Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

  1. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,287
    Likes mottatt:
    6,411
    Bonuspoeng:
    183
    Midnatt i tidssonen for avreiseby, dvs. 0900 norsk tid. Husk at du ikke får booket I-klasse lenger enn til København, da flights i Skandinavia neste morgen slippes 15 timer senere.
     
    Spielhaug liker dette
  2. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,690
    Likes mottatt:
    872,281
    Bonuspoeng:
    293
    Er det mulig å få til en Open Jaw reise fra BGO til BKK og retur fra f.eks SYD?
    Selvsagt kjøpe enveisbillett fra BKK-SYD
     
  3. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,287
    Likes mottatt:
    6,411
    Bonuspoeng:
    183
    Den åpne jaw'en (BKK-SYD) er kortere enn BGO-BKK, så det burde gå om du treffer rett kundebehandler.

    http://www.gcmap.com/mapui?P=bgo-bkk,+bkk-syd,+syd-bgo
     
    Eddie47 liker dette
  4. rgn

    rgn Medlem

    Innlegg:
    213
    Likes mottatt:
    126
    Bonuspoeng:
    43
    Ser ikke ut til at det finnes ledige bonusbilletter med SAS fra CPH/OSL/ARN til IAD/NYC i slutten av mars og begynnelsen av april. Noen som har sett om disse har vært ute og er blitt booket, eller om det bare ikke er sluppet? Skulle gjerne fått tak i en reise for 2-3 pax som gjøre at vi kan være en uke i USA som dekker 7. april.
     
  5. dannils

    dannils Nytt Medlem

    Innlegg:
    21
    Likes mottatt:
    71
    Bonuspoeng:
    13
    Jeg har denne ruten:

    Flyvninger:

    OSL-MUC // Business // A320
    MUC-ZRH // Business // A320
    Overnatting i ZRH
    ZRH-FRA // Business // Ukjent
    FRA-HND // Business // 747-8i
    HND-FRA // Business // 747-8i
    FRA-ZRH // Business // EMB 195
    Overnatting ZRH
    ZRH-CPH // Business // A320
    CPH-OSL // Business // A320

    Har derfor overnatting i ZRH begge veier, det var tilgjenglige bonusbilletter på sas SA søk direkte OSL-FRA samme dag som avreise til HND. Prøvde ringe inn og få dem til å fjerne ZRH ruta og få inn OSL-FRA, dette var dessverre ikke mulig da flyet som gikk direkte fra Oslo og rakk tidsnok til avreise fra FRA var blokkert. Hvordan går man rundt dette, eller er det i det hele tatt mulig å komme seg rundt? Var ledig på business begge veier direkte OSL-FRA og FRA-OSL så tror ikke det var pga tilgjengeligheten på bonusbillett som var greia. Tar gjerne i mot tips her.
     
    Sunnfjordingen liker dette
  6. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,500
    Likes mottatt:
    62,878
    Bonuspoeng:
    293
    Har samme problemet. Jeg må reise til FRA dagen før, og overnatte, for det er ikke mulig å koble på billetter samme dag, selv om de er mulig å booke separat på SAS.no. Har ringt inn 2 ganger hittil, kommer sikkert til å prøve flere, for å se om det er kompetansen eller systemet som er problemet her.
     
    dannils liker dette
  7. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,500
    Likes mottatt:
    62,878
    Bonuspoeng:
    293
    Det er nok pga påsken. Enten er det ikke sluppet billetter, eller så er de tatt for lengst.
     
    rgn liker dette
  8. dannils

    dannils Nytt Medlem

    Innlegg:
    21
    Likes mottatt:
    71
    Bonuspoeng:
    13
    Hold meg gjerne oppdatert Fortsatt lenge til reisen, så tenkte prøve noen ganger til før jeg gir helt opp.
     
    holmen liker dette
  9. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,921
    Likes mottatt:
    2,523
    Bonuspoeng:
    113
    I mitt tilfelle fungerte det å først få agenten til å booke OSL-FRA, så legge til de andre flightene. Hvis ikke dukket det aldri opp. Retur med FRA-OSL gikk da altså ikke, selv om man muligens kan først booke OSL-FRA t/r og så endre. Sistnevnte krever nok en erfaren agent for ikke å måtte betale endringsgebyr i tillegg.

    Dvs at på en endring er det risikabelt, siden jeg antar at de må slette longhaul-flightene og gamble på at de dukker opp igjen.
     
    trygveat liker dette
  10. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,500
    Likes mottatt:
    62,878
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, men jeg booket VIE-FRA-HND på sas.no, og så fikk jeg dem til å endre VIE-FRA til OSL-FRA, men ikke på den flighten jeg vil ha. Og da får jeg ikke til å booke på nytt, for da må jeg via VIE igjen. o_O
     
  11. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,921
    Likes mottatt:
    2,523
    Bonuspoeng:
    113
    Skjønner. Catch-22 den der. Ikke lett når både LH og SK har blokk på intra-europa ift langdistanse-feed.
     
  12. sday

    sday EBS, Avis pres, Hertz pres,Sixt Plat

    Innlegg:
    230
    Likes mottatt:
    203
    Bonuspoeng:
    43
    Kjære IFere, er det mulig å komme seg til Rèunion med Star alliance bonusbilletter? Vurderer en egotrip dit.
    Har prøvd å søke mye fram og tilbake uten stor suksess, kanskje noen her har noen gode tips.
     
  13. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,287
    Likes mottatt:
    6,411
    Bonuspoeng:
    183
    sday liker dette
  14. sday

    sday EBS, Avis pres, Hertz pres,Sixt Plat

    Innlegg:
    230
    Likes mottatt:
    203
    Bonuspoeng:
    43
  15. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,690
    Likes mottatt:
    872,281
    Bonuspoeng:
    293
    Ethiopian flyr til Madagaskar Nosy Be og Antanmanarive
    Turkish flyr til Antannanarive

    Det er vanskelig å finne bonusbilletter til Mauritius, kanskje litt lettere til Sør-Afrika

    Vet ikke hvor tamil er et offisielt språk, de gangene jeg har vært på disse øyene har jeg opplevd at «alle» snakker fransk.
     
    sday liker dette
  16. oddA

    oddA Senior Medlem

    Innlegg:
    910
    Likes mottatt:
    3,152
    Bonuspoeng:
    93
    Nå deler jeg kansje noe jeg angrer meg for i fremtiden, men hvis man ikke absolutt må fly direkte til Tokyo. Er det somregel altid ledige biz biletter på ruten MUC-KIX, ofte opptil 280 dager i forveien.
    Lufthansa slipper ofte 9+9 biletter på denne ruten langt inn i fremtiden,.
    Det er ikke F på flyene og A350-900 maskinen har ikke det "beste" biz produktet, men det gjør planlegging ganske mye lettere for de som liker sånt.
    Det er tredje gang jeg bokker biletter på denne ruten, men alle tidligere turer er avlyst pga. corona.

    Video av a350 biz :
     
    EndreD, rgn, indahla and 10 others like this.
  17. markus

    markus Senior Medlem

    Innlegg:
    985
    Likes mottatt:
    2,265
    Bonuspoeng:
    93
    • For reiser med Star Alliance tar SAS et administrativt gebyr på 450 NOK per passasjer ved bestilling på nett eller telefon.
    Har det alltid vært slik at man må betale et gebyr på 450kr selv ved nettbooking? Mulig det er jeg som ikke har fulgt med..

    Gjorde en liten blemme ved å kansellere en CT reise for å bestille en ny, i stedet for å bare endre eksisterende CT reise. Det blir ikke gjort igjen.
     
  18. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,287
    Likes mottatt:
    6,411
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, Star Alliance-gebyret gjelder uansett bookingkanal. Dette ble innført samtidig som poengtabellen ble justert høsten 2018 og erstattet drivstoffavgift på bonusbilletter.
     
    Jeanette and markus like this.
  19. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    933
    Likes mottatt:
    3,473
    Bonuspoeng:
    93
    På spøsmålet om Acianca har fått på plass skikkelig catering er svaret nei. I det minste per påske. Man får valget mellom tre hovedretter, det kommer med vanlig serveringstralle og spør på direkten. Det er altså ingen meny og det serveres ikke champagne ombord. Frokosten er en standard omelett med brød og pålegg.

    Det er verdt å ha i bakhodet at det ikke er fast track i BOG, så om du skal ut av flyplassen (slik jeg forstår formiddag i Bogota) og inn til byen kan det være greit å ha i bakhodet at det fort går en halvtime i kø for å komme gjennom passkontroll og sikkerhetskontroll på vei inn. Det kan være verdt en tur til Monserrate om dere har tid til det. Brukte 33 minutter ut dit fra flyplassen på morgenen og 48 minutter tilbake til flyplassen fra sentrum i 15:00-tiden.
     
    veeegard liker dette
  20. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,729
    Likes mottatt:
    9,317
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for info!

    Fløy AV selv for 1,5 år siden, og da var det ganske begredelig, så satser på det har kommet seg litt i alle fall.
    Sånn sett fint det er en nattflyvning.

    Vi lander 02.45 i BOG, og skal videre kl 13.55 - så tenker vi har tid til å komme oss ut av flyplassen.

    Kjenner jeg jetlaggen min rett, så tror jeg kanskje ikke en "fjelltur" står høyest på lista, men kanskje en tur til sentrum hadde vært fint :)
     

Del denne siden