Det har vært tilnærmet umulig å finne bonusbilletter til BKK t/r i biz i begynnelsen av juli. Men fant først BKK-VIE med OS og via DUS til OSL for en måned siden, og heldigvis en utreise for 2-3 uker siden med TG FRA-BKK der vi må via AMS først. Får bare en uke i Thailand, har søkt daglig både før og etter vi booket etter andre datoer. Har brukt CT som er gyldig ut året, men ca. 70K poeng går ut 31. mai. Går det an å endre bookingen etter dette uten å miste poeng? Hvis det bare er endring av fly/dato i biz som vi har, pleier det å være refusjon av poeng og nytt trekk da egentlig? Håper noen har erfaring med dette
Trur ikkje det vil gå. Ved endring blir ein normalt refundert poenga for opphavelig booking og so trukken på nytt. Vil tru dei utgåtte poenga forsvinn då.
Har opplevd i det siste at man blir satt på vent for å få beregnet endring i skatt og utgifter. Så tar det så lang tid at linjen blir brutt? Aldri blitt oppringt etter at dette har skjedd, usikker på hva man skal gjøre etter dette. Noen som har erfaringer rundt dette?
Det ser ut til at EB-avdelingen og sas kundeservice er 2 separate avdeling, noen ganger må du sjekke de ubekreftede legs fordi etter 24 timer hvis flybilletten/de ubekreftede legs ikke er bekreftet, så vil noen flyselskap kansellere legs automatisk /eller sas-systemet vil avbryte automatisk. (Litt usikker om dette men det skjer ganske ofte) så du må sjekke reiseruten din selv hvis billetten din fortsatt ikke er bekreftet etter 24 timer. Dessuten kan du ringe kundeservice og oppfordre dem kontinuerlig til du får en bekreftelse på reservasjonen din.
Takk, ja, det er vel det som har skjedd tidligere også. Det nye jeg kun har opplevd to ganger er at konsulenten legger meg på vent, så tar det så lang tid at telefonen blir avbrutt.
Fikk en involuntary change på siste innenriksleg på en CT. Kom igjennom tlf på 2 min i dag og fikk endret til en annen by innenriks. Billetter på mail 10 min etterpå. Jeg blir overrasket når det fungerer. Slik har det altså blitt Var noe spent om de kom til å klusse det til siden bookingen inneholder hele 4 legs med SQ C. Hadde vært krise å miste dem.
Er det ikke da lettere å booke VIE-FRA-BKK på nett og så ringe inn og endre til OSL-FRA-BKK? Så slipper man å bokstavere alle navnene til passasjerene, finne ut agenten har skrevet noe feil så dette må rettes på osv osv
Godt poeng. Men hvis det er married i begge ender, blir det fort vanskeliger, men skjønner at det er betraktelig bedre å kunne legge inn navnene sine selv istedenfor å håpe at de greier å taste inn rett
Beklager å måtte skuffe deg, men hvis du ønsker å besøke Polaris Lounge så må du tweake den reiseruten der litt til. Det er kun interkontinental business som gir rett til å komme inn i Polaris, og når du flyr IAH-MEX så kommer du ikke inn Du må eventuelt finne noen som flyr direkte fra IAH til Europa i business, isåfall har du adgang på IAH. Alternativt så kan du finne en rute der du flyr innenlands til en annen flyplass i USA (om det er I eller X har ingenting å si her) før du flyr United i C videre til Europa. Da har du tilgang både på IAH og den flyplassen du mellomlander på.´, men skal du inn på IAH er det viktig at du flyr United videre - flyr du feks LH videre har du kun tilgang på flyplassen den interkontinentale flyvningen går fra.
Takker for tilbakemelding. Det var forsåvidt Polaris setene jeg snakket om, ikke loungen, da jeg har besøkt Polaris lounge tidligere, men aldri flydd i United med Polaris produktet. Endte opp med å endre på denne utreisen, så vil fortsatt ha til gode å oppleve United Polaris
Gjelder ikke poengreise men spør her i stedet for å starte ny tråd; Er det noen som har erfaring med Lufthansa sin 24- timers gratis kansellering etter bestilling policy forresten? Fungerer det like greit som hos SAS?
Ringte inn i morges og fikk lagt på en retur i dag, men de kunne ikke beregne skatter og avgifter før på mandag. Ifølge henne jeg snakket med skulle det gå greit, da hun sjekket at billettene ikke skulle bli kansellert før 8. juni av flyselskapet. Nå i kveld ser jeg at flyvningene står som kansellert (utenom siste leg med SAS). Vil SAS fikse dette når de begynner behandlingen på mandag, eller kommer de bare til å utstede billetter på siste leg hvis jeg ikke gjør noe?
Min erfaring er at setene er up for grabs, så hvis du er heldig kan de finne setene. Jeg ville ringt inn og få de lagt inn igjen
Ja, tok å ringte inn siden jeg ikke hadde noe å tape på det. Møtte først på en dame hvor etter jeg hadde forklart problemstillingen svarte med "If the flights is cancelled, then it's no problem. You don't need to do anything more". Forsøkte på nytt å forklare, og at billettene fremdeles var tilgjengelig, og jeg kunne booke de på sas.no. "No sir, that flight is not going, its cancelled!". Sa bare jeg kom til å ringe til en annen og la på. Neste sjekket ut, satt meg på hold, og kom tilbake etter å ha "talked with Sweden". Billettene ble tydeligvis slettet etter maks 8 timer med CA. Ble satt i prioritert kø og skulle få billettene i løpet av 1-2 timer. Så da bare krysser jeg fingre og tær for at det faller noe inn i innboksen snart.
I løpet av 1-2 timer? Kontoret er jo stengt i helgen så jeg ville ikke tatt det for god fisk, men kan jo hende de har noen på jobb som faktisk kan utstede billettene…
Av og til er det noen «supervisorer» på jobb i helgene som kan utstede, men de sitter visstnok ikke i førstelinje support og tar litt saker nå og da
Skal fly med LH F fra IAD til MUC og deretter til FRA før videre til OSL, gjennomgående billett, alle leg med LH og MUC-FRA-OSL skjer på samme dag. Lurte på om jeg vil få tilgang til First Class Lounge både i MUC og FRA eller bare MUC?
Opplevde nettopp at agenten på telefon ikke ville booke en reise som hadde 1 time og 40 minutter transfer i MNL til ICN, da systemet visstnok sa at 2 timer og 30 minutter var minimum. Varierer dette fra flyplass til flyplass, og er det isåfall bare noe man må finne ut av når man leter etter reiser?