Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

  1. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,089
    Bonuspoeng:
    183
    Samme her. Fikk mail i går med schedule change som innebærer at vi lander på IST ca 2 timer etter flyet til BKK gikk. Sas er tydelige på at når det gjelder bonusbilletter med *A er de ikke ansvarlige for å booke om. Finnes det ikke ledige bonusbilletter kan ikke SAS hjelpe deg med annet enn å få tilbake skatter/avgifter, poeng og CT. Det er Turkish som har endret avgangen og de som er ansvarlige for å booke dere om, men de kommer mest sannsynlig til å henvise dere til SAS.
     
    haifinn liker dette
  2. thool

    thool Aktivt Medlem

    Innlegg:
    385
    Likes mottatt:
    958
    Bonuspoeng:
    93
    SAS var hjelpsom her (på agent nr 2). Hun jeg kom til prøvde det aller meste før vi endte på det dårligste alternativet som var det eneste med ledige seter for EB. Turkish viser forresten også tilgjengelighet i systemet som ikke er der pga en «bug». Derfor fikk hun ikke booket oss om til en Turkish flyvning selv om hun prøvde flere ganger.

    TK har til stadighet referert til SAS ifm denne bookingen, for eksempel for å reservere seter på IST-BKK. Derfor kontaktet jeg bare SAS med en gang.
     
    haifinn liker dette
  3. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,225
    Likes mottatt:
    5,399
    Bonuspoeng:
    183
    Hadde hjemreise DPS-IST-OSL i vinter. TK kansellerer første leg og booker oss om til dagen etter. Dusinvis av forsøk og samtaler med masse ledig IST-OSL. Men ingenting som involverte flights med TK lot seg kombinere med eksisterende booking. Alt står som waitlisted, og det betyr Nei.

    Løsningen ble til slutt en halv dag på IST så IST-FRA-OSL hjem på kvelden med LH.

    K
     
    haifinn liker dette
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg må si, på bakgrunn av alt som rapporteres her på forumet, at TK utmerker seg negativt med stadig mye problemer i alle faser av billett.
    Best å unngå.
     
  5. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,177
    Likes mottatt:
    869,697
    Bonuspoeng:
    293
    Vi hadde en flott opplevelse med Turkish fra PTY-IST-OSL ..
    Tross kaos på IST pga jordskjelv og snøvær, fikk vi veldig bra service av Turkish
     
    RoadKing liker dette
  6. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,089
    Bonuspoeng:
    183
    Er man først på reise betviler jeg ikke at de er seviceminded, men før man har kommet seg avgårde nekter de tydeligvis å deale med bookingen, enten det gjelder setereservasjoner, spesialmåltider, bassinet, endringer eller kanselleringer. Mitt inntrykk er at de henviser til SAS selv om de er operating carrier.
     
    haifinn liker dette
  7. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,089
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis du med hjelpsom mener at agenten søkte etter ledige bonusseter for deg, så joda. SAS har uansett fraskrevet seg ansvar for ombooking med unntak av eget metall (presisjon - ombooking med mindre det finnes ledige bonusbilletter). Men poenget er at man ved kansellering normalt skal få booket om til nye dager enten det er bonusbilletter eller ikke. Det er ikke TK så ivrige på.
     
    Last edited: 13. mai 2023
  8. sunshine

    sunshine Senior Medlem

    Innlegg:
    696
    Likes mottatt:
    1,674
    Bonuspoeng:
    93
    Kan man kombinere sas pluss langdistanse på en ct bestilling med star alliance? Eller er det bare eco, biz eller first som er mulig?
     
  9. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,750
    Likes mottatt:
    21,956
    Bonuspoeng:
    293
    Edit: stryk svaret, jeg leste ikke langdistanse.
     
    Last edited: 14. mai 2023
  10. Kjetil L

    Kjetil L Senior Medlem

    Innlegg:
    535
    Likes mottatt:
    1,502
    Bonuspoeng:
    93
    Nei. Du kan bruke CT, men det må være en ren SAS bonusbillett. Men det er mulig å booke Go Bonus og oppgradere til Plus.
     
    sunshine liker dette
  11. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,237
    Likes mottatt:
    795
    Bonuspoeng:
    113
    Har nettopp fått en reiserute: OSL-FRA-HKG // HKG - TPE - ICN - NRT (24t 50min layover) - ZRH - FRA - OSL lagt opp, men måtte sendes til EB avdelingen for godkjenning og rekalkulering av skatt og utgifter.

    Jeg er fullt klar over at det er 9 legs (det var konsulenten også, han mente 9 var maks) og at den ene layover er over 24t regelen. Hva er sjansene for at denne går gjennom tror dere? :p
     
  12. cire913

    cire913 Medlem

    Innlegg:
    111
    Likes mottatt:
    118
    Bonuspoeng:
    43
    reiseruten din ovenfor har bare 8 legs, jeg har sett på sas nettside og det står at 8 legs er maksimalt??? mellomlanding mer enn 24 timer er det en veldig høy risiko for at reiseruten din ikke blir akseptert/kansellert - bare min personlige mening, du bør vente til i morgen for å se hvordan sas kundeservice svarer deg fordi de er som bestemmer, lykke til
     
  13. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,237
    Likes mottatt:
    795
    Bonuspoeng:
    113
    Ai, glemte VIE: OSL-VIE-FRA-HKG // HKG - TPE - ICN - NRT (24t 50min layover) - ZRH - FRA - OSL

    Takker, men har en dårlig følelse… hadde han kunnet kalkulert alt selv… :(
     
  14. cire913

    cire913 Medlem

    Innlegg:
    111
    Likes mottatt:
    118
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg er ikke sikker, men 9 flyreiser og 1 transitt med mer enn 24 timer ser ikke ut til å gi mye mening, siden det tydeligvis ikke oppfyller kravene til sas star alliance bonusreiser
     

    Attached Files:

  15. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,177
    Likes mottatt:
    869,697
    Bonuspoeng:
    293
    Sukk …. Vibeke laget det til meg, 9 leg og 46 timer i BKK på vei til og fra Bali ….
    Alt var så mye bedre før!
     
    EndreD, Gullars, Hanen and 6 others like this.
  16. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,440
    Likes mottatt:
    3,264
    Bonuspoeng:
    113
    Det virker som om de har blitt mye bedre på kontroll ved billettering. Bare det siste halvåret har jeg tre ganger fått lagt til legs med over 24 timer layover av agenter (etter litt rulett). To på 24.05 og en på 26 timer. Alle tre ble blankt avvist da de kom til EB-kontoret.

    Men hold oss gjerne oppdatert. Moro om det fortsatt er mulig å tøye strikken litt. I gode gamle dager var man bare avhengig av å finne en velvillig agent som hadde autorisasjon til å utstede billetter selv.
     
    Last edited: 23. mai 2023
  17. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,237
    Likes mottatt:
    795
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, har selv også fått 9 legg og 32 timer i BKK av Vibeke. Det var tider, det. Hvor mange år siden var det hun ble erstattet? Virker som evigheter
     
  18. LaDuden

    LaDuden Aktivt Medlem

    Innlegg:
    446
    Likes mottatt:
    1,425
    Bonuspoeng:
    93
    Tipper dessverre at backoffice ikke tillater det. Har fått en del avvist der ifra dette året. Krysser fingrene for at det går gjennom for deg.
     
    mrt liker dette
  19. Scribble

    Scribble Medlem

    Innlegg:
    190
    Likes mottatt:
    467
    Bonuspoeng:
    63
    Hvordan fikk du til FRA-HND så langt i forveien? Jeg har sett veldig mye etter dette, men kun funnet varianter som starter i Wien eller er via VIE/ZRH på en eller annen kronglete måte. Awardfares sin guide til release av seter sier også at Lufthansa longhaul biz kun slippes 85 dager fram.
     
  20. cire913

    cire913 Medlem

    Innlegg:
    111
    Likes mottatt:
    118
    Bonuspoeng:
    43
    Den er ganske lett:
    1. Du må bestille på nettet først (sas nettside for Star Alliance) f.eks VIE/ZRH - HND ( helt sikkert via FRA til å få biz klasse hos lufthansa) så det blir ZRH/VIE-FRA-HND hele veien med biz class.
    2. Ring inn kundeservice, be dem å legge inn f.eks OSL-FRA og fjerne VIE/ZRH-FRA. Så det blir OSL-FRA-HND hele veien med biz class. Da får du et biz billett hos lufthansa på forhånd

    Married segments hos lufthansa slipper ut billetter nesten 360 dager på forhånd. «Lufthansa longhaul biz kun slippes 85 dager fram» jeg tror det er vanlig - ikke married segment.
     
    Scribble and mrt like this.

Del denne siden