Hvordan fikk du til FRA-HND så langt i forveien? Jeg har sett veldig mye etter dette, men kun funnet varianter som starter i Wien eller er via VIE/ZRH på en eller annen kronglete måte. Awardfares sin guide til release av seter sier også at Lufthansa longhaul biz kun slippes 85 dager fram.
Den er ganske lett: 1. Du må bestille på nettet først (sas nettside for Star Alliance) f.eks VIE/ZRH - HND ( helt sikkert via FRA til å få biz klasse hos lufthansa) så det blir ZRH/VIE-FRA-HND hele veien med biz class. 2. Ring inn kundeservice, be dem å legge inn f.eks OSL-FRA og fjerne VIE/ZRH-FRA. Så det blir OSL-FRA-HND hele veien med biz class. Da får du et biz billett hos lufthansa på forhånd Married segments hos lufthansa slipper ut billetter nesten 360 dager på forhånd. «Lufthansa longhaul biz kun slippes 85 dager fram» jeg tror det er vanlig - ikke married segment.
Såpass ja. Married segments innebærer jo som regel også at man ikke får lov til å endre/kansellere et av segmentene uten at det også påvirker det andre. Det er jo helt genialt hvis det går her.
ja jeg skjønner hva du mener, i tillegg er jeg sikker på at det fungerer helt fint slik jeg skrev ovenfor
Siden jeg begynte jakte bonusbiletter i 2017 har Lufthansa fløyet direkte MUC-KIX(Osaka)m fligth LH743/LH742, jeg har hatt 3 bookinger på flighten både i C og X. Ruten ble midlertidig lagt ned under coronatiden, men har gjenoppstått fra i Mars i år. Tidligere var det høy tilgjenglighet og enkelt å finne EBB på ruten. Nå har den forsvunnet fra alle system og tilgjengeligheten etter den begynte fly er null; SAS ser den hos seg, men ingen tilgjengelighet på noen datoer. Den har tidligere vært søkbar og vist "riktig" i alle systemer. Er det noen som vet hvordan denne magien funker? Har lite erfaring med at tilbudet på enkelte ruter bare stuper fra godt, til null. Eddit ; Ser Plutselig at det er sluppet biletter på to fligths de neste 8 ukene, men kun MUC-KIX, ikke tilbake
Stemmer nesten det Cire913 sier her, men jeg fikk bokket det på telefonen. Først var det OSL-FRA-ZUR-FRA-HND (Ja, melkerute delux). Denne måtte bokkes fordi det trolig var et married-segment. Dette ble avvist av Backoffice, som på magisk vis fikset OSL-FRA-HND med biz hele veien.
OSL-FRA-ZUR-FRA-HND du kan bestille en slik reiserute over telefon for å kunne få alle billetter som business fordi married-segment (ZRH-FRA-HND) så du må fly OSL-FRA-ZRH og videre og selvfølgelig når EB-avdeling finner det urimelig, de vil kansellere og bytte deg mot en ny rimeligere reiserute (spar dem mer penger og sparer deg ganske mye tid) men hvis du for eksempel vil bestille via telefon OSL-FRA-HND kan 2 tilfeller skje: 1. du må bære mixed-cabin mellom 2 flyninger OSL-FRA (Biz/Eco) FRA-HND (Eco eller 2.) 2. agent vil ikke finne reiseruter rett fra FRA-HND siden den bare finnes i married-segment eller finner kun Eco f.eks eller billett slipper ikke enda ut pga singel-segment
Den der 85-dageren tror jeg var fra pre-covid. Det er mye mer flytende nå. Og som @cire913 sier så slippes ZRH/VIE-FRA-XXX mye lenger i forveien enn 85 dager.
Jeg prøvde å gjøre som foreslått. Booket VIE-FRA-HND-FRA-VIE etter å ha sjekket tilgjengelighet på OSL-FRA-OSL slik at jeg ville ende opp med OSL-FRA-HND-FRA-OSL etter håndspåleggelse fra SAS customer support. Men det som er snag er at agenten ikke ser samme tilgjengelighet som jeg gjorde for OSL-FRA-OSL på SAS star alliance bookingside. Hun mente at det er en annen og dårligere tilgjengelighet for ombooking enn det er for booking. Vet ikke helt om jeg kjøper det. Er det noen som har noen tips til å veilede agenten slik at dette går i boks? Ellers blir det unødvendig overnatting i Frankfurt.
Vi er en familie på fire som tenker oss en tur til Japan eller Sør-Korea ideelt sett til høsten (november) eller våren 2024 (mars?). Noen som har erfaring med å finne reise i Biz til Seoul for 2 voksne, 1 barn og 1 spedbarn? Så vanskelig at det er bedre å finne en annen destinasjon (for eksempel Japan)?
mange muligheter til å fly business class for familie på 4 fra FRA til ICN eller HND i slutten av november og begynnelsen av desember hvis du vil
Da jeg leste dette, kastet jeg over telefonen for å teste det ut. Etter at SAS endelig har fått systemene sine såpass i vater at jeg har fått billettene, kan jeg melde om at dette fungerer som bare det. Det fungerer IKKE å legge til alle legs, så be endre rundreise like før de skal skrive ut billetten. Så det koster 150 per pers, men å kunne gå fra 2-3 legs til en LH hub fra OSL vs 1 leg direkte, er det vel verdt, syns jeg. De mest interessante loungene er dessverre ikke i VIE eller ZRH
Hva legger du i at 'det fungerer IKKE å legge til alle legs, så be de endre rundreise like før de skal skrive ut billetten'? Må du først kun endre tilslutningsflight til FRA før man eventuelt gjør andre modifikasjoner på bookingen, feks flyvninger videre fra HND?
Lander kl 15 i Bangkok og har avreise dagen derpå til Bali kl 09.35. Tenkte en tur inn til byen, men er det best å finne et hotell ved flyplassen eller i sentrum? Noen som har noe enkelt og greit å anbefale til en ok pris? Første gang i Bangkok, hva anbefales å gjøre en sen ettermiddag/kveld? Jeg tenkte hvert fall å finne en bra spiseplass om kvelden. SAS klarte ikke å finne de sas pluss billettene jeg så fra Zurich til Kristiansund på hjemreise, jeg gjetter på married segments her. Tenkte å prøve meg på å by på en oppgradering, noen som har erfaring om det er noen forskjell å by med penger eller poeng i forhold til å få godkjent oppgraderingen?
Det er mye rare folk ute i denne lille verden! Vi har planlagt og bestilt en reise til Bangkok i januar/februar og reiseruten er nå som følger: BGO-OSL-LHR-SIN-BKK BKK-TPE-VIE-CPH-BGO En helt naturlig reiserute! Så kommer alle spørsmålene: Hvorfor reise så kronglete? SAS skal jo fly direkte fra CPH. Norwegian skal jo fly direkte fra OSL. Det må da være kjedelig med alle de lange flyreisene? Det må da være slitsomt å sitte å vente på alle disse flyplassene? O all den uvitenheten. Det er håpløst å fortelle at jeg alltid har hatt lyst å reise med EVA og at de kinesiske flaggermusene fratok med 4-5 EVA flygninger. Det er håpløst å fortelle at jeg alltid har hatt lyst å sitte i 2.etasje på en Singapore A380. Det er håpløst å fortelle om gleden med loungesafari på LHR og SIN. Livet som flygende nerd er ikke lett !
Disse spørsmålene kommer alltid. Og folk kommer aldri til å skjønne det. Fint for oss at vi slipper flere som skal kjempe om billettene "våre".
Er nok folk her inne med litt mer peiling enn meg da jeg kun er på min andre tur til Bangkok, men gir deg svar på hva jeg selv ville gjort Med avgang 9.35 hadde jeg nok valgt hotell på flyplassen for litt ekstra søvn. Deretter hadde jeg nok hoppet på toget til Makkasan som tar 25(?) minutt, og etterpå gått ned til undergrunn og dratt videre til Asok stasjon og så er man i Sukhumvit. Kun noen få minutt før man hopper av på første stopp og så er man der. Litt avhengig av trafikken, men min erfaring er at tog og taxi tar omtrent like lang tid til og fra byen. Vet ikke helt hva du ser etter, men Sukhumvit generelt er ganske turistifisert, mange fine hoteller, rooftops, massasjer, restauranter, street food osv. Om du er en morgenfugl og vil bo i byen så er trolig Sukhumvit området med flest kjente hoteller, radisson, hyatt, marriott osv, og for en tusenlapp per natt så kan man få en grei natt i Bangkok.
ah, sorry. Det jeg prøvde på er å be de legge på melkeruten, ala OSL-VIE-FRA-BKK, så før de har skrevet ut billetten / sender for godkjenning, be de bytte ut OSL-VIE-FRA med OSL-FRA. Har kun fått endret etter at billetten har blitt skrevet ut, og så ringt inn igjen for endring.
Har fått mange av de spm siste dager når en reise OSL-KKN var innom Bodø, Tromsø, Hammerfest, Berlevåg, Båtsfjord, Vardø og Vadsø… Berlevåg ble en ny flyplass.