Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

  1. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,833
    Likes mottatt:
    8,331
    Bonuspoeng:
    183

    Ja det kan variere fra flyplass til flyplass og noen ganger avhengig av hvilket sted du kommer fra og skal til, noen ganger også hvilke flyselskap som benyttes.


    Har du expert flyet abbonnement kan du slå opp de forskjellige MCT tidene
     
    holmen liker dette
  2. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,582
    Likes mottatt:
    24,424
    Bonuspoeng:
    183
    MNL kan vere ein ganske hinsides flyplass. Om MCT er likt for både innanriks og utanriks er nok 2,5t eit absolutt minimum. Då lyt ein faktisk finne bagasjen sin og praje ein tuktuk for å komme seg vidare til utaskjersterminalen.
     
  3. sunshine

    sunshine Senior Medlem

    Innlegg:
    707
    Likes mottatt:
    1,738
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis jeg bestiller hnd-muc-vie-cph eller hnd-fra-vie-cph hvor sannsynlig er det at backoffice endrer den til litt mer direkte? LH gruppens married segments er alt annet enn gøy til tider.
     
  4. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,287
    Likes mottatt:
    6,411
    Bonuspoeng:
    183
    Så fremt reisen ikke bryter med vanlige routingregler kommer ikke backoffice til å justere på den uoppfordret. Det var et eksempel her tidligere hvor noen passerte FRA flere ganger på samme tur, men slik stoppes normalt hos førstelinje.
     
  5. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,500
    Likes mottatt:
    62,878
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg booket VIE-FRA-HND (og samme retur) på SAS.no, og ringte inn for å bytte til OSL-FRA-HND. Fikk akkurat melding om endret booking, og nå er VIE-FRA og FRA-VIE borte. Så det er mulig.

    En annen ting er at hun ikke fant ledige billetter på flyet som passer best (selv om de vises på SAS.no star alliance booking), så vi må ha en overnatting i FRA, begge veier faktisk... Men, det har jeg tenkt å gi et nytt forsøk på. Eller booke utenom.
     
    markus liker dette
  6. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,492
    Likes mottatt:
    3,961
    Bonuspoeng:
    113
    Denne ville jeg fulgt nøye med på! Min erfaring er fra BKK-LHR, men kan se ut som at BR slipper mye siste uken før avreise begge retninger. Trodde dette kanskje var en travel rute, men til min store overraskelse var vi ikke mer enn 5 personer i bakerste kabin av business. Veldig fin tur som ruver helt i toppen av det jeg har opplevd av flyreiser.
    Dette var forresten i den gamle kabinen, gleder meg til å prøve den nye.
     
    Insomnia4u liker dette
  7. Magnus1001

    Magnus1001 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,019
    Likes mottatt:
    2,993
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for tips, jeg har selv lagt merke til at BR slipper en del tett opp mot avreise. Har kun testet BR i biz VIE-TPE, NRT-TPE, TPE-MNL & TPE-CEB og de leverer topp service hver gang uansett fly/kabin
    Jeg velger også lett BR over CA i økonomi. Alarmer er opprettet i begge retninger og jeg er klar for lange samtaler med SAS. :)
     
    Sunnfjordingen and Flyrlavt like this.
  8. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,171
    Likes mottatt:
    7,511
    Bonuspoeng:
    293
    Det legges ut endel F på LHR-BKK faktisk. Følg med fra en uke eller to før avreise og helt fram til dagen før. Det ligger en ute 23. Juni nå feks. Bare vær obs på at disse ikke dukker opp dersom du filtrerer på Eurobonus, men de er som regel bookbare allikevel.

    EDIT: Ser nå at det er tre reisende. Da blir det verre.. Aldri fler enn to seter som legges ut, som regel bare ett.
     
    Last edited: 16. juni 2023
    Magnus1001 liker dette
  9. Magnus1001

    Magnus1001 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,019
    Likes mottatt:
    2,993
    Bonuspoeng:
    113
    F er nok helt uaktuelt ja, måtte evt bli LH via HKG, SIN, HND men så flaks har jeg nok ikke.
     
  10. Nurse82

    Nurse82 EBD, Hilton diamond

    Innlegg:
    514
    Likes mottatt:
    981
    Bonuspoeng:
    93
    Hei! Er det noen som har flydd den nye ruten fra JFK med SAS til København og vet når innsjekk åpner. Har SAS egne folk der eller benytter de personale fra andre flyselskap til innsjekking? Fløy til EWR, og skal hjem fra JFK, og kommer til flyplassen veldig lenge før. Noen anbefalinger om lounge? :)
     
  11. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,322
    Likes mottatt:
    5,231
    Bonuspoeng:
    183
    Noen som vet om det er mulig å fly mellom OSL og SVJ på poeng, eller er dette en anbudsrute? :)
     
  12. Kvalvaag

    Kvalvaag Senior Medlem

    Innlegg:
    736
    Likes mottatt:
    6,018
    Bonuspoeng:
    163
    Ingen Lounge på JFK, då må du eventuelt inn på en annen terminal enn SAS flyr fra :confused:
    Vi sjekket inn med SAS sitt personale :rolleyes:, åpner rundt 3t før :)
     
  13. magnusant

    magnusant LTG

    Innlegg:
    712
    Likes mottatt:
    984
    Bonuspoeng:
    93
    Er det sånn at de kan finne SG-billetter på telefonen nå?
    Fant på aircanada, men ikke på sas.no star alliance award søk
     
  14. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,500
    Likes mottatt:
    62,878
    Bonuspoeng:
    293
    Om det er Singapore Airlines du mener, så er svaret nei. Det ble sluppet noe i et lite øyeblikk for et par måneder siden, men er stengt for EuroBonus fortsatt.
     
  15. magnusant

    magnusant LTG

    Innlegg:
    712
    Likes mottatt:
    984
    Bonuspoeng:
    93
    SQ er det såklart, så lenge siden det har vært aktuelt at jeg rotet det til.
    Men takk, da er SK stadig annenrangs i *A awards
     
  16. Nurse82

    Nurse82 EBD, Hilton diamond

    Innlegg:
    514
    Likes mottatt:
    981
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for svar, det var nyttig å vite :)

    Kan man sjekke inn på app når man skal fra USA til Norge eller må man innom skranken? :)
     
  17. Kvalvaag

    Kvalvaag Senior Medlem

    Innlegg:
    736
    Likes mottatt:
    6,018
    Bonuspoeng:
    163
    For min del virker app litt annenhver gang :rolleyes:
    Men har alltid reist med baggasje så då må en innom skranken allikavel :eek:
     
  18. Kidnet

    Kidnet Medlem

    Innlegg:
    46
    Likes mottatt:
    182
    Bonuspoeng:
    33
    Takk for tips. Desverre er layoveren bare drøye 6,5 timer, ettersom flyet går 06:00 morgenen etter. Krysser heller fingrene for at jeg får testa suitene med seng på TK business loungen.

    Forresten: Jeg har bare mulighet til å velge seter på sas.no/i appen for Swiss og Eva flyvningene mine, ikke de hos Turkish. Prøvde å søke opp bookingen direkte hos Turkish også, men får beskjed om at det ikke går. Noen som har noen tips, går det f.eks å ringe inn til SAS?
     
  19. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,918
    Likes mottatt:
    22,597
    Bonuspoeng:
    293
    Man skal kunne det hvis du scanner passet med et kamera, og har fyllt inn APIS korrekt.
     
    Nurse82 liker dette
  20. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,433
    Likes mottatt:
    8,820
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg må stille vekkerklokken til uka iht SAS-slipp av billetter. Hvordan var slippreglene igjen, feks LAX avgangen 1350. Da slippes den 2250 norsk tid?
     

Del denne siden