Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

1. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    28,815
    Bonuspoeng:
    293
    Eg har inntrykk av at dei ofte slepp i bolkar. Det pleier då å dukke opp bonusbilettar for førjulstida?

2. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    883,776
    Bonuspoeng:
    293
    Det ser dårlig ut med SAS billetter både i Europa og Norge i januar 2026 ..

3. Gresshopper

Gresshopper Senior Medlem

Likes mottatt:
    397
    Bonuspoeng:
    63
    Madamen har en poengbooking ARN-CPH-MUC/MUC-ARN førstkommende fredag.

Hun ønsker å ta med en venninne, men CPH-MUC er nå utsolgt (ikke engang tilgjengelig for penger).
    Alternativet nå blir å booke ARN-HAM og separat billett videre fra HAM, for begge to. Men hun ønsker å beholde returen.

Det er varslet streik på MUC og omtrent alle fly kommer til å bli innstilt. Jeg mistenker sterkt at det er derfor CPH-MUC er "utsolgt".

Hva er smartest å gjøre her nå? Booke nye billetter ARN-HAM/MUC-ARN for poeng for begge damene og satse på at SAS kansellerer utreisen, så man slipper kanselleringsgebyret? Men da vil hun jo være dobbeltbooket på MUC-ARN, kan det skape problemer?

Edit: Så at det bare kostet 250kr å avbestille, så jeg gjorde det nå. Ikke verdt å risikere problemer med dobbeltbookingen...

Last edited: 25. febr 2025
  4. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    7,736
    Bonuspoeng:
    183
    Det ville mest sannsynlig blitt kluss om madammen er booket på samme flight to ganger. SAS skriver litt om det her.

https://sassalesinfo.com/reservation-and-ticketing/duplicate-bookings/duplicate-segments-and-pnr

5. Gresshopper

Likes mottatt:
    397
    Bonuspoeng:
    63
    Takk! Der høres jo egentlig ut som det hadde gått bra? Bookingene var jo ikke helt identiske (forskjellig utreise), og det høres ut som det er et krav for automatisk kansellering? Det var også SAS Plus i den opprinnelige bookingen, mens jeg endret til Go i den nye.

Nordlands liker dette
  6. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    5,719
    Bonuspoeng:
    183
    Slik jeg leser den siden er det bare identiske segment på samme PNR som blir automatisk kansellert. For øvrig er det ingen betydning at det er forskjellig klasse. Resten om duplikat sier jo bare at de tillater refusjon av duplikate bookinger, ikke at det blir gjort automatisk.

Har selv mange ganger hatt duplikate bookinger liggende lenge og til få dager før avreise, og aldri hørt et pip fra SAS. Til sammenligning sender WF epost nesten umiddelbart de registrerer 2 bookinger med samme eller overlappende segment.

Rapolo and Gresshopper like this.
  7. Gresshopper

Likes mottatt:
    397
    Bonuspoeng:
    63
    Kan poengreiser kanselleres for bare 250kr frem til avreise? Altså om man ser bort fra duplikat-problematikken, kunne jeg ventet for å se om avgangen faktisk kanselleres?

8. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,846
    Bonuspoeng:
    113
    250 kr forutsatt at reisen er i Europa, 750 kr intercont.

Gresshopper liker dette
  9. benjaminbr13

benjaminbr13 Medlem

Likes mottatt:
    124
    Bonuspoeng:
    33
    Bestilte på nett igår.
    Ringte inn idag for å splitte booking og legge på CT. Etter å ha lagt på ser jeg at poengene fortsatt ikke har kommet og CT'er ikke blitt brukt.
    Hva gjør jeg? agentruletten?
    *oppfatter også telefonlinjene deres som dårlige og deres engelsk som dårlig.

10. Storbaba

Likes mottatt:
    2,846
    Bonuspoeng:
    113
    Poengene ikke kommet?? Hvis du mener billettene så går bokkingen ofte til backoffice som ferdigstiller. Om du bestilte i dag må du vente litt, men etter en-to dager hadde jeg ringt opp igjen..

Nordlands and benjaminbr13 like this.
  11. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    7,736
    Bonuspoeng:
    183
    Er det noen som har forsøkt å ringe inn for å endre betalingen fra kredittkort til voucher? Har en booking som kan gjøres enkelt på nett, men får ikke brukt gavekort på bonusreise, ei heller med ren SAS-booking. Orker ikke å styre med å stave navn på tre personer via telefon, så vil helst booke på nett.

12. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    7,651
    Bonuspoeng:
    183
    Om du starter bookingen på nett vil den dukke opp med PNR i appen i det du kommer til betalingssteget. Kanskje du rekker å ringe inn og betale med voucher før reservasjonen timer ut?

13. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    7,736
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, det er nok det beste alternativet, men jeg ser at rene SAS-billetter timer ut ganske fort, så da bør man nesten sitte på tråden med dem.

14. Storbaba

Likes mottatt:
    2,846
    Bonuspoeng:
    113
    Har samme routing i oktober i år - var null problem å legge til AMS-OSL med SAS når de slapp billetter 300 dager før. Vi har delt oppholdet vårt mellom Bali og Gili Trawangan, gleder oss :D

Lillegutt liker dette
  15. Flighter

Flighter World Traveler

Likes mottatt:
    152
    Bonuspoeng:
    43
    Takk for info. Det er det samme vi satser på også:)

16. Flighter

Flighter World Traveler

Likes mottatt:
    152
    Bonuspoeng:
    43
    SAS slipper bonusbilletter 300 dager før. Dvs fra begynnelsen av mars og utover for bonus billetter for januar 2026

17. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    10,877
    Bonuspoeng:
    183
    Kan man booke lenger stopover enn 24t hvis man flyr gjennom CPH?
    Altså TRD-CPH, mer enn 24t stopover, CPH-CDG-SIN etterpå.

Mente det var noe nytt som kom med feeder flights? Eller er det jeg som roter?

18. Preference

Preference EBD

Likes mottatt:
    1,899
    Bonuspoeng:
    113
    De la til at stopover med overnatting kommer opp som alternativer fra OSL og ARN tror jeg, men selve regelen om maks 24 timer er dessverre ikke endret for noen flyplasser

paramberg liker dette
  19. obay

obay Veteran

Likes mottatt:
    6,839
    Bonuspoeng:
    183
    Det er iallefall mulig med rene SAS flighter. Hadde TRD-CPH-BOS i sommer og vi hadde da en liten miniferie på 2 dager i køben før neste flight. Må ringes inn for å bestille dog.

paramberg, Lillegutt and RoadKing like this.
  20. CptSideslip

CptSideslip EBD

Likes mottatt:
    1,415
    Bonuspoeng:
    93
    Er det noen med Expertflyer abo som har mulighet til å se hva MCT på PVG er (AF til CI)?

Del denne siden