Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

  1. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,089
    Bonuspoeng:
    183
    Nok en update herfra for de som måtte være interessert ;) Jaggu har det ikke tikket inn 84.000 poeng den 20.01. En eller annen jeg har snakket med må ha synes synd på oss og refundert poengene til tross for at jeg fikk nei fra alle jeg var i kontakt med. Eller så er det SAS IT som er ute og kjører (som vanlig....). Ikke vet jeg, men glad for å ha fått igjen både alle poengene og alle skatter og avgifter :D
     
    Emma, Nordlands, Insomnia4u and 14 others like this.
  2. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,899
    Likes mottatt:
    57,535
    Bonuspoeng:
    293
    Det var bra det da! Så er det litt mindre surt å ikke være på stranden i Florida akkurat nå. :)

    (Akkurat nå er det midt på natten, så dere hadde forhåpentligvis ikke vært på stranden med knøttet akkurat nå.. :p)
     
  3. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,089
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, det var helt supert! Da blir det ny tur om ikke så lenge forhåpentligvis :D Han lille skjønner fortsatt helt ikke forskjell på dag og natt, så ikke heeeeelt utenkelig at vi hadde surre rundt på stranda akkurat nå :eek:
     
    Eddie47 and holmen like this.
  4. XIII

    XIII Senior Medlem

    Innlegg:
    749
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    det er maks 24t mellom leg, men kan man ha det flere ganger?
    typ A-24t-B-C-24t-D eller bare en gang og så bare noen få timer?
     
  5. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,464
    Likes mottatt:
    5,614
    Bonuspoeng:
    183
    Hver gang du har layover, så er det inntil 24 timer til neste flight.
     
    tobeornot999, Eddie47 and Jeanette like this.
  6. XIII

    XIII Senior Medlem

    Innlegg:
    749
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    jeg merker at det dukker opp flere biz seter fra andre flyselskaper hos awardfares sånn typ noen få dager før. mens andre ganger ser jeg også én måned før.
    er det noe fasit på hvor mange dager i forkant SAS kjøper flere bonus seter / har flere seter tilgjengelige?
     
  7. LaDuden

    LaDuden Aktivt Medlem

    Innlegg:
    446
    Likes mottatt:
    1,425
    Bonuspoeng:
    93
    Er det riktig at man ikke finner Sas plus når man legger til dette på CT med f.eks. LH Biz eller annet Star Alliance selskap? Mener jeg har fått dette før.
    Agenten sa de ikke fant plus billetter, men bare økonomi. Ser selv at det er plus billetter "ledige" via sas.no.
    Spurte om jeg kunne bestille selv og de la de til i etterkant. Dette gikk ikke sa agenten.
     
  8. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,464
    Likes mottatt:
    5,614
    Bonuspoeng:
    183
    Tror dette ble diskutert for ikke altfor lenge siden. Konklusjonen/hypotesen var vel at SAS ikke (alltid) tillater plus legges til i eksisterende *A-booking.
     
    LaDuden liker dette
  9. BingoBonzo

    BingoBonzo Medlem

    Innlegg:
    107
    Likes mottatt:
    56
    Bonuspoeng:
    28
    Har reise for 2p betalt med poeng og CT. Nå ønsker jeg å endre til kun 1 reisende, men SAS sier ar det er vanskelig pga expired CT (venter nå på at de skal ringe meg tilbake).

    Noen andre som har vært i samme situasjon?
     
  10. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,830
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    Har litt vanskelig for å se problemet fra SAS sin side. De kan splitte bookingen i to bookinger og kansellere den ene som ikke skal reise. Får du nei, ville jeg ringt på nytt et par ganger for å teste andre (mer kompetente?) agenter...
     
    BingoBonzo liker dette
  11. XIII

    XIII Senior Medlem

    Innlegg:
    749
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    og poeng sikkert
     
  12. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,464
    Likes mottatt:
    5,614
    Bonuspoeng:
    183
    Og rekalkulering av skatter og avgifter må vel til?

    edit: slettet kommentaren ved et uhell. La inn den på nytt.
     
    BingoBonzo liker dette
  13. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,304
    Likes mottatt:
    3,459
    Bonuspoeng:
    113
    Svaret ligger vel her en plass, men jeg finner det ikke.
    Booket BGO-NRT og ringte senere inn for å legge til NRT-BKK, de ligger ikke sammen som bookinger, men de har fått samme referanse. For NRT-BKK med ANA kom det litt ekstra avgifter, men dette kunne de ikke gjøre noe med siden gjengen på eurobonus hadde tatt helg. Dette skulle de sørge for at ble fikset på Mandag. Alle flygninger inkludert NRT-BKK står som «confirmed», men (forståelig nok) får jeg beskjed på sas.no om at det mangler en betaling.
    Burde jeg være urolig for at billetten plutselig forsvinner? Eller er alt ok siden den står som confirmed? Klarer ikke stole helt på sas kundeservice som sa at dette går greit :rolleyes:
     
    tobeornot999 liker dette
  14. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,959
    Likes mottatt:
    5,764
    Bonuspoeng:
    183
    Vi er flere her som har opplevd at ANA sletter reservasjoner om det ikke skrives ut billett innen 48 timer.
     
    Kjetil L liker dette
  15. Kjetil L

    Kjetil L Senior Medlem

    Innlegg:
    535
    Likes mottatt:
    1,502
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, det var den *A databasen med TTL (ticketing time limit) vi skulle sette opp da.. ;)
     
    Insomnia4u, Storbaba and trygveat like this.
  16. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,304
    Likes mottatt:
    3,459
    Bonuspoeng:
    113
    Da er jo reservasjonen min borte på Mandag…
    Står som RESERVATION CONFIRMED - I BUSINESS på lik linje med alle de andre, vet ikke om det har noe å si. Snakket med flere hos sas kundeservice som var heeelt sikker på at dette gikk fint :rolleyes:
     
  17. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,464
    Likes mottatt:
    5,614
    Bonuspoeng:
    183
    Er billetten ikke billettert, så hjelper det ikke at det står «confirmed»… Og som du selv skrev, det er kun reservasjon som er bekreftet.
     
  18. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,304
    Likes mottatt:
    3,459
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, det gir jo mening. Får vente til Mandag å se da.
     
  19. Kjetil L

    Kjetil L Senior Medlem

    Innlegg:
    535
    Likes mottatt:
    1,502
    Bonuspoeng:
    93
    Ring tilbake på lørdag. Har ikke personlig erfaring av at det kan fungere,utifra det jeg har lest her finnes det agenter som kan billettere i tide og utide. Det skader ikke å ringe igjen. Og igjen og igjen og igjen.
     
    Last edited: 27. jan 2023
    Flyrlavt liker dette
  20. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,304
    Likes mottatt:
    3,459
    Bonuspoeng:
    113
    Allerede hatt en liten roulette og samtlige kunne «garantere» at dette ikke var noe problem:rolleyes: Men ja, skader ikke å ta en ny runde i morgen.
     

Del denne siden