Her var 1A og 1G reservert for baby. Rett ved siden av hverandre bare at gangen skiller dem. På sas sine fly er det motsatt side.
Dersom HiFly har bassinet ved midtsetene forklarer det saken. EBD vil eventuelt overstyre denne blokkeringen. Eksempel på flyvning CPH-ORD operert av HiFly:
ANA og F. Før pandemien så jeg ofte at ANA enkelte ganger slapp 2 enkelte ganger opptil 4 seter i F. Nå finner jeg max et ledig i C, og det samme i F. Er det flere som har sett det samme?
Mer enn ett sete på samme flyvning var vel nokså sjeldent _før_ pandemien? Problemet i dag er at ANA ut fra Europa kun har F på LHR-HND og at det meste som legges ut rives bort på minuttet. Tidligere var det tidvis F på både LHR, FRA (opptil 2x daglig) og MUC, litt avhengig av sesong.
Prøver å ordne 2 seter på en bestemt dato med ANA. De hadde 1 ledig biz i går, jeg kjøpte ikke, den ble tatt etter noen timer. Nå kom det en til. Hadde jeg kjøpt den andre i går, kunne SAS ordne slik at de 2 er i 1 booking så jeg kunne bruke min CT? Ringte SAS nå og fyren sa nei, men jeg tror ikke han forstått hva jeg ville (virket ikke som han hadde lyst å hjelpe også...). Lurer på om jeg burde kjøpe denne nå og håpe at det kommer en til... (Jeg har billetter med SQ uansett, men kun 3 dager senere...mister 3 dager av ferien min...de var også kjøpt uten CT, så jeg får en del poeng tilbake hvis jeg klarer å booke om)
Nei, de kan ikke kombinere to seter, så han måtte evt kansellert begge og satset på at de begge dukket opp igjen for en ny bestilling. Og det tror jeg er urealistisk at ville skjedd. Dessuten kan det hende det var det samme setet som kom tilbake etter å ha blitt reservert i en annen booking som aldri ble fullført og dermed kansellert.
Ber om råd til en tenkt situasjon. Se for deg at du gjør en nettbestilling for LH C til LAX et år frem i tid, med det velkjente trikset med å velge VIE på utreise. Du finner så LH fra Oslo til FRA som du vil legge til, samt fjerne VIE-FRA. I det du skal til å ringe kundeservice, oppdager du at ingen poeng er trukket for denne enveisreisen du gjorde. Dette til tross for at sum for skatter og avgifter er trukket, og bestillingen ble gjort for fire dager siden. Det mest praktiske ville kanskje vært å få lagt til connection OSL-FRA, og etterhvert retur på denne bestillingen. Men; i denne veldig angivelige situasjonen - hva ville du gjort?
Hei alle forumister. Til dere som nylig har reservert LX tronesete, er det fremdeles slik at man kan reservere tronesete gratis 48 timer før avgangen hvis de er ledige? Eller er det nye regler nå?
Både jeg og andre her inne har fått til å reservere tronesete gratis flere måneder i forkant, litt usikker på om det er en bug eller ikke. Om jeg ikke husker feil så gjorde jeg det via lufthansa begge gangene jeg har fått det til i år.
Takk for tilbakemeldingen. Det er nok en bug på LH sin side. Det koster å reservere tronesete som forventet...
Jeg brukte LH sin app og prøvde aldri på hjemmesiden, men opplevde derimot at jeg ikke engang fikk sjekket seatmap når det var under 48 timer igjen…beholdt uansett tronesetet begge gangene jeg har reservert det i år, senest for 5 uker siden. Hvorfor det ser ut til å av og til funke for noen har jeg ikke peiling på
Brukte du CT? Har du en til CT? Det kunne vært en idè å booke en ekstra open-jaw bonusreise. OSL-VIE på utreise og LAX-OSL på retur.
Brukte ingen CT på turen som ser ut til å bli gratis. Har snart opparbeidet CT som jeg kan bruke som du foreslår. Er det tillatt med open jaw med to forskjellige soner?
Riktig. Og det er den ikke her. Jaw blir VIE-LAX som er lenger enn LAX-OSL, så denne O/J går ikke gjennom. OSL-VIE-LAX hadde vært innafor.
Slik jeg ser det har @GlennDi idag en reise som går slik: VIE-FRA-LAX Denne ble gratis og han ønsker å booke en o/j med utreise OSL-VIE og hjemreise LAX-XXX-OSL Da er det LAX-VIE som bestemmer max jaw, om @GlennDi finner LAX-XXX som er lenger enn 6137miles så burde den gå igjennom. Edit: ved kjapp research ser jeg at det nok kun er LAX-IST som er lenger.