Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

  1. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,124
    Likes mottatt:
    3,482
    Bonuspoeng:
    113
    Hun agenten nevnte ingenting om status. Bare reservert for folk med baby.
     
  2. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,124
    Likes mottatt:
    3,482
    Bonuspoeng:
    113
    Her var 1A og 1G reservert for baby. Rett ved siden av hverandre bare at gangen skiller dem. På sas sine fly er det motsatt side.
     
  3. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,287
    Likes mottatt:
    6,410
    Bonuspoeng:
    183
    Dersom HiFly har bassinet ved midtsetene forklarer det saken. EBD vil eventuelt overstyre denne blokkeringen.

    Eksempel på flyvning CPH-ORD operert av HiFly:

    Screenshot from 2023-06-29 17-12-04.png
     
    Last edited: 29. juni 2023
  4. oddA

    oddA Senior Medlem

    Innlegg:
    910
    Likes mottatt:
    3,152
    Bonuspoeng:
    93
    ANA og F.
    Før pandemien så jeg ofte at ANA enkelte ganger slapp 2 enkelte ganger opptil 4 seter i F. Nå finner jeg max et ledig i C, og det samme i F.
    Er det flere som har sett det samme?
     
  5. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,124
    Likes mottatt:
    3,482
    Bonuspoeng:
    113
    Det stemmer som du forklarer her.
     
  6. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,287
    Likes mottatt:
    6,410
    Bonuspoeng:
    183
    Mer enn ett sete på samme flyvning var vel nokså sjeldent _før_ pandemien? Problemet i dag er at ANA ut fra Europa kun har F på LHR-HND og at det meste som legges ut rives bort på minuttet. Tidligere var det tidvis F på både LHR, FRA (opptil 2x daglig) og MUC, litt avhengig av sesong.
     
    oddA liker dette
  7. Agrias

    Agrias Nytt Medlem

    Innlegg:
    13
    Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    3
    Prøver å ordne 2 seter på en bestemt dato med ANA. De hadde 1 ledig biz i går, jeg kjøpte ikke, den ble tatt etter noen timer. Nå kom det en til. Hadde jeg kjøpt den andre i går, kunne SAS ordne slik at de 2 er i 1 booking så jeg kunne bruke min CT? Ringte SAS nå og fyren sa nei, men jeg tror ikke han forstått hva jeg ville (virket ikke som han hadde lyst å hjelpe også...). Lurer på om jeg burde kjøpe denne nå og håpe at det kommer en til...
    (Jeg har billetter med SQ uansett, men kun 3 dager senere...mister 3 dager av ferien min...de var også kjøpt uten CT, så jeg får en del poeng tilbake hvis jeg klarer å booke om)
     
  8. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,171
    Likes mottatt:
    7,511
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, de kan ikke kombinere to seter, så han måtte evt kansellert begge og satset på at de begge dukket opp igjen for en ny bestilling. Og det tror jeg er urealistisk at ville skjedd. Dessuten kan det hende det var det samme setet som kom tilbake etter å ha blitt reservert i en annen booking som aldri ble fullført og dermed kansellert.
     
  9. Agrias

    Agrias Nytt Medlem

    Innlegg:
    13
    Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    3
    Sjekket seat map i går og i dag, 2 seter ble tatt i går..de hadde 1 til EB og 1 til AC i går.
     
  10. GlennDi

    GlennDi Medlem

    Innlegg:
    147
    Likes mottatt:
    288
    Bonuspoeng:
    63
    Ber om råd til en tenkt situasjon.

    Se for deg at du gjør en nettbestilling for LH C til LAX et år frem i tid, med det velkjente trikset med å velge VIE på utreise. Du finner så LH fra Oslo til FRA som du vil legge til, samt fjerne VIE-FRA.

    I det du skal til å ringe kundeservice, oppdager du at ingen poeng er trukket for denne enveisreisen du gjorde. Dette til tross for at sum for skatter og avgifter er trukket, og bestillingen ble gjort for fire dager siden.

    Det mest praktiske ville kanskje vært å få lagt til connection OSL-FRA, og etterhvert retur på denne bestillingen. Men; i denne veldig angivelige situasjonen - hva ville du gjort?
     
    Spielhaug liker dette
  11. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,609
    Likes mottatt:
    6,039
    Bonuspoeng:
    183
    Hei alle forumister. Til dere som nylig har reservert LX tronesete, er det fremdeles slik at man kan reservere tronesete gratis 48 timer før avgangen hvis de er ledige? Eller er det nye regler nå?
     
  12. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,492
    Likes mottatt:
    3,961
    Bonuspoeng:
    113
    Både jeg og andre her inne har fått til å reservere tronesete gratis flere måneder i forkant, litt usikker på om det er en bug eller ikke. Om jeg ikke husker feil så gjorde jeg det via lufthansa begge gangene jeg har fått det til i år.
     
  13. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,609
    Likes mottatt:
    6,039
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for tilbakemeldingen. Det er nok en bug på LH sin side. Det koster å reservere tronesete som forventet...
    upload_2023-7-3_17-23-30.png
     
  14. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,492
    Likes mottatt:
    3,961
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg brukte LH sin app og prøvde aldri på hjemmesiden, men opplevde derimot at jeg ikke engang fikk sjekket seatmap når det var under 48 timer igjen…beholdt uansett tronesetet begge gangene jeg har reservert det i år, senest for 5 uker siden. Hvorfor det ser ut til å av og til funke for noen har jeg ikke peiling på
     
  15. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,609
    Likes mottatt:
    6,039
    Bonuspoeng:
    183
    Ser ikke ut som det fungerer heller. LH har nok fikset bugen.
    IMG_2115.jpeg
     
  16. markus

    markus Senior Medlem

    Innlegg:
    985
    Likes mottatt:
    2,265
    Bonuspoeng:
    93
    Brukte du CT? Har du en til CT?
    Det kunne vært en idè å booke en ekstra open-jaw bonusreise.
    OSL-VIE på utreise og LAX-OSL på retur.
     
  17. GlennDi

    GlennDi Medlem

    Innlegg:
    147
    Likes mottatt:
    288
    Bonuspoeng:
    63
    Brukte ingen CT på turen som ser ut til å bli gratis. Har snart opparbeidet CT som jeg kan bruke som du foreslår.
    Er det tillatt med open jaw med to forskjellige soner?
     
  18. Magnus1001

    Magnus1001 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,019
    Likes mottatt:
    2,993
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, så lenge jaw'n er kortere enn lengste flyvning.
     
  19. Rscott

    Rscott Veteran

    Innlegg:
    1,642
    Likes mottatt:
    3,958
    Bonuspoeng:
    113
    Riktig. Og det er den ikke her. Jaw blir VIE-LAX som er lenger enn LAX-OSL, så denne O/J går ikke gjennom. OSL-VIE-LAX hadde vært innafor.
     
    Magnus1001 liker dette
  20. Magnus1001

    Magnus1001 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,019
    Likes mottatt:
    2,993
    Bonuspoeng:
    113
    Slik jeg ser det har @GlennDi idag en reise som går slik: VIE-FRA-LAX
    Denne ble gratis og han ønsker å booke en o/j med utreise OSL-VIE og hjemreise LAX-XXX-OSL
    Da er det LAX-VIE som bestemmer max jaw, om @GlennDi finner LAX-XXX som er lenger enn 6137miles så burde den gå igjennom.

    Edit: ved kjapp research ser jeg at det nok kun er LAX-IST som er lenger.
     
    Last edited: 05. juli 2023

Del denne siden