Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

  1. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,499
    Likes mottatt:
    62,870
    Bonuspoeng:
    293
    Det skal gå an, hvis du treffer på riktig person hos SAS. Noen vil si "tyvärr", da prøver du bare på nytt.
     
    SInn liker dette
  2. kristov

    kristov Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Hvilke leg anbefaler dere å søke på for business til Miami fra Oslo?
     
  3. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,433
    Likes mottatt:
    8,820
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg måtte booke full slynge om VIE via tlf. Fikk da lagt til tilslutning SVG-VIE. Fikk ikke fjerne VIE på direkten, og fikk heller ikke endret i ettertid.
     
  4. cire913

    cire913 Medlem

    Innlegg:
    146
    Likes mottatt:
    144
    Bonuspoeng:
    43
    1. Helt enig med deg, gjorde det samme og lyktes for ca 2,5 mnd siden!
    2. Dette skjer/lykkes kun hvis den første samtalen på telefon og agent setter deg på vent (venter på at Eurobonus-avdelingen skal utstede billetter) og billetten ikke må utstedes/bekreftes. Etter den samtalen må du ringe igjen og legge til OSL-FRA-OSL (hvis disse 2 fortsatt er tilgjengelige) og be dem fjerne VIE-FRA-VIE legs.
    det betyr også at du alltid må ha VIE-FRA/MUC-XXX leg eller VIE-FRA/MUC-XXX-MUC/FRA-VIE først, ellers vil ikke agenten kunne finne flyet du ønsker på samme telefonsamtale
     
    Spielhaug and Insomnia4u like this.
  5. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,582
    Likes mottatt:
    24,423
    Bonuspoeng:
    183
    Her er det veldig mykje å velge i. Vil tru du har mange alternativ som mellomstasjon om du reiser OSL-XXX-MIA. Kan sikkert vere greit å unngå mellomlanding i USA. Du kan nok fly både via FRA, WAV og ZRH med Star Alliance, men er du heldig via CPH, ARN eller direkte frå OSL med SAS dersom det er i sesongen ruta går. Er du glad i å fly er vel og TK via IST eit alternativ.
     
    Spielhaug liker dette
  6. kristov

    kristov Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Takker, har SAS direkterute OSL - MIA ?
     
  7. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,499
    Likes mottatt:
    62,870
    Bonuspoeng:
    293
    Tror den ble lagt ned? Vi ble iallfall flyttet til via CPH i desember.
     
  8. tmolvik

    tmolvik Aktivt Medlem

    Innlegg:
    373
    Likes mottatt:
    323
    Bonuspoeng:
    63
    Kjenner jeg blir litt svimmel av hele VIE-greiene til LH, men jeg ser på noen turer til våren nå, hvor VIE-FRA-XXX er ledig, men for å komme meg til VIE tidsnok for å nå flightene, må jeg da reise dagen før med overnatting (som er helt ok), men eneste ledig er VIE via FRA. Vil jeg få booket en reise som innebærer at jeg reiser fram og tilbake fra FRA på én billett? Altså f.eks BGO-FRA-VIE-FRA-XXX for å komme innom VIE? Er det noen måte å komme rundt dette?

    I fjor hadde jeg en lignende tur, men da BGO-FRA dukket opp som ledig på direkteflight kunne den ikke kombineres med den allerede bookede turen over Atlanteren. Agenten mente det gikk fint og holdt på å ødelegge hele turen ved at jeg ble waitlistet, billetten kansellert og de mente det ikke var ledig på opprinnelig flighter. Ordnet seg til slutt, men likevel..

    Der ble jeg svimmel igjen ja...
     
  9. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,499
    Likes mottatt:
    62,870
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg ringte inn og fikset akkurat det der. Booket først VIE-FRA-HND på nett, og så på telefon fikk jeg lagt til OSL-FRA, og fjernet VIE-FRA.
     
    Insomnia4u and tmolvik like this.
  10. tmolvik

    tmolvik Aktivt Medlem

    Innlegg:
    373
    Likes mottatt:
    323
    Bonuspoeng:
    63
    Takker. Ja kunne kanskje prøvd det, men skal ha open jaw, og det får jeg vel ikke booket på nett?
     
  11. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,499
    Likes mottatt:
    62,870
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, da må du ringe inn ja.
     
  12. cire913

    cire913 Medlem

    Innlegg:
    146
    Likes mottatt:
    144
    Bonuspoeng:
    43
    som @holmen skrev ovenfor, du må bestille Vie-Fra-Hnd på forhånd (kort sagt, du må ha den i hånden først) før du ringer kundeservice - samme som mitt svar ovenfor
     
  13. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,904
    Likes mottatt:
    8,191
    Bonuspoeng:
    183
    Du må ikke. Kommer an på hvem du snakker med.

    Bestilte OSL-FRA-ORD hvor tilgjengeligheten var VIE-FRA-ORD opprinnelig. Agenten søkte opp VIE-FRA-ORD og fant, og med masse trykking frem og tilbake og hvor hun hørte på forslaget mitt om å legge inn TRD-OSL-FRA-VIE-FRA-ORD så skjønte hun hvor jeg ville og fjernet VIE-FRA og alt ble i boks.
     
    Are, EndreD, AirMags and 8 others like this.
  14. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,297
    Likes mottatt:
    17,747
    Bonuspoeng:
    293
    Også tilsvarende på en bestilling til HND. Fant selv kun via VIE, men Jennifer hos SAS fant heller ut at det var bedre å reise OSL-FRA-HND, og slippe via VIE.
     
  15. Kjetil L

    Kjetil L Senior Medlem

    Innlegg:
    720
    Likes mottatt:
    2,179
    Bonuspoeng:
    93
    Tror det har vært litt for mye "VIE-triksing", og agentene har nylig blitt instruert i å ikke bryte opp segmenter de nettopp har booket.

    SAS har sikkert fått en ADM eller ti fra LH for policy violations..
     
    trygveat liker dette
  16. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    933
    Likes mottatt:
    3,473
    Bonuspoeng:
    93
    Du får booket OJ i appen nå på *A-bookinger.

    IMG_2575.png
     
  17. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,499
    Likes mottatt:
    62,870
    Bonuspoeng:
    293
    Whaaat? Det har jeg ikke fått med meg. Nice! Når kom det på plass?
     
  18. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,287
    Likes mottatt:
    6,409
    Bonuspoeng:
    183
    Søket fungerer, men du ender opp med feilmelding før betaling. Får inntrykk av at de har implementert funksjonalitet uten å sjekke hvilke begrensninger som ligger på serversiden.
     
    Eddie47 liker dette
  19. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    933
    Likes mottatt:
    3,473
    Bonuspoeng:
    93
    Har du opplevd at de har blitt restriktive på dette?

    Fra LH’s ståsted er de i grunn likt stilt ved en booking endret til OSL/SVG/BGO-FRA-XXX som ved en booking VIE-FRA-XXX ettersom man har like mange LH-gruppen-flighter. Det som ville vært logisk å strupet inn på er O&D-algoritmen som gir usedvanlig god tilgang fra VIE. Nå er jeg ingen ekspert på revenue management, men det fremstår litt rart at LH-gruppen skal gi god tilgang fra et avreisested, men ingen andre. Greit nok at alternativet vårt vil være en ekstra tilslutningsflight med OS til VIE evt en ordentlig omvei med XXX-FRA-VIE-FRA. Sistnevnte tror jeg kun de ivrigste av oss aksepterer og i det hele tatt har kreativiteten til å booke. Litt mer avgifter drypper også på flyplassen i VIE, men det er vel ikke noe mål for LH.
     
  20. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    933
    Likes mottatt:
    3,473
    Bonuspoeng:
    93
    Det har vært der noen uker i det minste. Har ikke prøvd å booke, kun for å søke.

    Har du prøvd med flere forskjellige kombinasjoner, og er det noen forskjell om du prøver på en OW eller TR?
     
    holmen liker dette

Del denne siden