Men OSL-VIE/LAX-IST er ikke lov. Det må i så fall være OSL-VIE/LAX-IST-OSL, og da kalkulerer de strekningen som LAX-OSL.
Skulle ha skrevet LAX-IST-OSL ja, men er du sikker på at de kalkulerer det slik? Finner ikke fullstendig vilkår nå men var ikke slik jeg tolket det slik jeg leste de.
Fra reglene til SAS; Fare component; A portion of a journey or itinerary between two consecutive fare break points. Fare break point; Any of the cities on an itinerary used as the start and finish of a particular fare
Mener du at beregning av maks jaw skjer på utreisen og ikke hjemreisen? Forklar gjerne nærmere på PM for å unngå spamming av tråden. Korteste strekning kan ikke stemme da jeg har hatt mye lenger jaw selv tidligere i år.
Forstår det slik at jeg ikke kan bestille OSL-VIE/LAX-OSL på en O/J da. Vurderer mulighet for å bestille LAX-OSL som enveis med CT, og heller betale for OSL-VIE med penger.
Bransjestandard er at jaw-en ikke kan være større en korteste segment, men fare rules postet av @Kjetil L kan tyde på at dette ikke gjelder hos SAS. https://travellingonpoints.com/article/tips-tricks/what-is-an-open-jaw-ticket/
Ja. Finner muligens OSL-VIE på poeng også, men mulig det da heller lønner seg å endre til en t/r OSL-LAX.
Godt poeng. Og LH biz er jo ikke så veldig spennende. Så hvis du finner en annen t/r som funker, så er det kanskje den beste løsningen.
På hjemreisen til en kollega (bestilt på ct), så ligger bare deler av reisen inne i sas appen og på nett. Reisen skal være sgn-tpe-lhr-osl-trd, men det eneste som står i app/nett er lhr-osl-trd. På mailen står hele reisen confirmed. Må det ringes til sas eller ct telefonen for å fikse dette? Ligger heller ikke inne på Eva sine sider. Tips?
Tipper EVA har kansellert SGN-TPE-LHR. Vi vet at dette kan skje dersom SAS bruker for lang tid til å billettere. Håper for kollegaen din del at setene fremdeles er tilgjengelige for booking. Men kjekt å vite hva som har skjedd her.
Er det snakk om denne reisen? Var BR-flightene fortsatt med da ny e-ticket ble skrevet ut? Det har blitt meldt om at EVA kan være noe lunefull ved endringer, og at alle segmenter forsvinner ut når enkeltflyvninger plukkes bort.
Da jeg fikk endret til EVA på hjemreisen, stod det confirmed på billettene og agenten fiksa alt etter lang tid på hold. Siste endring på reisen ble gjort dagen før avreise LH F og da stod det confirmed. Agenten gikk gjennom hele reisen fra A til Å og sa at alt så greit ut. Har ikke sjekket alt av mail som kom etter endringene. Reisen har startet for en god stund siden, så må vel ringe sas kundeservice for å få noen svar.Han skal ha hjemreise om noen dager, så får ringe inn og se hva som har skjedd. Om ikke har vi en liten case på hjemreisen gitt.... For regner med at siste agent ved siste endring hadde sagt noe at det manglet noen flighter. Er jo litt råflott å skippe sgn-tpe-lhr, blir vel litt i overkant åpen rute....
Det ville vært interessant om du kunne sjekket om e-ticket etter siste endring. Min gjetning er at EVA-segmentene på hjemreisen kan ha falt ut i det utreisen ble endret til LH og ny billett ble utstedt. Ekstra urovekkende om segmenter har forsvunnet på et senere tidspunkt. Uansett må kundeservice kontaktes, da det høres ut som at han står uten en bekreftet hjemreise. Heldigvis legger EVA ut en del seter i business 1-2 dager i forkant, så burde være mulig å redde turen:
Da kom vi fram til feilen og jaggu hadde ikke sas gjort en liten feil. De hadde glemt å fjerne tpe-sgn, som var en del av den opprinnelige bestillingen. Så backoffice så tydeligvis ikke at det var 2 fly samtidig der og 9 flighter. Så da ble sgn-tpe-lhr kansellert, i og med at det var en no show på en flight på utreisen. Merkelig å sku være både i Tokyo og Taipei samtidig. Sandra var veldig behjelpelig de 15 minuttene vi faktisk snakka sammen, resten var ventemusikk som jeg kommer til å ha mareritt om i lang tid. «Mentor oppdaget at vi hadde gjort en feil». Etter 80 min med kundeservice, ble det ny rute. Nå er den sgn-nrt-waw-osl-trd. Saftig nedgradering i produkter, EVA mot LOT. Hjelper jo å starte med ANA biz til tokyo, men LOT vs EVA….Hjem kommer han i det minste.
Hvordan utfører man VIE-trikset i praksis? Jeg ser at det kan bli et aktuelt scenario at det dukker opp VIE-FRA/MUC-YVR uten at FRA/MUC-YVR er tilgjengelig alene. Ber jeg da agenten søke opp VIE-YVR for så å legge til OSL-FRA/MUC og fjerne VIE-FRA/MUC? Eller må opprinnelig reise først billetteres?
Booke på nett fra VIE-XXX-VIE, så ringe inn og endre. Da kan de fjerne fra/til VIE og erstatte med de flightene du ønsker. Merk at enkelte LH-flighter kan være utilgjengelige som tilslutningsflight selv om de dukker opp på SAS.no når du søker feks OSL-FRA. Er det noen som har lykkes med å få de til å søke opp på telefon VIE-XXX-VIE, for så å fått justert det på direkten til feks FRA-XXX-FRA slik at alt blir riktig i første billettering?
Er det mulig å få endret hvilken CT en benytter? har booket en tur til våren med en 2022opptjent CT, ønsker å endre til årets...