Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

  1. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    933
    Likes mottatt:
    3,458
    Bonuspoeng:
    93
    Ved ny booking eller etter du har booket på nett og prøver å endre i ettertid?
     
  2. Trippeltrumf

    Trippeltrumf Medlem

    Innlegg:
    61
    Likes mottatt:
    27
    Bonuspoeng:
    18
    Prøvde først å booke direkte på telefon, det var helt umulig.
    Så forsøker nå å endre en booking gjort på nett i ettertid via telefon, men har så langt fått nei 2 ganger her og...
     
  3. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    933
    Likes mottatt:
    3,458
    Bonuspoeng:
    93
    Eg begge segmenter med LH eller er det OS+LH?
     
  4. LaDuden

    LaDuden Aktivt Medlem

    Innlegg:
    498
    Likes mottatt:
    1,571
    Bonuspoeng:
    93

    Slik gjorde jeg det for å få OSL - FRA direkte uten å måtte gå utallige omveier, eks. OSL - FRA - ZRH -VIE - FRA - HND.

    1. Måtte bestille det lange legg på nettet først / eller via telefon, med rar routing.

    2. Ringte inn til kundeservice, hørte om de fant direkte til Frankfurt, og ba de å legge inn OSL-FRA og fjerne VIE/ZRH-FRA. Så det blir OSL-FRA-HND hele veien med biz class.

    Mulig man kan benytte samme oppskrift for SVG - FRA.
     
  5. markus

    markus Senior Medlem

    Innlegg:
    985
    Likes mottatt:
    2,264
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har vært gjennom samme prosessen for å få gjennom reiser med "VIE-trikset". Slik @LaDuden beskriver er en god metode, men selv om det funker og er fult mulig å gjennomføre må du belage deg på litt agentrulett. På en av disse bookingene jeg hadde var jeg innom 10+ forskjellige agenter.

    Enkelte agenter vil si nei med en gang du spør og si at de ikke har lov å fjerne det legget, men de kan om de vil. Når du først har møtt på en agent som kan fikse det er det bare å krysse det som kan krysses for at endringen skal gå gjennom hos backoffice/EB avdelingen.

    Dette er et av de mer tidkrevende triksene å få til, noe som gjør det enda artigere når reisen først er i boks. Litt av en hobby vi har funnet oss..
     
    Last edited: 08. sept 2023
  6. Scribble

    Scribble Medlem

    Innlegg:
    193
    Likes mottatt:
    487
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har en utfordring med å få booket tur med Avianca til Curacao/Aruba og lurer på om noen her har tips.

    For noen måneder siden bestilte jeg OSL-LHR-BOG-CUR og retur (via Barcelona) for kona og en venninne til våren. Helt grei booking å få gjennom den gangen leg for leg. Nå noen måneder senere har det vært en del kanselleringer fra Avianca som gjør at bookingen ikke lengre hang sammen. Da de ikke fikk til å endre på den ble forslaget å skrote hele den bookingen med retur av CT og poeng. Greit nok tenkte jeg, så masse tilgjengelighet online til og fra Bogota og videre så burde ikke være noe problem å legge inn en helt ny bestilling. Men her begynner utfordringene mine.

    Jeg kan søke opp hvert enkelt leg - og finner tilgjengelighet OSL-LHR, LHR-BOG i biz og siste leg til AUA/CUR i eco. Om jeg så får agenten til å begynne med OSL - LHR (ok!), så får han ikke til å legge på LHR-BOG. Der er det nå kun tilgjengelighet i eco. Så får jeg agenten til å droppe det, og heller begynne bookingen med LHR-BOG i biz. Det går greit. Så får han lagt på OSL-LHR. Men all tilgjengelighet direkte fra BOG til AUA eller CUR er nå borte. Neste forsøk - begynne med BOG-CUR/AUA direkte med Avianca. Det går fint. Men da får han ikke lagt på LHR-BOG. Ikke tilgjengelig i biz lengre. Da er det sjakk matt, finner ingen måte å få det gjennom på.

    Det som det ser ut som skjer er at det er forskjellig tilgjengelighet på en ny booking og når man skal legge til flights på en eksisterende booking. Har forsåvidt vært borti lignende med LH, men der er det såpass mye alternativer mellom FRA/MUC og Oslo at det som regel går på et vis. Men til CUR/AUA er det lite å velge i. Har ikke lyst til å sende reisefølge via Panama, som er alternativet. med Copa.

    Noen som har vært borti dette og har noen tips for å komme i mål eller lose agenten gjennom?
     
  7. Trippeltrumf

    Trippeltrumf Medlem

    Innlegg:
    61
    Likes mottatt:
    27
    Bonuspoeng:
    18
    Det er OS + LH
     
  8. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,581
    Likes mottatt:
    24,421
    Bonuspoeng:
    183
    Har opplevd liknande med EVA i Asia; Finn tur frå Europa, men billettar vidare til andre byar i Asien, som tilsynelatande er tilgjengelege når ein søker kan ikkje leggast inn på same booking.
     
  9. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,609
    Likes mottatt:
    6,039
    Bonuspoeng:
    183
    Hvilke strekninger i dette tilfellet?
     
  10. Elmo

    Elmo Medlem

    Innlegg:
    193
    Likes mottatt:
    698
    Bonuspoeng:
    93
    dette problemet har jeg også møtt på. Booket tilsvarende reise som deg fra TRD-SVG-LHR-BOG, og retur BOG-IST. Deretter ble det vanskelig med fly tilbake mot TRD. Det var mye ledig på søkemotoren, men det lot seg ikke kombinere med returen via Istanbul. Forsøkte deretter retur via MAD men den lot seg ikke kombinere med diverse flights til Skandinavia. Til slutt fant jeg en kombinasjon BOG-BCN-MUC-ARN-TRD som gikk gjennom. Alle flightene kunne vært booket enkeltvis, og enkelte kunne kombineres delvis, men det er umulig å vite hvilken magisk kombinasjon som går helt frem.
    Slike tungvinte prosesser rundt booking gjør at jeg lurer på om det virkelig er verdt bryet med å være lojal mot dette bonusprogrammet.
     
    Insomnia4u and RoadKing like this.
  11. antirealiti

    antirealiti Medlem

    Innlegg:
    143
    Likes mottatt:
    285
    Bonuspoeng:
    63
    Hvordan er det med setereservasjon på bonusreiser igjen?

    Ser innlegg om dette classic.sas.no-trikset fra juli i år, men det funker ikke nå lengre... Flyr TK 4 legs og ET 1 leg. Noen idéer?
     
    Last edited: 16. sept 2023
  12. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,609
    Likes mottatt:
    6,039
    Bonuspoeng:
    183
    TK: TK sin app på mobil. ET: ET sin hjemmeside. Ta kontakt med SAS kundeservice for å få TK- og ET-PNR hvis du ikke har fått på epost tidligere.
     
    holmen and antirealiti like this.
  13. antirealiti

    antirealiti Medlem

    Innlegg:
    143
    Likes mottatt:
    285
    Bonuspoeng:
    63
    Aha - takker!
     
  14. Bonusduk

    Bonusduk Bonus jeger

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    1,380
    Bonuspoeng:
    93
    Raskt spørsmål til ekspertene her inne.

    Har layover i CPH i morgen pga agenten ikke fant kveldsflyet CPH-SVG når reisen ble booket.

    Jeg kan akkurat nå booket denne selv 1 vei på poeng og slippe layover. Er det noen problemer med dette? Kun Carry-on.
     
  15. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,581
    Likes mottatt:
    24,421
    Bonuspoeng:
    183
    Har du nokon flight vidare etter at du kjem til SVG? I utgangspunktet blir vel den opphavelige billetten din kansellert når du ikkje stiller opp til flyet, so om du har flight vidare frå SVG so bør du halde deg til opphaveleg booking.
     
    Bonusduk liker dette
  16. Bonusduk

    Bonusduk Bonus jeger

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    1,380
    Bonuspoeng:
    93
    SVG er final destination

    CUN-LIS-CPH-SVG
     
  17. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,581
    Likes mottatt:
    24,421
    Bonuspoeng:
    183
    Eg har aldri vore "no show" på bonusreise før. Eg veit at flyselskapa ikkje likar det, men eg veit ikkje om det vil få nokon faktiske konsekvensar for deg om du ikkje møter opp.
     
    Bonusduk liker dette
  18. marekz

    marekz Medlem

    Innlegg:
    228
    Likes mottatt:
    381
    Bonuspoeng:
    63
    Be de sjekke deg inn kun til CPH i Cancún? Så kansellerer du siste legget i skranken for å frigjør billetten, og har ditt "på det rene".
     
    Bonusduk and holmen like this.
  19. Bonusduk

    Bonusduk Bonus jeger

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    1,380
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for tips. Da prøver jeg den løsningen
     
  20. Bonusduk

    Bonusduk Bonus jeger

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    1,380
    Bonuspoeng:
    93
    Løsningen ble å bare småjogge til gate i CPH der et fly til SVG hadde forsinket boarding.Hun booket oss gledelig om til det flyet, så nå sitter vi på flyet til SVG 15 min etter landet i CPH. God service fra SAS!
     
    Last edited: 19. sept 2023

Del denne siden