Flyselskap: SAS, Air China & TG
Klasse: ECO
Avreise fra: OSL
Destinasjon: BKK
Enveis, T/R, Open Jaw: T/R
Antall poeng brukt: 180 000 + 1 CT (CT nr 2 spares så lenge man flyr ECO)
Skatter & avgifter: 2002 NOK
Antall reisende: 3
Reisen finner sted i: Juli 2023
Booket: Juni 2023
Flyvninger:
OSL-LHR / SK Minus
LHR-PEK / CA Eco
PEK-BKK / TG Eco
BKK-HKT / Ikke booket enda
HKT-BKK / Ikke booket enda
BKK-LHR / TG Eco
LHR-OSL / SK Minus
View attachment 118468
Kommentar:
Guttungen vil til Thailand og grunnet en ellers travel hverdag og begrenset fri på moren sin side ser det ut som om vi må reise i sommer.
Som en god bonusfar jeg er heiv jeg meg rundt og svidde av litt bonuspoeng. Etter mye frem og tilbake fant jeg, med meget god og hyggelig hjelp av Essa på sas kundeservice denne reisen. Det var ikke lang strekkene som var utfordringen, men mangel på award ut av Norge som skapte problemer.
Var derfor litt fornøyd da jeg fant SK OSL-LHR med sen ankomst på avreisedagen, vi har dermed større muligheter for å finne connection ut i Europa dag 2 om det mot formodning skulle åpnes biz billetter tett opp mot avreise. SK ankommer også LHR på slaget 24t før BR LHR-BKK har avreise, noe som hadde passet helt perfekt.
Med 22 timer i London på utreisen får vi oss en overnatting og en tur ned byen før torturen starter over Russland med Air China (er det innafor å fly Air China i disse dager?).
Sen ankomst i BKK og en overnatting der før vi hopper på første mulige fly til HKT dagen etter.
Hjemreisen blir av det direkte slaget med snaue 12 timer på LHR (ikke optimalt med en 8åring på slep).
Awardfares diamond er kjøpt og det jobbes intenst med oppretting av en mengde alarmer som forhåpentligvis skal gi uttelling frem mot avreise. Har også bedt en stille bønn om at SQ på et mirakuløst vis skal bli tilgjengelig for EB igjen innen kort tid.
Vis alt...