fra VIE, ZRH og andre via f.eks. FRA. Noen har vel klart å få avbestilt ekstraleg f.eks. VIEFRA etter booking av reisen. Jeg vil tro at det uansett er uproblematisk etter at de har åpnet for biz mot EB...
Nå har jeg søkt FRA/MUC-YVR/SFO/SEA hver dag siste 4 mnd. Det jeg med sikkerhet kan si er at på disse rutene slippes det ikke biz 85 dager før. (Og lite eco også!) Hverken tur eller retur. Et unntak var påsken på YVR, da var det 9 seter hver dag. Det slippes noe 14-17 dager før på YVR, men det er svært inkonsekvent slipptid, og de forsvinner fort. AC er helt fraværende på YVR både i eco og biz, finner noe fra YYZ-LHR/FRA i eco det er alt. Har dobbeltsjekket med United på en del, og de finnes ikke der heller. Så tydelig at LH ikke slipper mye seter for tiden
Vi har en bonusreise i sommer som vi er litt usikre på om vi får brukt, og siden det er en reise bestilt i 2021 for sommeren 2022, som ble endret "ørten ganger" av SAS og CT har gått ut. Hvis vi ikke kan reise kan denne selges? Og hva skjer med poengene dersom SAS kansellerer igjen - går de tilbake til oss, eller kjøperen? Antar det enkleste er å bare kansellere altså...
Trur ikkje det lenger er nødvendig. Eg fekk i alle fall booka LH F for to personar når det berre sto to ledige, er difor dumt å ekskludere noko som kanskje kan gå an å booke. Når det gjeld søking på Awardfares brukar eg berre å krysse vekk AirCanada for å bli kvitt Emirates-flygningane, både United og Avianca ser no ut til å samanfalle bra med SAS.
CT-booking kan du ikke bytte navn på. Så da kan det bli vanskelig å selge reisen. Kun på rene SAS-bookinger. Poengene hadde nok gått tilbake til deg uansett.
Førstelinje booker ofte ukritisk, mens avdelingen som rekalkulerer skatter kan finne på å sette ned foten om man tar for store omveier.
Ok. Eg har berre reist på bonusreiser intra Norge, Europa og USA i C og +. Til Japan i F vil eg tru dei må vere litt fleksible, i og med at det er sopass avgrensa med billettar tilgjengelig. Hadde vore forferdelig surt å bli avvist…
Noen som har flydd LOT fra OSL til YYZ i C-klasse via WAW? Litt spent på den opplevelsen kjenner jeg… ☺️ Vi har økonomi på returen og får ikke booket om til noe annet pga utgått CT - men finnes det muligheter for å oppgradere billetter med EB poeng hos LOT på noe vis??
Kan være relevant, jeg hadde eco WAW-MIA og spurte i loungen om oppgradering. De skulle ha 3000 zloty for oppgradering eco til biz, uten at jeg tok saken noe lengre enn det. Så jeg vet ikke om det faktisk gikk an på en bonusbillett
Det er en ren SAS-booking, men siden SAS har kansellert reisen "ørten ganger" tidligere blir det bare tull dersom de gjør det igjen etter salg...