Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

  1. Rscott

    Rscott Veteran

    Innlegg:
    1,641
    Likes mottatt:
    3,954
    Bonuspoeng:
    113
    Bare av nysgjerrighet. Hvor finner du denne typen info? Har flightradar som gir en del informasjon om spesifikke fly, men blir stadig imponert over detaljkunskapen rundt flytyper, kabiner osv for forskjellige selskaper blant enkelte her inne.
     
  2. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,687
    Likes mottatt:
    872,256
    Bonuspoeng:
    293
    SeatGuru Seat Map EVA Air
     
  3. Rscott

    Rscott Veteran

    Innlegg:
    1,641
    Likes mottatt:
    3,954
    Bonuspoeng:
    113
    Huff - det var jo for lett. Så for meg en hemmelig, lukket nettside for spesielt utvalgte flynerder :p
     
    Eddie47 liker dette
  4. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,609
    Likes mottatt:
    6,039
    Bonuspoeng:
    183
    Rscott, Kjetil L and holmen like this.
  5. cire913

    cire913 Medlem

    Innlegg:
    146
    Likes mottatt:
    144
    Bonuspoeng:
    43
    Last edited: 05. sept 2023
    trygveat, Rscott and holmen like this.
  6. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,921
    Likes mottatt:
    2,522
    Bonuspoeng:
    113
    Skjønner. En kraftig forringelse av produktet altså. I tillegg til at Spa-avd er nedlagt og First class loungen også er stengt. Ikke mye igjen da.
     
  7. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,789
    Likes mottatt:
    21,903
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke massasje lengre..?
     
  8. SInn

    SInn Medlem

    Innlegg:
    113
    Likes mottatt:
    98
    Bonuspoeng:
    28
    Ser at det er veldig lett å få biz billetter ut i verden, men veldig lite å hente hjem igjen. Selv på kort varsel. På et tilfeldig søk t/r NY om 2 dager var det flust av biz billetter bort og knapt økonomi hjem igjen. Har også sjekket EZE/KIX, god tilgang på biz fra Europa, men ikke en eneste (øko)bonusbillett hjem igjen. Noen som har en forklaring på dette?
     
  9. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,322
    Likes mottatt:
    5,231
    Bonuspoeng:
    183
    Nå vet jeg ikke hvor lenge du har planer om å være borte, men det slippes jo ofte en del billetter tett opptil avgang. Så om du feks har tenkt å være borte 14 dager vil det nok være lite på retur.
     
  10. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,921
    Likes mottatt:
    2,522
    Bonuspoeng:
    113
    Stengt/avviklet. De hadde en tid et skilt som sa underoppussing. Det er tatt bort for noen mnd siden, og ingen aktivitet der inne. Mener det var helt tomt da jeg kikket inn for en mnd siden.
     
  11. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    933
    Likes mottatt:
    3,460
    Bonuspoeng:
    93
    Søk til/fra VIE her har LH som regel god tilgjengelighet, i det minste på lang sikt.
     
    Trent600 liker dette
  12. SInn

    SInn Medlem

    Innlegg:
    113
    Likes mottatt:
    98
    Bonuspoeng:
    28
    Ingen spesiell reise som planlegges, bare en generell oppfattelse om at det finnes veldig mye ut fra Europa og lite tilbake! I eksempelet mitt der jeg søkte t/r NY, søkte jeg enkeltreise samme dag, to dager frem i tid. Mange forskjellige reiseruter i biz, med flere selskaper bort, knapt øko hjem igjen… ser en på first tilgjengelighet på awardfares i dag er 90 % fra Tyskland..
     
    Finnks liker dette
  13. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,283
    Likes mottatt:
    6,397
    Bonuspoeng:
    183
    Generelt er det litt dårligere tilgjengelighet hjem fra USA, da betalingsviljen for business er større på nattflyvninger. Finner derimot en del NYC-OSL de neste dagene på Awardhacks:

    Screenshot_20230906-075110.png
     
    Maggie liker dette
  14. Bonusduk

    Bonusduk Bonus jeger

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    1,380
    Bonuspoeng:
    93
    Usikker på om spørsmålet passer her, men fant ikke så mye info om dette.

    Reiser SVG-CPH-LIS-CUN nest uke, og tanken har slått oss om vi bare skal ha Cary-on på turen.

    Første leg til CPH flys selvsagt av SAS, og der er det 1 x Håndbaggasje +1 x underseat.
    Fra CPH med TAP så er det 2 x Håndbaggasje og 1 stk underseat i Executive Class helt til CUN.

    Det beste hadde vært å hatt 2 x Håndbaggasje hele veien(en egen til fruen sine sko.....)

    Spørsmålet er vel hvor nøye SAS er på akkurat dette når man flyr på Plus? Kan worst case være at vi må avlevere 2 x håndbaggasje ved gate for å hente igjen ved gaten i CPH? Eller stopper de oss allerede ved manuell insjekk i SVG(?)

    EDIT : CUN er jo selvsagt i Nord-Amerika, og det er kun til Sør-Amerika de tillater 2 x Håndbaggasje.. Så da blir det innsjekket baggasje :)
     
  15. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,581
    Likes mottatt:
    24,421
    Bonuspoeng:
    183
    Om det er på gjennomgåande billett er det heilt sikkert TAP sin kvote som gjeld, ikkje vanlig SAS Plus-kvote.
     
  16. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,564
    Likes mottatt:
    3,685
    Bonuspoeng:
    113
    Ber en stille bønn om at de høyere makter om at fornuften skal seiere hos SAS backoffice.

    Booket MAN-BRU-FRA-MEX-SFO//SFO-MUC-OSL over telefon i går som aldri ble billettert (ville egentlig ha MAN-FRA som er ledig på sas.no, men som ikke «kom opp»). Fikk i dag telefon om at backoffice syntes det var for mye backtracking MAN-BRU-FRA og at jeg måtte ha direktefly MAN-FRA. Forklarte pent at det ville jeg og ha, men når SAS ikke får til å booke ledige bonusseter så blir det vanskelig. Samtidig ligger BRU på veien til FRA, så det er lite backtracking som endres via BRU vs direkte.

    Hun var forsåvidt enig, så nå er saken etter lang pausemusikk send til «sjefen til sjefen» med svar i ettermiddag. Blir litt oppgitt om det der ikke godkjennes.
     
  17. Bonusduk

    Bonusduk Bonus jeger

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    1,380
    Bonuspoeng:
    93
    Hei.

    merkelig oppdagelse. Har funnet utreise fra FRA, men å komme seg til FRA fra SVG viser seg å være litt vanskeligere.

    SVG-FRA direkte ikke noe ledig. Men sjekker jeg SVG-MUC (via FRA) så er det bare å velge fra øverste hylle... Noen med en forklaring hvorfor? Er dette noe en runde med agentruletten vil kunne fikse?

    Så tilgjengelig routing vil da potensielt bli SVG-FRA-MUC-FRA-IST-SGN :D
     
    Sunnfjordingen liker dette
  18. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    933
    Likes mottatt:
    3,460
    Bonuspoeng:
    93
    Det er neppe noe agentroulett kan ordne ettersom det helt sikkert er tilgjengelighet på bonusbilletter som er styrt fra LH.

    Det som har vært mulig i andre tilfeller hvor LH har hatt O&D begreninsninger er at du booker SVG-FRA-MUC, så ringer du inn og ber om å få endre på reisen. Da kan det være de kan fjerne FRA-MUC og at du får lagt på FRA-IST-SGN.

    Til info, med LH er det ganske normalt at man finner A-B-C, men ikke A-B.

    Fungerer ikke dette har TK 4 daglige flyvninger fra MUC-IST som pleier å ha god tilgjengelighet frem i tid.

    upload_2023-9-6_13-25-34.png
     

    Attached Files:

    Spielhaug and Bonusduk like this.
  19. Norwegian_Traveller

    Norwegian_Traveller Aktivt Medlem

    Innlegg:
    436
    Likes mottatt:
    1,670
    Bonuspoeng:
    93
    Dette er veldig vanlig for Lufthansa. Da vi søkte til sommeren i år, så fant vi et lass med ledige billetter til ATL/CLT - men ikke på direkterutene fra Tyskland.
     
  20. Trippeltrumf

    Trippeltrumf Medlem

    Innlegg:
    61
    Likes mottatt:
    27
    Bonuspoeng:
    18
    Får bare inte tillåtet på agentrulletten når jeg booker med VIE som utgangspunkt og så forsøker å bytte til utgangspunkt OSL
     

Del denne siden