Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

1. KRS

KRS Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,415
    Bonuspoeng:
    93
    Gjelder avbestilling kostnadsfritt innen 24 timer etter at bestillingen ble gjort også for Skyteam/CT bookinger?

2. Preference

Preference EBG

Likes mottatt:
    890
    Bonuspoeng:
    93
    Reglene står tydelig på siden for booking: https://www.sas.no/eurobonus/poeng/bruke/partnerbonusreiser/

3. Preference

Preference EBG

Likes mottatt:
    890
    Bonuspoeng:
    93
    Det mener jeg at det skal. Worst case er det vel bare service gebyr på 450 kr pp du ikke får igjen

KRS liker dette
  4. trulsdd

trulsdd EBD

Likes mottatt:
    53
    Bonuspoeng:
    18
    Takk for svar. Ikke alltid kart og terreng matcher. Har ikke booket internasjonale bonusreiser siden overgangen til ST, men fått med meg at det har vært mye krøll med ulike klasser - derav spm.

5. Preference

Preference EBG

Likes mottatt:
    890
    Bonuspoeng:
    93
    Nei det er helt sant, står jo også der følgende;

Men det går jo ikke å bestille første klasse selv om man tar kontakt :p

6. vegasbaby

vegasbaby Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    303
    Bonuspoeng:
    63
    Har tenkt å booke OSL-LHR-MIA med CT på mandag. Er det da lurest å booke LHR-MIA med CT online, og så ringe CT-telefonen (?) for kun å legge på feeder-flights? Eller ringe CT for å få hjelp til alt (dvs. leg for leg, LHR-MIA og så OSL-LHR)?

7. DJasko

DJasko Pharmacist

Likes mottatt:
    121
    Bonuspoeng:
    33
    Jeg hadde booket LHR-MIA først online, selv om det fører til litt merarbeid etterpå kanskje (refusjon av skatter og avgifter). Grunnen til at jeg hadde gjort det er at du sikrer at du får riktig fly og brukt riktig CT (hvis du har flere), men ikke minst at du sikrer at navn blir stavet riktig. Har lest altfor mange ganger at agenter på tlf gjør feil ved navn og flyavgang.

Lykke til.

vegasbaby liker dette
  8. SK927

SK927 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    123
    Bonuspoeng:
    33
    Fikk nylig feil navn og avgangstid på en ST-telefonbestilling, umulig å bytte navn så måtte kanselleres. Agenten på premium-linja kansellerte og fikk heldigvis tak i samme setene i det de ble frigjort. Men han sa at han pleide å gi midlertidig(?) bookingreferanse til innringer så man kan sjekke flytider og navn før poeng trekkes eller bookingen sendes til billettering. Har ikke vært borti det før men hørtes smart ut.

Et annet tips er å oppgi EB-nummer i stedet for navn da de kan slå det opp, evt. å stave med fonetisk alfabet.

9. Skarven

Skarven Senior Medlem

Likes mottatt:
    789
    Bonuspoeng:
    93
    Hvordan finne enkelt ut hvor mange Eurobonus poeng en KLM reise vil gi? På grunn av at KLM har satt prisene ned nylig på en reise SVG-AMS-NBO i mars vurderer jeg å kansellere mine poeng billetter....

Beklager om dette er noe som er besvart mange ganger før

10. Preference

Preference EBG

Likes mottatt:
    890
    Bonuspoeng:
    93
    https://www.sas.no/eurobonus/partnere/flyselskaper/klm/

haifinn and Skarven like this.
  11. mrt

mrt Veteran

Likes mottatt:
    987
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg pleier å kunne se bookingen på Mine Bestillinger på nett før de kjører gjennom betaling eller sender til back office. Evt kan du be de om å sende bookingen på mail for sjekk før dere går videre

SK927 liker dette
  12. Skarven

Skarven Senior Medlem

Likes mottatt:
    789
    Bonuspoeng:
    93
    Tusen takk!

SVG-NBO: 4140 Miles
    Klasse (R,G,V og X): 4140x0,2 = 828 p

SVG-AMS: 455 Miles (men skal bruke 500 i formel)
    Klasse (R,G,V og X): 500x0,2 = 100p

T/R blir dette 1856 poeng for de billigste billettene

Men med gull status er det +50% og da blir det 2784 poeng.

Nesten så jeg bør vurdere å kjøpe dyrere økonomi billetter da jeg faktisk kan tjene inn betydelig mye mer nivå poeng her. Jeg er usikker på hva jeg skal bestille for å få (Y, B eller M) på bookingen, vil jo en slik reise kunne gitt 13920 nivå poeng (har gull).

Men hvordan kan jeg finne ut hva billett jeg skal velge for å få bookingklasse M?

13. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,267
    Bonuspoeng:
    113
  14. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,613
    Bonuspoeng:
    113

Ah, da lærte jeg noe i dag også - takk. Slettet innlegget så det ikke skulle bli liggende noe som misvisende. Litt merkelig at det ikke ligger noe i fordelstabellen på punktet om Skyteam...

15. cothom

cothom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    584
    Bonuspoeng:
    93
    Husk at boosten fra gullstatus kun gjelder for bonuspoeng, ikke nivåpoeng.

Skarven liker dette
  16. SK927

SK927 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    123
    Bonuspoeng:
    33
    In transit ja. Så vidt jeg kan se er det visumfritt så trenger bare eTA og gulfebervaksine. Har sett andre anbefaler å booke guide med henting på flyplassen så ville nok blitt noe slikt.

17. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,475
    Bonuspoeng:
    183
    Etter å ha fått fortalt fra en agent at man ikke kan fly SAS en vei og *A den andre veien har jeg bare akseptert dette uten å reflektere mer over over det, men fikk i dag mulighet til å booke bonusbillett med ST en vei og SAS hjem. Har det alltid vært sånn, eller er dette nytt?

18. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    67,138
    Bonuspoeng:
    293
    Funker vel fint det, om man booker det som en partner-billett? Får ikke Fly Premium, men kan bruke CT.

Jeanette liker dette
  19. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,475
    Bonuspoeng:
    183
    Hun jeg snakket med var så bombesikker at jeg automatisk trodde på det, men er jo ikke logisk selvfølgelig at man ikke kan booke SAS en vei når de er en del av alliansen, så burde ant ugler i mosen :rolleyes:

holmen liker dette
  20. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,475
    Bonuspoeng:
    183
    Noen som har hørt noe angående når PE vil bli tilgjengelig for booking for EB? Innser at det å finne billetter til BKK i C i høysesong er nærmest umulig etter overgangen til ST, så PE hadde vært et fint alternativ.

mrt liker dette

Del denne siden