Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

  1. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,562
    Likes mottatt:
    6,540
    Bonuspoeng:
    183
    Såpass ja. Married segments innebærer jo som regel også at man ikke får lov til å endre/kansellere et av segmentene uten at det også påvirker det andre. Det er jo helt genialt hvis det går her.
     
  2. cire913

    cire913 Medlem

    Innlegg:
    103
    Likes mottatt:
    114
    Bonuspoeng:
    43
    ja jeg skjønner hva du mener, i tillegg er jeg sikker på at det fungerer helt fint slik jeg skrev ovenfor
     
  3. oddA

    oddA Senior Medlem

    Innlegg:
    857
    Likes mottatt:
    2,968
    Bonuspoeng:
    93
    Siden jeg begynte jakte bonusbiletter i 2017 har Lufthansa fløyet direkte MUC-KIX(Osaka)m fligth LH743/LH742, jeg har hatt 3 bookinger på flighten både i C og X. Ruten ble midlertidig lagt ned under coronatiden, men har gjenoppstått fra i Mars i år.
    Tidligere var det høy tilgjenglighet og enkelt å finne EBB på ruten. Nå har den forsvunnet fra alle system og tilgjengeligheten etter den begynte fly er null; SAS ser den hos seg, men ingen tilgjengelighet på noen datoer.
    Den har tidligere vært søkbar og vist "riktig" i alle systemer.

    Er det noen som vet hvordan denne magien funker? Har lite erfaring med at tilbudet på enkelte ruter bare stuper fra godt, til null.

    Eddit ; Ser Plutselig at det er sluppet biletter på to fligths de neste 8 ukene, men kun MUC-KIX, ikke tilbake
     
    Last edited: 23. mai 2023
  4. oddA

    oddA Senior Medlem

    Innlegg:
    857
    Likes mottatt:
    2,968
    Bonuspoeng:
    93
    Stemmer nesten det Cire913 sier her, men jeg fikk bokket det på telefonen.
    Først var det OSL-FRA-ZUR-FRA-HND (Ja, melkerute delux). Denne måtte bokkes fordi det trolig var et married-segment. Dette ble avvist av Backoffice, som på magisk vis fikset OSL-FRA-HND med biz hele veien.
     
  5. cire913

    cire913 Medlem

    Innlegg:
    103
    Likes mottatt:
    114
    Bonuspoeng:
    43
    OSL-FRA-ZUR-FRA-HND
    du kan bestille en slik reiserute over telefon for å kunne få alle billetter som business fordi married-segment (ZRH-FRA-HND) så du må fly OSL-FRA-ZRH og videre og selvfølgelig når EB-avdeling finner det urimelig, de vil kansellere og bytte deg mot en ny rimeligere reiserute (spar dem mer penger og sparer deg ganske mye tid)
    men hvis du for eksempel vil bestille via telefon OSL-FRA-HND kan 2 tilfeller skje:
    1. du må bære mixed-cabin mellom 2 flyninger OSL-FRA (Biz/Eco) FRA-HND (Eco eller 2.)
    2. agent vil ikke finne reiseruter rett fra FRA-HND siden den bare finnes i married-segment eller finner kun Eco f.eks eller billett slipper ikke enda ut pga singel-segment
     
    Last edited: 23. mai 2023
    oddA liker dette
  6. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,100
    Likes mottatt:
    7,783
    Bonuspoeng:
    183
    Den der 85-dageren tror jeg var fra pre-covid. Det er mye mer flytende nå. Og som @cire913 sier så slippes ZRH/VIE-FRA-XXX mye lenger i forveien enn 85 dager.
     
    cire913 liker dette
  7. Scribble

    Scribble Medlem

    Innlegg:
    190
    Likes mottatt:
    467
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg prøvde å gjøre som foreslått. Booket VIE-FRA-HND-FRA-VIE etter å ha sjekket tilgjengelighet på OSL-FRA-OSL slik at jeg ville ende opp med OSL-FRA-HND-FRA-OSL etter håndspåleggelse fra SAS customer support. Men det som er snag er at agenten ikke ser samme tilgjengelighet som jeg gjorde for OSL-FRA-OSL på SAS star alliance bookingside. Hun mente at det er en annen og dårligere tilgjengelighet for ombooking enn det er for booking. Vet ikke helt om jeg kjøper det. Er det noen som har noen tips til å veilede agenten slik at dette går i boks? Ellers blir det unødvendig overnatting i Frankfurt.
     
  8. rgn

    rgn Medlem

    Innlegg:
    203
    Likes mottatt:
    125
    Bonuspoeng:
    43
    Vi er en familie på fire som tenker oss en tur til Japan eller Sør-Korea ideelt sett til høsten (november) eller våren 2024 (mars?). Noen som har erfaring med å finne reise i Biz til Seoul for 2 voksne, 1 barn og 1 spedbarn? Så vanskelig at det er bedre å finne en annen destinasjon (for eksempel Japan)?
     
  9. cire913

    cire913 Medlem

    Innlegg:
    103
    Likes mottatt:
    114
    Bonuspoeng:
    43
    mange muligheter til å fly business class for familie på 4 fra FRA til ICN eller HND i slutten av november og begynnelsen av desember hvis du vil
     

    Attached Files:

    rgn, AirMags, paron and 3 others like this.
  10. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,216
    Likes mottatt:
    782
    Bonuspoeng:
    113
    Da jeg leste dette, kastet jeg over telefonen for å teste det ut. Etter at SAS endelig har fått systemene sine såpass i vater at jeg har fått billettene, kan jeg melde om at dette fungerer som bare det. Det fungerer IKKE å legge til alle legs, så be endre rundreise like før de skal skrive ut billetten. Så det koster 150 per pers, men å kunne gå fra 2-3 legs til en LH hub fra OSL vs 1 leg direkte, er det vel verdt, syns jeg. De mest interessante loungene er dessverre ikke i VIE eller ZRH :oops:
     
    AirMags and Gullars like this.
  11. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    652
    Likes mottatt:
    2,164
    Bonuspoeng:
    93
    Hva legger du i at 'det fungerer IKKE å legge til alle legs, så be de endre rundreise like før de skal skrive ut billetten'?

    Må du først kun endre tilslutningsflight til FRA før man eventuelt gjør andre modifikasjoner på bookingen, feks flyvninger videre fra HND?
     
  12. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    769
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    Lander kl 15 i Bangkok og har avreise dagen derpå til Bali kl 09.35. Tenkte en tur inn til byen, men er det best å finne et hotell ved flyplassen eller i sentrum? Noen som har noe enkelt og greit å anbefale til en ok pris? Første gang i Bangkok, hva anbefales å gjøre en sen ettermiddag/kveld? Jeg tenkte hvert fall å finne en bra spiseplass om kvelden.

    SAS klarte ikke å finne de sas pluss billettene jeg så fra Zurich til Kristiansund på hjemreise, jeg gjetter på married segments her. Tenkte å prøve meg på å by på en oppgradering, noen som har erfaring om det er noen forskjell å by med penger eller poeng i forhold til å få godkjent oppgraderingen?
     
  13. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,078
    Likes mottatt:
    68,759
    Bonuspoeng:
    293
    Det er mye rare folk ute i denne lille verden!

    Vi har planlagt og bestilt en reise til Bangkok i januar/februar og reiseruten er nå som følger:
    BGO-OSL-LHR-SIN-BKK
    BKK-TPE-VIE-CPH-BGO
    En helt naturlig reiserute!

    Så kommer alle spørsmålene:
    Hvorfor reise så kronglete?
    SAS skal jo fly direkte fra CPH.
    Norwegian skal jo fly direkte fra OSL.
    Det må da være kjedelig med alle de lange flyreisene?
    Det må da være slitsomt å sitte å vente på alle disse flyplassene?
    O all den uvitenheten.

    Det er håpløst å fortelle at jeg alltid har hatt lyst å reise med EVA og at de kinesiske flaggermusene fratok med 4-5 EVA flygninger.
    Det er håpløst å fortelle at jeg alltid har hatt lyst å sitte i 2.etasje på en Singapore A380.
    Det er håpløst å fortelle om gleden med loungesafari på LHR og SIN.

    Livet som flygende nerd er ikke lett !
     
    Kimmam, AirMags, EndreD and 16 others like this.
  14. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,792
    Likes mottatt:
    57,172
    Bonuspoeng:
    293
    Disse spørsmålene kommer alltid. Og folk kommer aldri til å skjønne det. Fint for oss at vi slipper flere som skal kjempe om billettene "våre". :cool:
     
    Hanen liker dette
  15. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,288
    Likes mottatt:
    3,438
    Bonuspoeng:
    113
    Er nok folk her inne med litt mer peiling enn meg da jeg kun er på min andre tur til Bangkok, men gir deg svar på hva jeg selv ville gjort:)
    Med avgang 9.35 hadde jeg nok valgt hotell på flyplassen for litt ekstra søvn. Deretter hadde jeg nok hoppet på toget til Makkasan som tar 25(?) minutt, og etterpå gått ned til undergrunn og dratt videre til Asok stasjon og så er man i Sukhumvit. Kun noen få minutt før man hopper av på første stopp og så er man der. Litt avhengig av trafikken, men min erfaring er at tog og taxi tar omtrent like lang tid til og fra byen.
    Vet ikke helt hva du ser etter, men Sukhumvit generelt er ganske turistifisert, mange fine hoteller, rooftops, massasjer, restauranter, street food osv. Om du er en morgenfugl og vil bo i byen så er trolig Sukhumvit området med flest kjente hoteller, radisson, hyatt, marriott osv, og for en tusenlapp per natt så kan man få en grei natt i Bangkok.
     
    Last edited: 27. mai 2023
    EndreD and Magnus77 like this.
  16. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,216
    Likes mottatt:
    782
    Bonuspoeng:
    113
    ah, sorry. Det jeg prøvde på er å be de legge på melkeruten, ala OSL-VIE-FRA-BKK, så før de har skrevet ut billetten / sender for godkjenning, be de bytte ut OSL-VIE-FRA med OSL-FRA. Har kun fått endret etter at billetten har blitt skrevet ut, og så ringt inn igjen for endring.
     
  17. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,210
    Likes mottatt:
    22,268
    Bonuspoeng:
    183
    Godt du har ei støttegruppe av likesinna her inne ;)
     
    Hanen and Eddie47 like this.
  18. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,200
    Likes mottatt:
    17,201
    Bonuspoeng:
    293
    Har fått mange av de spm siste dager når en reise OSL-KKN var innom Bodø, Tromsø, Hammerfest, Berlevåg, Båtsfjord, Vardø og Vadsø… Berlevåg ble en ny flyplass.
     
  19. Eriksan

    Eriksan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    298
    Likes mottatt:
    328
    Bonuspoeng:
    63
    Det har vært tilnærmet umulig å finne bonusbilletter til BKK t/r i biz i begynnelsen av juli. Men fant først BKK-VIE med OS og via DUS til OSL for en måned siden, og heldigvis en utreise for 2-3 uker siden med TG FRA-BKK der vi må via AMS først. Får bare en uke i Thailand, har søkt daglig både før og etter vi booket etter andre datoer.

    Har brukt CT som er gyldig ut året, men ca. 70K poeng går ut 31. mai. Går det an å endre bookingen etter dette uten å miste poeng? Hvis det bare er endring av fly/dato i biz som vi har, pleier det å være refusjon av poeng og nytt trekk da egentlig? Håper noen har erfaring med dette :)
     
  20. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,210
    Likes mottatt:
    22,268
    Bonuspoeng:
    183
    Trur ikkje det vil gå. Ved endring blir ein normalt refundert poenga for opphavelig booking og so trukken på nytt. Vil tru dei utgåtte poenga forsvinn då.
     
    Eriksan liker dette

Del denne siden