Då kom den (sa brura!). Endelig godkjent og billettert. Då gjenstår det berre å få konsesjon (kone-sesjon?) til å reise.
Bra det er endret på nå! Husker i fjor da jeg fløy F så måtte jeg satse på at det var 3 eller fler ledige plasser for at jeg skulle få sete.
Neida. Det er bare å booke. Og trikset er å ikke spørre om lov, men gi beskjed om at "jeg skal en tur til California i august". Eller ta det på et tidspunkt som passer, feks: "Jeg kan ikke være med på den middagen med foreldrene dine, for da er jeg på vei til Tokyo med ANA First class. Fant noen bonusbilletter, så da måtte jeg bare booke dem". Funker hver gang. (Kanskje kona vil være "alene" hjemme??)
Madammen er som regel enkel å ha med å gjere, men Tokyo er eit av reisemåla ho har mest lyst å vitje. Ho har dessverre ein tendens til å berre utsetje. Løyve blir det nok so lenge mi kjære mor kan bidra litt med å få ungane av stad om morgonen, men spør eg no får eg nok ei anmoding om å utsetje.
Forsøker iherdig og finne 3xC biletter (2Voksene, 1 Kid) Til Japan.. Er det noen som har tips? Forsøkt de fleste rutinene ut fra Oslo ( via LHR,CPH,LHR og FRA), men ser ikke lett ut. Maks 2 ledige seter
Booket 3 billetter i forrige uke (reise i romjula). Fant ikke noe selv fra Oslo, men fant noe med start VIE. Hun på CT telefonen fikset og ordnet (utrolig hjelpsom!), så det ble OSL-FRA-HND, og HND-MUC-OSL på returen.
Du sier ikke noe om tidspunkt for avreise her, men Swiss (ZRH) og Turkish (IST) har ofte hatt 4+ ledige seter, spesielt litt frem i tid.
Diskusjon og spørsmål bør tas i denne tråden. LH F legges ut maks 14 dager før avreise. Har du verktøy som ExpertFlyer kan du få en viss indiksjon.
Eg kan ikkje hugse å ha sett nokon her på forumet få booke LH F til LAX, men er du fleksibel på datoar, ivrig på å refreshe AwardFares og rask på avtrekkaren kan dujo ha flaks. Skal du på tur 22. mai ville eg sikta meg inn på business. SAS har eit veldig bra biz produkt, men lite tilgjengelig kapasitet på bonusbillettar. Både Lufthansa, Swiss og United slepp ofte ein del billettar kort tid før avreise.
Som @Sunnfjordingen nevnet over så slipper Lufthansa og Swiss noe tett opp mot avreise. Søker du med utgangspunkt Wien, slipper de endel 16-19 dager før ut-/hjemreise. Direkte FRA/MUC slippes kun 2-5 dager før utreise. Jeg har sjekket Seattle og San Fransisco daglig de siste 2 mnd, og mønsteret over gjelder ihvertfall de to byene.
Eg har litt same erfaring, men at billettane med married segment frå/til VIE ofte vert sluppe endå tidlegare. Då eg booka via VIE (IAD-FRA-VIE) med ein utgåande CT i romjula booka eg over 60 dagar i forkant, men heldigvis vart IAD-FRA sopass forseinka at eg fekk fly direkte til BGO frå FRA. Det var nada ledig i noko klasse på berre IAD-FRA intil dagen før avreise.
Min erfaring er at via VIE slippes i puljer (eller at de blir tatt veldig fort) Noe slippes 130 dager før, og blir borte ila 2-3 dager. Så slippes det 14-18 dager før, og også de forsvinner ila 2-3 dager.
SAS slipper jevnt og trutt seter til USA for neste år, men ikke retur i samme tempo - er det en god forklaring på det? Eksempelvis kan OSL-CPH-SFO bookes i mars neste år, men det er ingen billetter sluppet til vanlig poengpris for SFO-CPH-OSL hele måneden? Uavhengig av klasse.
Ser også det samme, det kan jo ha sammenheng med revenue management og at etterspørselen etter betalte business billetter trolig er høyere på lange nattflyvninger. Men kjipt for oss som trenger en retur ja.
Særlig mye verre kan vel ikke dollaren bli... håper vi Men, du betalte vel ikke 105.000 poeng for 3 voksne og 1 barn?
Ja, det er veldig irriterende. Det er stadig ledig den ene eller andre veien, men "aldri" begge veier samtidig med mindre man har planer om å være borte i 2-3 mnd. Lite kundevennlig...
Vil en Open-jaw fligth koste like *poeng mye som en tur/retur til samme flyplass? Vurder fly til HND, men ut fra KIX