Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

  1. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,493
    Likes mottatt:
    62,853
    Bonuspoeng:
    293
    For meg er det en no brainer, men andre her er tydeligvis uenige. :)
     
    KRS liker dette
  2. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,180
    Likes mottatt:
    36,734
    Bonuspoeng:
    293
  3. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,171
    Likes mottatt:
    7,510
    Bonuspoeng:
    293
    Enig i nobrainer. Spesielt hvis @Magnus77 aldri har prøvd TG F før. Alltid gøy å oppleve nytt produkt. Jeg ville nå funnet et billigere hotell enn 3000 men, med tanke på at man ikke rekker annet enn å sove der. Trikset med å ta tbanen til Hounslow Central er flott. Man kan også ta Elizabeth Line til feks Southall, men det er litt lenger å gå til toget så kanskje ikke verdt det med mindre man har mye bagasje å drasse på. Og det har man jo som regel ikke på mellomlanding..
     
    holmen liker dette
  4. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,180
    Likes mottatt:
    36,734
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis du ikke har mye F erfaring fra før så ville jeg vurdert opplevelsen både med SQ F loungen på LHR og F flyvningen.

    Av de produktene jeg har testet var ikke min opplevelse i Thai F klasseledende. Men det er en fin opplevelse.

    Om en overnatning i London er verdt det? Spørs på økonomien din og hvor sulten du er på F opplevelsen.

    En tanke kunne jo være å finne en flight med Thai videre fra BKK? Så får du også F lounge på ankomst til BKK som en del av opplevelsen. Forutsatt at det passer inn i resten av reiseprogrammet da.

    Eventuelt sjekke KIX flyvningene og bli med i F dit om det skulle være ledig, og heller fly en løs turist billett tilbake til BKK.
    Men da snakker vi jo litt mer seriøs flygalskap da.......
     
    AirMags, animals and Spielhaug like this.
  5. obay

    obay Senior Medlem

    Innlegg:
    1,387
    Likes mottatt:
    5,538
    Bonuspoeng:
    183
    Finn deg en benk på flyplassen; boms i dag og fjong på 1.klasse i morgen. :D:p
     
  6. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    799
    Likes mottatt:
    976
    Bonuspoeng:
    93
    Da ble det Thai First! Funnet meg et billig Airbnb krypinn 7 minutter med buss fra terminal 2:) Takk for tilbakemeldinger, jeg har kun 2 first opplevelser fra før, Asiana A388 og Singapore 773, men det er flere år siden, så det gledes til en ny first opplevelse! Drømmer selvfølgelig om at ANA slipper et sete fra LHR til HND og så finne bizz derifra til BKK igjen, men det blir vel kun med drømmen. Dog, ser det er et ledig sete 2 dager før jeg flyr!
     
    Thomas123, sunshine, KRS and 8 others like this.
  7. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    799
    Likes mottatt:
    976
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har Thai videre til DPS samme morgen, men det er i økonomi, får jeg first lounge likevel? Eller må jeg fly videre i bizz?
     
  8. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,921
    Likes mottatt:
    2,522
    Bonuspoeng:
    113
    Pre-covid var det i alle fall slik at man fikk tilgang til F-lounge selv om en reiser videre i økonomi. Men det kan jo ha endret seg, så du får se.
     
    Magnus77 liker dette
  9. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,283
    Likes mottatt:
    6,397
    Bonuspoeng:
    183
    Fungerte fint med økonomi videre i august 2022. Merk at Thai ikke lenger har egen F-lounge, men er en First-avdeling i Royal Orchid Prestige Lounge.
     
    Magnus77 and Flymunda like this.
  10. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,180
    Likes mottatt:
    36,734
    Bonuspoeng:
    293
    Gratulerer med fin booking og løsning. og ny opplevelse. Jeg fikk også plass i F loungen, og henting ved flyet ;) under covid.
     
    AirMags and Magnus77 like this.
  11. markus

    markus Senior Medlem

    Innlegg:
    985
    Likes mottatt:
    2,264
    Bonuspoeng:
    93
    Lenge siden jeg har sett to ledige seter i F på denne ruten. Grattis med booking av knall reise!
     
    AirMags, Eddie47 and democomputer like this.
  12. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,283
    Likes mottatt:
    6,397
    Bonuspoeng:
    183
    Takk! Tydelig at det fortsatt slippes to seter, også i høysesong. Utfordringen (etter pandemien) er at det meste forsvinner i løpet av natten mens SAS kundeservice har stengt. Vil tro at disse ble plukket av noen ved slipp 355 dager i forveien og senere avbestilt, da ANA pleier å være nokså greie på å frigi avbestilte bonusseter.
     
    Flymunda, markus and holmen like this.
  13. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    799
    Likes mottatt:
    976
    Bonuspoeng:
    93
    Hva tenker folk om Lufthansa first vs Thai first? Har en flyvning med Thai i first fra LHR til BKK, men er i tvil om jeg skal skifte til Lufthansa first fra FRA til HND evt FRA til SIN om de slipper et sete. Jeg er kun opptatt av en av disse first flyvningene, resten av turen spiller ikke inn. Jeg har aldri flydd med noen av disse to i first.

    Skjønner First class terminal gruser Silverkris på Heathrow, men hvordan er resten av opplevelsen med disse to? Hadde vært kjekt om noen har en sammenligning å komme med:)
     
  14. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,921
    Likes mottatt:
    2,522
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg liker egentlig begge, men som du er inne på er LH First med First Class Terminal og bil til flyet en stor del av opplevelsen. Ellers god service på begge. Når du lander i Bangkok blir du hentet i golfbil. De har dessverre ikke noen egen First class lounge lengre.
     
    Jonkebassen and Magnus77 like this.
  15. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,171
    Likes mottatt:
    7,510
    Bonuspoeng:
    293
    Det utgikk under pandemien. Nå blir du bare hentet av en guide som følger deg til fots og tar evt bagasje for deg
     
  16. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,921
    Likes mottatt:
    2,522
    Bonuspoeng:
    113
    Kommer ikke det an på hvilken gate en lander på? Før har det i alle fall vært slik at ved korte avstander er det ikke golfbil. Ganske overraskende om de har kuttet dette helt, siden golfbil er standard for de som har f.eks Thai Elite Visa. Så det er ikke en stor kostnad. Men de er fortsatt under Chapter 11, så er vel kanskje derfor?
     
  17. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,171
    Likes mottatt:
    7,510
    Bonuspoeng:
    293
    Mulig? Under min erfaring fra februar så hadde jeg Bangkok som siste destinasjon (dvs. jeg skulle videre til USM, men det visste jo ikke TG noe om). Det kan jo være annerledes da også.. men jeg skulle jo ganske langt. Ble tatt gjennom passkontroll, bagasjeutlevering, fikk bagasjen trillet opp til innsjekken til Bangkok Airways og så geleidet ned til shuttlebussen til daghotellet.

    Erfaringen min fra før pandemien er at vi fikk golfbil selv om vi satt i bilen i under ett minutt. Jeg har heller ikke hørt noen andre snakke om golfbil på forumet siden pandemien. Dvs.. de har snakket om golfbil, men bare om fraværet av det :(
     
    Insomnia4u liker dette
  18. LaDuden

    LaDuden Aktivt Medlem

    Innlegg:
    498
    Likes mottatt:
    1,572
    Bonuspoeng:
    93
    @kosvines da får du vel muligheten til å teste ny kabin også på hjemreisen? Lurer på om EVA kjører ny kabin på sine ruter fra TPE til VIE med Boeing 787-9.
     
  19. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Ser jeg skrev feil. Det ser ut å være en 787-10 og ikke 777-300, så mulig det ja.
     
  20. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,687
    Likes mottatt:
    872,256
    Bonuspoeng:
    293
    Alle EVA sine B787 er vel med ny kabin ... både 9 og 10

    EVA Air's Boeing 787-10 Dreamliner introduces the brand new Business Class product, with a 1-2-1 layout comprising of flat-bed seats. While EVA Air's Boeing 777-300ERs Business Class already features a 1-2-1 all aisle access layout, the 787-10 Dreamliner Business Class seats are not in the reverse herringbone format.

    EVA Air's Boeing 787-9 Dreamliner introduces the brand new Business Class product, with a 1-2-1 layout comprising of flat-bed seats. While EVA Air's Boeing 777-300ERs Business Class already features a 1-2-1 all aisle access layout, the 787-9 Dreamliner Business Class seats are not in the reverse herringbone format.
     
    Sunnfjordingen, LaDuden and Rscott like this.

Del denne siden