Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

1. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    65,258
    Bonuspoeng:
    293
    Poeng ja, men kan være forskjell i avgifter.

oddA liker dette
  2. oddA

oddA Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,260
    Bonuspoeng:
    93
    Takk! Oppdaterte posten min med rettelsen også!

3. sunshine

sunshine Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,789
    Bonuspoeng:
    93
    Bestilte en reise i går og det står waitlist på 2 SK flighter på en ct bestilling. Noe grunn til bekymring og må jeg ringe inn for å sjekke?

4. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,744
    Bonuspoeng:
    183
    «Waitlisted» betyr at du er uten en bekreftet reservasjon, det skal normalt ikke skje på Eurobonus-billetter. Antagelig har agenten booket inn flyvninger uten tilgjengelige bonusseter / forsøkt å tvinge inn segmenter med O&D-restriksjoner. Ring inn og hør om mulighet for å åpne opp eller book om til annen rute.

5. sunshine

sunshine Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,789
    Bonuspoeng:
    93
    Slapp å ringe inn, sas var litt på og ringte, sendte melding og Mail. Ble ny rute med 9 timer mellomlanding i London og via Brussel på veien. Venter på billettene nå. Så lenge de går gjennom kan det bli lounge Safari på han som skal reise. Har BR C videre fra London.

oddA, indahla and trygveat like this.
  6. bXmi

bXmi Medlem

Likes mottatt:
    307
    Bonuspoeng:
    63
    Hvilke filtre bruker man for å se Awardfares first class med ANA? Er de så sjeldne at de normalt ikke dukker opp? Jeg får kun opp First med LH.

7. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,779
    Bonuspoeng:
    293
    De er sjeldne, spesielt med to personer. Ser ut som awardfares har gjort så ANA F dukker opp hvis man begrenser på eurobonus nå, selv om denne informasjonen ikke er tilgjengelig på sas.no og er estimert fra tilgjengelighet hos andre bonusprogrammer.

Du finner disse feks her:
    https://awardfares.com/search?LHR.HND.;c:first;z:eurobonus

Men hvis man fjerner LHR-HND-filteret og legger til et filter på ANA så kan man se at det er lettere å finne F fra Japan til USA:
    https://awardfares.com/search?..;c:first;a:NH;z:eurobonus

Dette er fordi det bare er LHR-HND fra Europa som går med F for tida siden de kuttet dette fra feks FRA pga Russland og Covid. Vær obs på at noen av rutene Japan-USA har gammel kabin

bXmi and holmen like this.
  8. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,971
    Bonuspoeng:
    293
    Må en ha visum til Kina nå? Var der i 2018(?) uten det ..

9. themichael

themichael Veteran

Likes mottatt:
    4,179
    Bonuspoeng:
    113
    Ser nok sånn ut dessverre. Jeg vet ikke om det var mulig uten visum tidligere...det blir første reise til Kina.

10. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,779
    Bonuspoeng:
    293
    Eneste mulighet for å komme inn uten visum for en nordmann er å gå i skranken på flyplassen og få 24 timers visa free transfer. Ganske sikker på at det var sånn i 2018 også eller hadde jeg nok ikke hatt kinesisk visum i passet etter jeg var der samme år :p

holmen liker dette
  11. mrt

mrt Senior Medlem

Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    113
    Bestilte nylig en bonusreise til Asia. Ser at servicefee var på 850 NOK. Er det en feil, eller har det økt uten at jeg har fått det med meg? :eek:

12. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,744
    Bonuspoeng:
    183
    Høres ut som telefongebyr på kr 400 + Star Alliance-gebyr på kr 450. Telefongebyret skal droppes for EBD og ved bestilling av reiser som ikke er tilgjengelig på nett, men ofte må man påpeke dette til agenten.

13. mrt

mrt Senior Medlem

Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, var det jeg var redd for ja… tusen takk!

Edit: jeg koster på meg 400 NOK x2 i ekstraavgift mot 1xCT og 165000 EB. Ser ut som agenten har glemt å trekke for poeng (og muligens CT), så da sitter jeg rolig i båten enn så lenge :D

EndreD and Brukernavnet like this.
  14. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,971
    Bonuspoeng:
    293
    Det har du selvsagt helt rett i :D
    Jeg var jo der bare i 4-5 timer. Ble kjørt til muren, par timer der og kjørt tilbake ..

15. themichael

themichael Veteran

Likes mottatt:
    4,179
    Bonuspoeng:
    113
    I tillfelle du husker hvilket byrå du brukte, så er jeg veldig glad om du kan fortelle meg det. Jeg søkte litt etter det også, men det ser slik ut at de fleste kun hjelper med utfylling av søknaden (og det klarer jeg jo selv). Sparer jeg derimot turen til Oslo, så er det klart verdt pengene.

16. Krjemb

Krjemb Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,368
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg brukte visumservice.no.
    Men den gangen var det ikke behov for fingeravtrykk ifm visumsøknaden. Det er vel det som er den store forskjellen fra nå.

themichael liker dette
  17. puckno

puckno Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    386
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg forsøker å forstå når en tilgjengelig awards flight kan legges til på en CT eller ikke.

I dette tilfellet gjelder det en reise Amman-Oslo med TY. Den er synlig og mulig å velge Star Alliance bonusreisebookingen på SAS sidene. Når man kommer til betaling feiler det med ‘denne prisen er ikke tilgjengelig lengre’ hvis man velger den som en del av CT booking.

Jeg har forsøkt ringe CT telefonen to ganger for å få den lagt inn, hver gang sier de at billettene ‘er forberedt for å legges ut, men ikke tilgjengelig ennå’.

Deretter har jeg forsøkt booke de samme flightene uten CT involvert, for bonuspoeng, via Star Alliance bookingfunksjonen på SAS-sidene.

Uten CT kun med bonuspoeng går det helt fint å booke.

Hva er greia her, når kan man bruke CT og ikke på tilgjengelige poeng awards tickets?

Last edited: 11. mai 2023
  18. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,779
    Bonuspoeng:
    293
    Avlevering av fingeravtrykk krever personlig oppmøte, men med visumservice reduserer man vel reiser til Oslo fra 2 til 1. I tillegg er vel fingeravtrykkene gyldig i fem år, så mulig man slipper å reise i det hele tatt hvis man skulle trenge visum en gang til

themichael liker dette
  19. thool

thool Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,366
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som har innspill her? Jeg antar flere har vært i samme posisjon:

Hadde opprinnelig CT-booking (utgått CT) til BKK med TK i November i år. Rimelig enkel reiserute med OSL - IST - BKK. Nå har Turkish endret IST - BKK til før vi lander fra Oslo så vi rekker med andre ord ikke flyet videre til BKK.

Hva gjør man nå? Ringer CT-telefonen? Ringer SAS? Ringer Turkish? Og hva kan man forvente av hjelp?

20. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,234
    Bonuspoeng:
    293
    Finn et alternativ du liker, og ring SAS.

thool liker dette

Del denne siden