Dette er noe av det mer frustrerende med bonusbillettene som selges som married segment. CAY-CDG gir en rute CDG-PTP-CDG, ok - nice. Så hva med PTP-CDG direkte da? Neida, der disker de opp med PTP-CAY-CDG
Blir litt frustrert! Har bonusbilletter i januar 2026 CDG-RUN-CDG med Air France. Siden SAS bare legger ut et fåtall bonusseter i Europa og da ingen (så langt) som er mulig å benytte mellom BGO,OSL, SVG, ARN eller CPH til og fra CDG, dukker det bare opp mulige reiser med KLM eller AF. Friskt og freidig har jeg da ringt opp CT-telefonen og fått den hyggelige meldingen om at jeg er en av de utvalgte som skal prioriteres! Du verden ... mange av dem snakker norsk og er veldig forekommende, men kan de hjelpe? Neida, de finner de ledige setene og gjør etter sigende alle triksene de kan for å legge dem til på min reise uten at det er mulig! Den siste, en hyggelig norsk mann; startet med å legge inn BGO-CPH og skulle legge inn CPH-AMS-CDG .....det siste var ikke mulig, men BGO-CPH ligger fortsatt inne på bestillingen. Så nå har jeg følgende: BGO-CPH og CDG-RUN-CDG!
Skal lande på CDG lørdag 24.jan kl 19:10 og første mulige fly til OSL går kl 20:05 den 25.jan , dvs 24 timer og 55 min ..... Livet er ikke lett
Ifølge awardfares finnes det alternativ før kl 20:05 til OSL: Til BGO også Riktignok kun tilgjengelig i economy, men på korte strekk er det overkommelig.
Jada …men KLM og AF er ikke bookbare som tilslutning for AF fra RUN, dessverre Tro meg, jeg har prøvd å booke de tre forslagene
Er det destinasjonene eller selskapene som er problemet? Ser det i teori også burde være mulig å fly CDG-MXP Sat, Jan 24, 2026 21:30-23:00 overnatte og videre til Bergen med stopp på OSL. MXPBGO 8 h 45 m Sun, Jan 25, 2026 13:55-22:40 1 stop 5 h 0 mOSL Litt knotete (og spørs om du har nok "klipp" igjen på antall legs som er tillatt), men om det går og det senere dukker opp noe bedre er det en grei gardering.
Har det samme problemet med å komme til CDG 2.jan … flyet til RUN går kl 18 Alle forbindelser som inneholder AF og KLM er «no go» Har direktefly fra CDG til RUN og direkte retur til CDG, så har tre flygninger som kan legges til. Regner med at SAS kommer med flygninger etterhvert, men ville ha garderinger ..
Så bra for deg =) Det viser jo at det er mulig. Jeg står fortsatt fast ... Men fant de bonus-seter med *A ?
Ser det diskuteres mye tilslutning - men er det noen som har bestilt énveis bonusbilletter og hatt utfordringer med å legge til retur, eller er det noe som fungerer ok for tiden?
Jeg bestilte først CDG-RUN .. 3 uker etterpå ble returen lagt ut og da la jeg den til Det var ingen problemer
Jeg har tidligere spurt om beste 'strategi' for booking av tur for 5 pers. Da har jeg skjønt at det beste er å booke alle 5 samtidig, og senere splitte opp for å legge til CT. Longhaul går fra LHR med Virgin. Oppfølgingsspørsmål der da: Booke feeder med en gang via AMS/CDG da de legger ut 360 dager før, og senere håpe på å gjøre om til SAS feeder direkte til LHR når denne legges ut. Eller vente på SAS Feeder og legge på når den blir lagt ut? Frykter at de vil være vanskelige på bytte av Feeder hvis jeg allerede har lagt til vamia AMS/CDG...?
Ja, tydeligvis alt er jo I klasse men kan jo hende de f.eks kan ha ringt LOT? Var nok heldig og treffe på riktig person på mailen, men henviste til at LOT ikke ville røre bookingen siden den hadde 117- nummer. Men vet ikke fikk bare nye billetter samt mail at nå var det i orden.
Hm.. Jeg ringte inn i går (igjen). Forklarte kort saken og ba om å få snakke med en supervisor. Etter litt frem og tilbake mente agenten at en supervisor skal ringe meg innen 72 timer. Det lå allerede et notat inne på bookingen ang. dette. Når jeg spurte når dette notatet ble lagt inn var svaret 16/2. Så en kan si de har brukt mer enn 72 timer på å ringe tilbake ... Gir de en sjanse til, men det begynner å bli kort tid til avreise (3/4).
Du kan be dem bestille utreisen med SkyTeam (hvis ønskelig) og beholde returbilletten med Star Alliance på samme tur/retur-billett. Jeg tror dette er den beste løsningen – selvfølgelig vil du ikke kunne se utreisebilletten fra Oslo til PEK/XXX i SAS sitt bookingsystem, da de har blokkert den, haha. Bare agenter kan se og bestille den. Kanskje OSL-XXX-HAN+HAN-NGO med significant fly VNA
Hva hindrer deg å reise til CPH den 1januar og overnatte til 2.januar for å ta morgenflyet til AMS - CDG ? KLM (CPH-AMS) & KLM (AMS-CDG) 06:00 - 09:35 1 stopp, 3h 35m CPH AMS
Jeg prøvde den veien og har plass på flyet til CPH kl 16 1.jan, men der stoppet det opp … KLM: KLM-AMS-CPH er ikke mulig å booke KLM og AF som tilslutning til (AF) CDG-RUN Må nok vente til SAS muligens legger ut billetter, hvis ikke får vi i verste fall kjøpe billetter BGO-CDG-BGO
1) De sier de ikke finner noe ledig fra OSL til NGO (eller KIX) 2) De sier de ikke kan blande *A og ST 3) De skylder nå på LOT og sier at de er ansvarlig Jeg har ringt LOT (igjen) og de fortsetter å si at det er SAS sitt ansvar.
1. Kan du reise en annen dag? For eksempel litt tidligere eller senere enn 3. april? 2. De kan blande SA og ST (jeg har opplevd en lignende situasjon som deg, hvor agenten måtte spørre sin veileder to ganger før de utstedte billetten min), så jeg tror det er fullt mulig. 3. Selv om du flyr med LOT, er det SAS som har utstedt billetten, så i dette tilfellet tror jeg det er SAS som har ansvaret.
Her har du ikke fått bonusbilletter, men revenue-billetter hos AF, kanskje dette er en liten, men vesentlig forskjell. Men når det er sagt, så har SAS mulighet til å gjøre det de må med en booking, det er som regel viljen eller mangel på myndighet det står på.
Det er LOT som må booke om. Men det er veldig typisk at man ender opp som kasteball mellom flyselskapene. SAS kommer til å nekte å booke om til noe annet enn bonusbilletter. I beste fall kunne de bedt LOT om å legge ut flere bonusseter, men det kommer LOT sikkert ikke til å gjøre. Prøv å få det skriftlig fra LOT at de nekter å booke om. Kontakt så Transportklagenemda ASAP. I verste fall får du booke ny billett for penger og kreve om refusjon fra LOT. Dette kan faktisk være ganske lukrativt: Jeg jobber med en tysk advokat som er spesialist for bonusreiser. Dette er en mulighet å "cashe ut" bonuspoeng på. For du har et krav mot LOT, og de kan ikke refundere EB-poeng. Så du kan si at du blåser i å bli booket om, men at LOT får refundere flighten som er kansellert (det har du krav på - du kan velge mellom å bli booket om på neste mulige flight, å reise på en helt annen dato som er tilgjengelig via LOT, eller å få pengene tilbake). Da kan du enten kreve verdien på billetten (i penger) eller verdien på bonuspoengene (i penger), og så kan man være kreativ med hvordan man kommer frem til verdien. Men jeg vet ikke hvor godt dette fungerer i Norge. I Tyskland fungerer det visst ganske bra fordi flyselskapene er redde for en dom som skaper presedens. Så sakene ender omtrent alltid med et forlik ($$$).