Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

  1. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,286
    Likes mottatt:
    6,407
    Bonuspoeng:
    183
    Her gir open-jaw søk konsekvent feilmelding i det man velger retur, mens andre søk tar deg videre til inntasting av passasjerinfo.

    «An internal error occured.»
     
  2. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,497
    Likes mottatt:
    62,862
    Bonuspoeng:
    293
    Jepp. Samme her.
     
  3. Kjetil L

    Kjetil L Senior Medlem

    Innlegg:
    720
    Likes mottatt:
    2,178
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, før har det variert utifra kompetanse, men sist gang måtte jeg bare gi opp da det tydeligvis var lagt til en kommentar i PNRen på at det ikke er lov å splitte/fjerne segmenter... etter en agent ringte backoffice for å spørre om akkurat det.. Så måtte booke om med ekstra mellomlandinger, og så endre på nytt etter billetten var reissued.
     
  4. tmolvik

    tmolvik Aktivt Medlem

    Innlegg:
    373
    Likes mottatt:
    323
    Bonuspoeng:
    63
    Men fikk du endret og fjernet da (og ikke minst billetert)? Når jeg prøvde på det tidligere i år, ble bare bestillingen waitlisted før den ble kansellert, så da ble det melkerute via Wien likevel. Mulig det var agenten som var problemet, men tok det bare som et signal på at det var et married segment som ikke kunne splittes.
     
  5. Kjetil L

    Kjetil L Senior Medlem

    Innlegg:
    720
    Likes mottatt:
    2,178
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, tidligere har jeg fått gjort alt i én operasjon. Nå sist gang måtte jeg først booke OSL-ARN-VIE-MUC-BKK og vente på ny billett før jeg fikk lov å fjerne VIE-segmentet. Opprinnelig hadde jeg planlagt at agenten først skulle legge inn OSL-MUC, deretter VIE-MUC-BKK, og til slutt slette VIE-MUC før lagring... Men det er er ikke lov lenger..
    Og siden shorthaul da måtte legges på senere ble det OSL-CPH-MUC SK X da LH OSL-MUC selvfølgelig er begrenset til MUC som destination.
     
    tmolvik liker dette
  6. sunshine

    sunshine Senior Medlem

    Innlegg:
    707
    Likes mottatt:
    1,738
    Bonuspoeng:
    93
    Noen med gode svar på dette: kollega (han som hadde en case hjem fra Vietnam) har nå fått teknisk på flyet fra Narita. Han har blitt flytta til 1330 dagen etter (13 timer forsinkelse grunnet at motor ikke vil starte, var ferdig boardet og så måtte de gå av). Rekker da ikke flyet videre til Trondheim. Må da ringe i morgen for å se om det fins noe løsning. Ikke fått hotell eller noe. Hva, om noe, er normalt kompensasjon for dette? Blir jo godt over 24 timer forsinket hjem.
     
  7. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,689
    Likes mottatt:
    872,270
    Bonuspoeng:
    293
    Ble han ikke ombooket hele veien til Trondheim?
    Det har jeg blitt når slikt skjer. (Til BGO da)
     
    Spielhaug liker dette
  8. sunshine

    sunshine Senior Medlem

    Innlegg:
    707
    Likes mottatt:
    1,738
    Bonuspoeng:
    93
    Dukka opp en endring til han nå, helt til Trondheim. Blir en natt i Warszawa ser det ut til. Per nå lander han 26 timer etter at opprinnelig rute. Satser på at han får hotell ved landing denne gangen.
     
  9. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,180
    Likes mottatt:
    36,735
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis han sitter i wifi taper han lite på å booket et kansellerbart rom på et hotell i gangavstand fra terminalen. Om han da ikke vil til sentrum og leve livet ;)
     
  10. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,171
    Likes mottatt:
    7,511
    Bonuspoeng:
    293
    600 euro hvis europeisk flyselskap. 0 hvis ikke
     
  11. GlennDi

    GlennDi Medlem

    Innlegg:
    147
    Likes mottatt:
    288
    Bonuspoeng:
    63
    Skal booke CT-tur med Lufthansa. Har mulighet for å reise 747-8 begge veiene, eller 747-8 outbound og A340-300 inbound. Er sistnevnte noe å trakte etter, eller bør jeg gå for 747-8 begge veiene?

    Har til opplysning ikke prøvd noen av de to produktene tidligere.
     
  12. obay

    obay Senior Medlem

    Innlegg:
    1,387
    Likes mottatt:
    5,538
    Bonuspoeng:
    183
    Vet ikke hva klasse har mulighet for men antar business?

    Produksjon av både 748 og 346 er opphørt så anbefaler en tur med begge mens en har mulighet.
     
    GlennDi liker dette
  13. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,038
    Likes mottatt:
    33,267
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis du ikke har prøvd noen av dem, ta begge :)
     
    GlennDi liker dette
  14. 1884derby

    1884derby Aktivt Medlem

    Innlegg:
    399
    Likes mottatt:
    823
    Bonuspoeng:
    93

    Jeg ville nok gått for 747-8 begge veier…om du får plass oppe på loftet vel og merke :)
     
  15. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,433
    Likes mottatt:
    8,815
    Bonuspoeng:
    183
    Som @obay nevner, så er begge flytypene ikke i produksjon lenger, så hvorfor ikke prøve begge for å sammenligne?
     
  16. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,433
    Likes mottatt:
    8,815
    Bonuspoeng:
    183
    Aj! Aj! Aj! Her aner jeg et legendarisk reisebrev!!!
     
  17. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,833
    Likes mottatt:
    12,082
    Bonuspoeng:
    183
    Me får sjå korleis det går på årets eventyr i Himalaya, og om me får me oss samarbeidspartnerar. Men no har me vertfall fly, så får me bare satse på at det går.
     
    Sunnfjordingen and Insomnia4u like this.
  18. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,172
    Likes mottatt:
    4,982
    Bonuspoeng:
    113
    Da har jeg funnet en ok utreise til SEA:

    LH C OSL MUC 0715-0930
    OS/LH C VIE MUC 0630-0730, MUC DEN 1155-1425
    UA X DEN SEA 2055-2255

    Hva blir riktig fremgangsmåte for å få fjernet VIE MUC slik at reisen blir OSL MUC DEN SEA?

    Jeg ser folk har rapportert om at backoffice er litt kjipe på dette nå. Tenkte derfor å forsøke meg på en engelskspråklig agent i kveld, da det virker som om disse ofte har rettigheter til å utstede billetter selv.
     
    Insomnia4u liker dette
  19. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,448
    Likes mottatt:
    3,887
    Bonuspoeng:
    113
    Vet noen her om det er mulig å booke Star Alliance Eurobonus med Thai? Jeg vet at Singapore Airlines ikke virker, men har ikke hørt noe lignende om Thai. Samtidig finner jeg ikke et eneste bonusbillett med dem - uansett klasse og rute. Hva er grunn til det?
     
  20. Rscott

    Rscott Veteran

    Innlegg:
    1,642
    Likes mottatt:
    3,957
    Bonuspoeng:
    113
    Thai er vel et av de selskapene med best tilgjengelighet. Når og hvor søker du?
     

Del denne siden