Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

1. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,154
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke i 2024. :p

2. AirMags

AirMags Medlem

Likes mottatt:
    506
    Bonuspoeng:
    93
    Har det blitt noen endring i tilgangen på LH F nå? Leste at det var tilgang lik det man finner på United sine sider nå.

3. cothom

cothom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    561
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg gjorde endringer på min eksisterende booking med SQ denne uken. La til flights fra Norge til London og fra Danmark til Norge (sjekk posten før Gribb sin i "Dine vellykkede bookinger"). Agenten satt meg på vent for å sjekke med supervisor at det gikk greit. Etter et par minutter venting var det bekreftet OK, og et kvarter senere var nye billetter i innboksen.

Sunnfjordingen liker dette
  4. afirm

afirm Veteran Moderator

Likes mottatt:
    5,812
    Bonuspoeng:
    183
    Dette er i alle fall mi erfaring frå siste veka, so trur det skal stemme.

5. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,088
    Bonuspoeng:
    183
    Herlig! Måtte finne flights til/frå Norge på sparket då eg skulle booke langstrekkene og intra Asia med SQ. Får leite litt etter flights frå BGO til det store utland.

cothom liker dette
  6. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,532
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk nettopp endringsmelding for en CT-booking.

Jeg vet ikke om det er snakk om flybytte (og jeg er alltid dårlig til å ta scr shot), men jeg har en flygning fra WAW - ICN som alltid har vært booket i I, som jeg regner med er biz bonus. Kan ikke se noe endret tidspunkt, men ser nå at det står klasse I men economy på oversikten på sas.no (står fortsatt klasse i og biz på returen - også med LOT men fra NRT - WAW) og vi har fortsatt reservert sete 3D og 3E. Bør jeg uroe meg? Skal vel mye til for at ikke 3. rad er biz?

Er 5 dager til avreise. Har jeg evt noen rettigheter/krav hvis det er snakk om faktisk downgrade?

7. Gribb

Gribb Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,063
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg ringte til engelsktalende, på grunn av basert på erfaring at de er mer fleksible til å endre billetter. Min opplevelse var at han ba om mitt kartopplysninger, så skulle det bli ny billett neste dag etter at eurobonusavdeling har rekalkulert skatter og avgifter. Endte opp med 2 oppringer til dem og 3 ekstra dager til at billetten ble sendt til min mail.

Det har vært nevnt tidligere i tråden at en annen fikk satt inn tilslutningsfly etter å ha booket SQ biz. Hvis jeg var deg, så hadde jeg nok prøvd med engelsktalende kundeservice og får høre med dem.

8. nicolai

nicolai Medlem

Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    33
    Jeg er i gang med at sy sammen en CT STAR A* booking. Jeg har outbound booket. Er det muligt at jeg kan booke inbound online og få SAS via telefon til at slå dem sammen til én PNR?

9. afirm

afirm Veteran Moderator

Likes mottatt:
    5,812
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, dei kan ikkje slå saman to slike reiser. Du må ringe inn for å få lagt til ynskja returreise på utreisa di.
    Eventuelt kan du booke heimreisa og gå agenten på telefon til å kansellere denne og forhåpentlegvis plukke opp igjen seta. Dette er ei mindre god løysing.

Insomnia4u and nicolai like this.
  10. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,906
    Bonuspoeng:
    293
    Er din erfaring at det er enklere å finne ANA F på USA-Asia enn Europa-Asia?

11. holmen

Likes mottatt:
    64,154
    Bonuspoeng:
    293
    Nja, ikke egentlig. Hvis man er tidlig nok ute, så finner man billetter alle veier. Men, som regel bare for 1 pax. Dessverre.

tobeornot999 and indahla like this.
  12. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,025
    Bonuspoeng:
    293
    Min helt subjektive erfaring pga en del leting er at det slippes mindre 2 seter til USA, men at det sjeldnere går billetter på sekundet ditover, særlig til Chicago. Mens billettene generelt går fort fra Europa men at det slippes 2 seter med mer (u)jevne mellomrom.

indahla liker dette
  13. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,906
    Bonuspoeng:
    293
    Neste tur (våren 2024) blir en egotrip, så ett sete holder.
    Komboen USA-Asia t/r med ANA F og OSL-USA med SK C er fin :)

14. holmen

Likes mottatt:
    64,154
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, og nå når to enveis SAS koster det samme som t/r, er det greit å ha ANA til ulike byer i USA også. :)

obay, Insomnia4u, indahla and 2 others like this.
  15. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,050
    Bonuspoeng:
    113
    Fortsatt ingen rykter rundt SQ?

16. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    874,553
    Bonuspoeng:
    293
    Vi får sikkert høre noe når vi skal wine og dine med SAS ledelsen etter påske …

17. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,862
    Bonuspoeng:
    293
    Imponerende rute, dette blir gøy! Du må få deg et bad i FCT, ellers får du en personlig assistent som passer på deg og at du rekker flyet. Det er både a la carte og buffet, samt bemannet bar.

For å komme deg dit går du gjennom bagasjehallen og ut av flyplassen. Så tar du til venstre, forbi drosjetråkka så får du øye på terminalen i det fjerne. Får du remote parkering blir du hentet ved flyet, men du må fortsatt gå ut av flyplassen og bort til terminalen selv.

18. sunshine

sunshine Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,779
    Bonuspoeng:
    93
    Ref min siste bestilling, kom det en liten kontramelding fra en av reisefølget. Fikk ikke innvilga 4 uker ferie, ergo må en reise hjem tidligere. Kan man splitte opp bestillingen, slik at jeg kan finne reiserute til den ene og da beholde sistemann sin reise? Er SÅ mye enklere å finne reise til 1 istedenfor 2.

19. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,862
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, men da ender du enten med å bruke 2 CTer eller betale for 1,5.

20. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,025
    Bonuspoeng:
    293
    Det jeg har funnet av fornuftige flights fra Saigon og Hanoi i biz har stort sett vært EVA via TPE, så hvis du leter etter denne, så sjekk den muligheten. Jeg har funnet spredt tilgang når jeg har lett.

ina and tobeornot999 like this.

Del denne siden