Veeldig lenge siden jeg hadde problemet, men jeg mener ja. Holder det ikke så send e-post til gullmailen så fikser de det.
Noen som vet hvordan man velger sete hos Saudi airlines i business? Finner ingenting når jeg logger meg inn på min reise på deres hjemmesider.
Fant leg for leg med SAS-partnersøk og ringte inn. Selv med premium-support måtte jeg prøve et par agenter før de fikk sydd den sammen. En svensk dame fant hele reisen, men påstod at de ikke hadde lov til å booke leg for leg med mindre de kunne finne revenue-billetter på sas.no for hele strekket; dvs. JFK-BKK i dette tilfellet. Det var nytt for meg men hos neste agenten (også svenske) var det ikke noe problem. Et alternativ er å booke det du kan på nett og ringe inn for å legge på flere legs. F.eks. book NBO-BKK-NBO på nett også legg på JFK-NBO-JFK via tlf. Har gjort dette før men pass på at de trekker riktig antall poeng. En agent påstod at jeg måtte betale for to soner selv om det var gjennomgående booking. Det kommer også endringsgebyr på kr ~400 per pax hvis du bestiller slik.
Jeg har en booking med Star Alliance (10 flyvninger på en tur-retur bonusbillett av ulike grunner). Den siste leg fra FRA-OSL med Lufthansa ble kansellert allerede i desember 2024, og Lufthansa tilbød meg en ny flyvning samme dag med kun 50 minutter transfer. Dette kan være grunnen til at SAS ikke automatisk aksepterte endringen. Siden jeg var i utlandet, hadde jeg heller ikke mulighet til å ringe SAS for å ordne det. Jeg har prøvd å bruke United for å finne en flyvning fra FRA/VIE til Oslo, men det er ingen tilgjengelige billetter siden det er høysesong om sommeren. Er det mulig for meg å beholde utreise med Star Alliance og bytte hele hjemreisen (inbound) til SkyTeam? Jeg vet at det fortsatt er mulig å booke med Star Alliance (jeg har prøvd flere ganger), men jeg klarer ikke å finne noen tilgjengelige billetter med Star Alliance.
Mct på FRA er vel 45min så fremt du ikke kommer inn med OZ. Jeg har en reise med akkurat 45min LH-LH, men også på hjemreise og da bekymrer deg meg ikke. Det brukte å bli tilgjengelig flere billetter med LH nær reisedato, hvis SAS fortsatt lar deg endre da. Får vel ikke byttet noe delvis til ST, kun hele reisen om den ikke er mulig å fikse med *A.
Har bestilt tur til Zanzibar. Reiser til med air france og Kenya Airways hjem, økonomi klasse på begge. Har ca 40 000 poeng igjen, noen måte å få oppgradert reisen på så jeg får kvitta meg med de siste poengene? Enten få bedre beinplass, eller aller helst oppgradert til business? klarer det ikke via sas appen, der får jeg kunn bydd på oppgradering siste strekke hjem som er med sas. ellers er vi helt nybegynnere, noen tips for å gjøre 9 timer på økonomi klasse litt bedre? Og har noen erfaring med disse selskapene?
Nei, du får ikke oppgradert med sas-poeng. Mulig du 24t før avgang kan oppgradere for cash, da med å velge sete på biz og se hva det koster. Ta med øreplugger, nakkeputer etc av høyere kvalitet enn de de får bakerst i bussen, så har du gjort ditt for en behagelig reise
Takk for svar! Jeg vil svare meg selv, fasiten: Ja, jeg har fått bekreftet at jeg kan ha utreise med SA og hjemreise med ST på samme billett.
Jeg vet ikke ♂️, så jeg ringte nettopp SAS Gold Service. Agenten kunne ikke finne en direkteflyvning fra FRA til OSL og spurte om jeg kunne ta FRA-CDG-OSL med en overnatting. Svaret mitt var selvfølgelig nei, fordi det ville bety en ekstra flyvning og en overnatting i Paris . Jeg ba agenten sjekke en rute fra SGN til OSL i stedet, og hun fant en med AF med mellomlanding i CDG. Etter at jeg bekreftet det, ble billetten sendt umiddelbart til e-posten min.
Med mindre SAS radikalt har endret policy vil jeg anta at agenten har plukket Air France-flyvninger fra feil inventory. Ikke bli overrasket om du blir oppringt med beskjed om at det dessverre er gjort en feil.
Jeg håper det ikke skjer. Men Agenten sjekket to ganger med sin supervisor etter å ha bekreftet med meg
Jeg har en bonusreise CDG-RUN t/r i januar 2026. I øyeblikket finner jeg ikke tilslutningsreiser BGO-CDG, men har funnet CDG-AMS-OSL på returen. Kan jeg få lagt den til nå og de øvrige strekkene når de kommer opp?
Mulig du må benytte min metode. Legge til feeder-flight OSL-CDG. For deretter å ringe inn igjen og legge til feeder-flight BGO-OSL. Altså en stegvis tilnærming. Kanskje SVG-OSL-CDG finnes. Eller dra dagen i forveien og overnatte i Paris... Tilbud hos SanMarino på Landåstorget denne helgen.
Her ser det ut som billetten er utstedt, så 1) det skal vel litt til for at SAS oppdager feilen og 2) Rent avtaleretslig er det lite SAS kan gjøre med det. Det har vært flere saker i TKN hvor flyselskap har tapt da de har kansellert en utstedt billett pga egne feil. F.eks. en sak med KLM hvor noen booket en error fare i biz. Høres ut som samme feil Lufthansa gjorde med meg en gang da de hadde gjort rutejusteringer og jeg ba om noen SAS-flighter som alternativ. Agenten hentet SAS-flightene i samme bookingklasse og lite visste nok LH-agenten at dette var SAS Plus (hadde i utgangspunktet LH eco). Endringen gikk gjennom og vi fløy til Frankfurt på første rad. Noen ganger er man vel bare heldig. SAS har stengt tatt ikke gjort noe feil heller. De har jo faktisk bare utøvd EU261-rettighetene på riktig måte. Som strengt tatt burde vært normalen. Så det blir vanskelig for SAS å hevde at de har gjort noe feil.
Det er flere eksempler på at SAS går tilbake på utstedte billetter under påskudd av agentfeil, som da SQ var synlig for agentene uten at de fikk lov til å booke. Det ville vært strålende om SAS plutselig skulle begynt å etterleve pliktene de har etter EU261. Har dog min tvil om at noe slik vil passere eventuell etterkontroll hos backoffice.