Ble ikke akkurat noe godt alternativ men det ble endret til utreise dagen før og eneste alternativ var OSL - FRA - IST i økonomi med 50 min connection time i Frankfurt. Hei hvor det går
Samme her. Fikk mail i går med schedule change som innebærer at vi lander på IST ca 2 timer etter flyet til BKK gikk. Sas er tydelige på at når det gjelder bonusbilletter med *A er de ikke ansvarlige for å booke om. Finnes det ikke ledige bonusbilletter kan ikke SAS hjelpe deg med annet enn å få tilbake skatter/avgifter, poeng og CT. Det er Turkish som har endret avgangen og de som er ansvarlige for å booke dere om, men de kommer mest sannsynlig til å henvise dere til SAS.
SAS var hjelpsom her (på agent nr 2). Hun jeg kom til prøvde det aller meste før vi endte på det dårligste alternativet som var det eneste med ledige seter for EB. Turkish viser forresten også tilgjengelighet i systemet som ikke er der pga en «bug». Derfor fikk hun ikke booket oss om til en Turkish flyvning selv om hun prøvde flere ganger. TK har til stadighet referert til SAS ifm denne bookingen, for eksempel for å reservere seter på IST-BKK. Derfor kontaktet jeg bare SAS med en gang.
Hadde hjemreise DPS-IST-OSL i vinter. TK kansellerer første leg og booker oss om til dagen etter. Dusinvis av forsøk og samtaler med masse ledig IST-OSL. Men ingenting som involverte flights med TK lot seg kombinere med eksisterende booking. Alt står som waitlisted, og det betyr Nei. Løsningen ble til slutt en halv dag på IST så IST-FRA-OSL hjem på kvelden med LH. K
Jeg må si, på bakgrunn av alt som rapporteres her på forumet, at TK utmerker seg negativt med stadig mye problemer i alle faser av billett. Best å unngå.
Vi hadde en flott opplevelse med Turkish fra PTY-IST-OSL .. Tross kaos på IST pga jordskjelv og snøvær, fikk vi veldig bra service av Turkish
Er man først på reise betviler jeg ikke at de er seviceminded, men før man har kommet seg avgårde nekter de tydeligvis å deale med bookingen, enten det gjelder setereservasjoner, spesialmåltider, bassinet, endringer eller kanselleringer. Mitt inntrykk er at de henviser til SAS selv om de er operating carrier.
Hvis du med hjelpsom mener at agenten søkte etter ledige bonusseter for deg, så joda. SAS har uansett fraskrevet seg ansvar for ombooking med unntak av eget metall (presisjon - ombooking med mindre det finnes ledige bonusbilletter). Men poenget er at man ved kansellering normalt skal få booket om til nye dager enten det er bonusbilletter eller ikke. Det er ikke TK så ivrige på.
Kan man kombinere sas pluss langdistanse på en ct bestilling med star alliance? Eller er det bare eco, biz eller first som er mulig?
Nei. Du kan bruke CT, men det må være en ren SAS bonusbillett. Men det er mulig å booke Go Bonus og oppgradere til Plus.
Har nettopp fått en reiserute: OSL-FRA-HKG // HKG - TPE - ICN - NRT (24t 50min layover) - ZRH - FRA - OSL lagt opp, men måtte sendes til EB avdelingen for godkjenning og rekalkulering av skatt og utgifter. Jeg er fullt klar over at det er 9 legs (det var konsulenten også, han mente 9 var maks) og at den ene layover er over 24t regelen. Hva er sjansene for at denne går gjennom tror dere?
reiseruten din ovenfor har bare 8 legs, jeg har sett på sas nettside og det står at 8 legs er maksimalt??? mellomlanding mer enn 24 timer er det en veldig høy risiko for at reiseruten din ikke blir akseptert/kansellert - bare min personlige mening, du bør vente til i morgen for å se hvordan sas kundeservice svarer deg fordi de er som bestemmer, lykke til
Ai, glemte VIE: OSL-VIE-FRA-HKG // HKG - TPE - ICN - NRT (24t 50min layover) - ZRH - FRA - OSL Takker, men har en dårlig følelse… hadde han kunnet kalkulert alt selv…
Jeg er ikke sikker, men 9 flyreiser og 1 transitt med mer enn 24 timer ser ikke ut til å gi mye mening, siden det tydeligvis ikke oppfyller kravene til sas star alliance bonusreiser
Sukk …. Vibeke laget det til meg, 9 leg og 46 timer i BKK på vei til og fra Bali …. Alt var så mye bedre før!
Det virker som om de har blitt mye bedre på kontroll ved billettering. Bare det siste halvåret har jeg tre ganger fått lagt til legs med over 24 timer layover av agenter (etter litt rulett). To på 24.05 og en på 26 timer. Alle tre ble blankt avvist da de kom til EB-kontoret. Men hold oss gjerne oppdatert. Moro om det fortsatt er mulig å tøye strikken litt. I gode gamle dager var man bare avhengig av å finne en velvillig agent som hadde autorisasjon til å utstede billetter selv.
Ja, har selv også fått 9 legg og 32 timer i BKK av Vibeke. Det var tider, det. Hvor mange år siden var det hun ble erstattet? Virker som evigheter
Tipper dessverre at backoffice ikke tillater det. Har fått en del avvist der ifra dette året. Krysser fingrene for at det går gjennom for deg.