Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

1. duppsko

duppsko Medlem

Likes mottatt:
    138
    Bonuspoeng:
    43
    Vi får krysse fingrene! Jeg ringte også inn og agenten forstod ikke hva som hadde skjedd. Ble satt på vent i 40 min mens hun undersøkte med supervisor, før jeg fikk beskjed om at de måtte ringe meg tilbake. Jeg foreslo løsningen med å fjerne feeder i denne omgang. Ble oppringt nå nettopp og fikk beskjed om at "jeg skal få det som jeg ønsker", men det måtte fikses noe greier i bakhånd og at hun skulle sende meg billettene i ettermiddag. We'll see..

Hvis det virkelig er slik at det er vanskelig/umulig å endre billettene etter at man har lagt på feeder i en lavere klasse, så er vel moralen at man bør vente lengst mulig med å legge på feederen til man er 100% sikker på at resten av ruten er spikret og slik man ønsker.

Update: Billettene ble etter andre runde billettert, også med endring av feeder, så de kan hvis de vil :)

Last edited: 13. febr 2025
  2. Norwegian_Traveller

Norwegian_Traveller Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,707
    Bonuspoeng:
    93
    Da håper jeg mine går gjennom i løpet av dagen eller i morgen!

Lillegutt and duppsko like this.
  3. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    7,736
    Bonuspoeng:
    183
    Godt at det løste seg.

Det skal ikke noe i veien med å endre på billetter hvor det ligger eco på en biz-booking. Det høres vel først og fremst ut som noen som ikke helt vet hvordan det skal punches i systemet.

Jeg har selv fått endret på bestillinger hvor det har vært mixed classes uten at det har vært noe problem.

4. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    13,270
    Bonuspoeng:
    183
    @indahla
    Diamant mailen fiksa faktisk, fekk ny reiserute same beskjed om at eg var booka om. Alt med A* i I klasse.
    Frå OSL-BRU-WAW-IST-KTM til OSL-BRU-IST-KTM

nicolai, Rapolo, Lars J and 4 others like this.
  5. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    28,815
    Bonuspoeng:
    293
    Fantastisk! Eg gler meg til reisebrev!

Nordlands and cothom like this.
  6. Norwegian_Traveller

Norwegian_Traveller Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,707
    Bonuspoeng:
    93
    Da har det gått en uke i kveld - billettene ikke billettert. Må ringe inn.

7. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,772
    Bonuspoeng:
    113
    Mener det har blitt rapportert før at man ikke kan endre fra JFK til EWR eller vice verca da dette er 2 forskjellige flyplasser, selv om det er samme by.

8. Eriksan

Eriksan Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    419
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg ser mange eksempler på awardfares at det er flere ledige i business gjennom Delta Skymiles, men null og niks gjennom SAS. Er dette blitt helt vanlig med Sky søkemotoren til SAS? Erfaringer med å ringe inn og sjekke slike tilfeller, finner de noe ledig i motsetning til online?

upload_2025-2-18_20-42-38.png

Rapolo liker dette
  9. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    28,815
    Bonuspoeng:
    293
    Betre tilgang hos Delta. Mykje betre.

Rapolo liker dette
  10. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    10,869
    Bonuspoeng:
    183
    Men også 600 euro som vel blir ganske nøyaktig 7000 kr i skatter og avgifter - én vei.

Cumulus and Rapolo like this.
  11. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    11,317
    Bonuspoeng:
    183
    Sånn for «gøy», hva tror vi ville vært poengkostnad dersom en skulle dekket avgifter på €600 i tillegg?

12. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    7,736
    Bonuspoeng:
    183
    Hevet ikke SAS poeng prisene er godt hakk tilbake i 2017/2018 og samtidig fjernet drivstofftillegget? Rent teoretisk burde vel prisene i dag reflektere denne merkosten. Ikke for å gi SAS ‘gode’ ideer, men det er jo naturlig at SAS som ikke har justert bonusprisene på lang tid (sett bort fra Sørøst-Asia og justering av soner som Latin-Amerika og India) ikke klarer å drive like god butikk lenger. Prisen på varen har økt, regner jeg med. Greit at Trumf gjorde om fra 15 til 13,5 poeng per krone, så noe er hentet inn hos SAS, men all den tid man får poeng som % av ditt og datt kan ikke inntekten per poeng fra SAS ha økt tilsvarende. Det ville vært naturlig at SAS over tid økte prisene noenlunde tilsvarende inflasjonen.
    Alternative kunne SAS ha gjort EuroBonus mer effektivt. Uten noe som helst innsikt annet enn brukeropplevelsen så bør det være rom for SAS å drifte dette bedre. Det brukers uhorvelige mengder tid på tilsynelatende enkle problem og selvbetjeningsgraden er skremmende lav. Hadde EB vært litt mer lean kunne de også tilbydd de noe dyrere billettene fra f.eks. AF/KL. Men det er vel lang(uendelig langt) frem dit.

Kjetil L, Insomnia4u and Spielhaug like this.
  13. Preference

Preference EBD

Likes mottatt:
    1,899
    Bonuspoeng:
    113
    Slipper ikke SAS lenger bonusplasser på eget metall 330 dager før? Skjønt at det kan være blokkert over høytider, men nå er altså 330 dager frem i tid den 16. januar 2026. Satt oppe til 24:00 og gjorde flere søk på sekundet vi kom over midnatt. CPH til LAX, SFO, ORD, ATL, EWR og ett par til. Ingen bonusplasser dukket opp i noen klasse :(

oslo.to.unknown liker dette
  14. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,181
    Bonuspoeng:
    113
    Klokken 24.00 på avreise flyplass?

15. Preference

Preference EBD

Likes mottatt:
    1,899
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, vi er da samme tidssone som CPH?

16. oslo.to.unknown

oslo.to.unknown Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    198
    Bonuspoeng:
    43
    Samme tidssone, men ofte ulik promille, kan være lurt å ta et par kalde om man skal synce med København.

SAJblue, Cumulus, Oddvar and 2 others like this.
  17. obay

obay Veteran

Likes mottatt:
    6,839
    Bonuspoeng:
    183
    Har ikke funnet noe for 2026 med sasmetall her heller

Preference liker dette
  18. obay

obay Veteran

Likes mottatt:
    6,839
    Bonuspoeng:
    183
    Noen som vet noe hvorfor SAS ikke slipper longhaul award tickets etter 30.11?

19. Nuvolari

Nuvolari EBD / *A Gold

Likes mottatt:
    2,948
    Bonuspoeng:
    113
    I høysesong slipper SAS færre (ingen) bonusbilletter slik at de kan selge billettene til full pris i stedet.

20. obay

obay Veteran

Likes mottatt:
    6,839
    Bonuspoeng:
    183
    Ja det er jo blackout rundt jul selvfølgelig, men det har ikke vært noe før eller etter heller.

Del denne siden