Vi får krysse fingrene! Jeg ringte også inn og agenten forstod ikke hva som hadde skjedd. Ble satt på vent i 40 min mens hun undersøkte med supervisor, før jeg fikk beskjed om at de måtte ringe meg tilbake. Jeg foreslo løsningen med å fjerne feeder i denne omgang. Ble oppringt nå nettopp og fikk beskjed om at "jeg skal få det som jeg ønsker", men det måtte fikses noe greier i bakhånd og at hun skulle sende meg billettene i ettermiddag. We'll see.. Hvis det virkelig er slik at det er vanskelig/umulig å endre billettene etter at man har lagt på feeder i en lavere klasse, så er vel moralen at man bør vente lengst mulig med å legge på feederen til man er 100% sikker på at resten av ruten er spikret og slik man ønsker. Update: Billettene ble etter andre runde billettert, også med endring av feeder, så de kan hvis de vil
Godt at det løste seg. Det skal ikke noe i veien med å endre på billetter hvor det ligger eco på en biz-booking. Det høres vel først og fremst ut som noen som ikke helt vet hvordan det skal punches i systemet. Jeg har selv fått endret på bestillinger hvor det har vært mixed classes uten at det har vært noe problem.
@indahla Diamant mailen fiksa faktisk, fekk ny reiserute same beskjed om at eg var booka om. Alt med A* i I klasse. Frå OSL-BRU-WAW-IST-KTM til OSL-BRU-IST-KTM
Mener det har blitt rapportert før at man ikke kan endre fra JFK til EWR eller vice verca da dette er 2 forskjellige flyplasser, selv om det er samme by.
Jeg ser mange eksempler på awardfares at det er flere ledige i business gjennom Delta Skymiles, men null og niks gjennom SAS. Er dette blitt helt vanlig med Sky søkemotoren til SAS? Erfaringer med å ringe inn og sjekke slike tilfeller, finner de noe ledig i motsetning til online?
Sånn for «gøy», hva tror vi ville vært poengkostnad dersom en skulle dekket avgifter på €600 i tillegg?
Hevet ikke SAS poeng prisene er godt hakk tilbake i 2017/2018 og samtidig fjernet drivstofftillegget? Rent teoretisk burde vel prisene i dag reflektere denne merkosten. Ikke for å gi SAS ‘gode’ ideer, men det er jo naturlig at SAS som ikke har justert bonusprisene på lang tid (sett bort fra Sørøst-Asia og justering av soner som Latin-Amerika og India) ikke klarer å drive like god butikk lenger. Prisen på varen har økt, regner jeg med. Greit at Trumf gjorde om fra 15 til 13,5 poeng per krone, så noe er hentet inn hos SAS, men all den tid man får poeng som % av ditt og datt kan ikke inntekten per poeng fra SAS ha økt tilsvarende. Det ville vært naturlig at SAS over tid økte prisene noenlunde tilsvarende inflasjonen. Alternative kunne SAS ha gjort EuroBonus mer effektivt. Uten noe som helst innsikt annet enn brukeropplevelsen så bør det være rom for SAS å drifte dette bedre. Det brukers uhorvelige mengder tid på tilsynelatende enkle problem og selvbetjeningsgraden er skremmende lav. Hadde EB vært litt mer lean kunne de også tilbydd de noe dyrere billettene fra f.eks. AF/KL. Men det er vel lang(uendelig langt) frem dit.
Slipper ikke SAS lenger bonusplasser på eget metall 330 dager før? Skjønt at det kan være blokkert over høytider, men nå er altså 330 dager frem i tid den 16. januar 2026. Satt oppe til 24:00 og gjorde flere søk på sekundet vi kom over midnatt. CPH til LAX, SFO, ORD, ATL, EWR og ett par til. Ingen bonusplasser dukket opp i noen klasse
Samme tidssone, men ofte ulik promille, kan være lurt å ta et par kalde om man skal synce med København.
I høysesong slipper SAS færre (ingen) bonusbilletter slik at de kan selge billettene til full pris i stedet.