Note! Jeg leste i går på businessclass.com om at 2 svensker klarte å booke business billetter i september 2023 med Singapore Airlines hos SAS agenter for ikke så lenge siden. Første tilfelle var københavn-singapore og den andre København-Bangkok. Begge i klasse I tur/retur.
Ser det er ledige billetter i first fra ORD til både NRT og HND i januar 2024. Sjekket på Ana sin hjemmeside nå, og det ser ikke ut som om de flyr med de nyeste maskinene med suiter på verken ORD-NRT/ORD-HND? De har da pleid å ha den nyeste maskinen på en av disse rutene før?
Jeg sliter med å forstå meg på fp programmet. Har nå fp3. Men finner knapt noen mulige turer. Har noen best practice for booking av disse?
FP hjelper ikke med tilgjengelighet. Kun at prisen blir lavere hvis du finner Biz/Plus-seter tilgjengelig.
Kort og godt oppsummert! Om man skal flisespikke: Strengt tatt blir ikke prisen direkte lavere heller, men man får kjøpe Plus-seter med samme antall EBP som man ellers ville fått Go-seter
Rett før det ble behov for akutt medisinsk hjelp her jeg sitter, måtte dobbeltsjekke og kan bekrefte at min reise HND-ORD er satt opp med ny kabin i neste uke
Det var bra at jeg tok feil da. Men min HND-ORD i januar 24 er (enn så lenge) satt opp med gammel kabin.
I 2023 så burde det være teknisk mulig for forumer at det kan settes opp slik at en reply settes automagisk opp til en annen tråd. Som i dette tilfelle til Q&A tråden … Det er vel nå snart 54 år siden noen gikk på månen …
Moderne forum har undertråder til tråder, sånn at diskusjoner rundt feks en reiserute noen har postet i vellykkede bookinger-tråden ikke lager rot for resten av tråden, men den er allikevel lett tilgjengelig i kontekst av den opprinnelige posten istedenfor å ligge på et helt annet sted på forumet.
Jeg planlegger en bonusreise med LH hvor jeg kun har booket hjemreise. Håper å finne First på utreise, så venter og ser hva som kommer. Hvis jeg søndag morgen finner en utreise som innebærer avreise fra OSL samme ettermiddag... vil SAS klare å utstede billetten på noen få timer på en søndag? Det tar jo ofte litt tid. Noen erfaringer?
Med to separate bookingar vil det nok gå greit. Veldig usikker på om det går når du skal endre ein eksisterande booking.
Med andre ord blir da det reelle alternativet å avbestille returen for så å håpe at den blir tilgjengelig igjen. Å ha to separate bookinger er ikke aktuelt.
Eg må ærlig innrømme at eg ikkje veit om SAS har Back Office på jobb i helgene. Det KAN jo hende at dei har nokon på jobb som ikkje har all verdens å gjere. Det er heilt sikkert andre her inne som har betre greie på dette enn kva eg har.
Mulig dette er et spørsmål til Professor @Are Vil en flygning BGO-FRA-LHR-SIN-BKK BKK-TPE-VIE-FRA-BGO koste 165000 poeng eller blir det noe «krøll» på grunn av SIN?
med mindre det er noe spesielt med SIN så skal BKK telle mange som bestiller turer LHR-BOG-CUN og det er CUN som teller, som koster mindre enn BOG
Har bestilt med en CT i business for 2 pers som går OSL-LHR-SIN-BNE og BNE-TPE-LHR-FRA-OSL og agenten trakk plutselig 202500 poeng istedenfor 275000 poeng når jeg endret reisen i går. Noen som har noen ide om hva som har skjedd her? Reisen er ikke ticketed enda, så jeg begynner å bli noe varm for at han har gjort noe galt, for nå ligger jo ny og tidligere reiserute inne mens den ligger i kø. Det er merket som Taipei-Brisbane i linjen hvor poengene er trukket.