Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

1. mrt

mrt Veteran

Likes mottatt:
    1,132
    Bonuspoeng:
    113
    Enig! For ikke snakke om de nye AMEX voucher-ordningene...

2. mrt

mrt Veteran

Likes mottatt:
    1,132
    Bonuspoeng:
    113
    Eller har noe hørt noe om når man kan bruke flere vouchere på samme booking? Blir nå enda litt mer SKIT må tenke på når de skal få på plass dette :eek:

tmolvik liker dette
  3. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,827
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, det er jo kjedelig, men for egen del har jeg nok CTer jeg kan bruke i C, men føler de har lite verdi når tilbudet av bonusbilletter er så dårlig.

Har vært av dem som har ment at at man ikke kan forvente å plukke billetter til så mange pers man ønsker til akkurat den destinasjonen på mer eller mindre nøyaktige datoer, men nå sliter jeg med å finne noe som helst til tross for en del fleksibilitet både på destinasjon, personer og datoer. Synd det har blitt sånn.

Med dagens dollarkurs er det ikke bare bare å bare dra til USA heller, selv om det er dit tilgjengelighet synes å være best. Man har jo gjerne lyst til å oppleve litt forskjellig.

Blir nok betalte billetter med QR om ikke PE er mulig å booke snart med ok tilgjengelighet.

Lnbre and Insomnia4u like this.
  4. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    22,797
    Bonuspoeng:
    293
    Spørsmål:
    Jeg har en CT-booking med *A til Japan i april. Skulle reise OSL-WAW-PEK-NGO men nå er OSL-WAV-PEK kansellert av LOT.

Regner med SAS kan booke meg om, men bruker de nå å booke om til *A eller ST ?
    Tenkte å komme de litt i forkjøpet med å finne en rute selv.

5. Krjemb

Krjemb Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,557
    Bonuspoeng:
    93
    Siste jeg hørte var at de fortsatt har tilgang til *A mtp å booke om eksisterende bonusreiser i den alliansen. Men at det avhenger av at det er ledige bonusbilletter for å få booket.

6. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    22,797
    Bonuspoeng:
    293
    Som vi alle vet er det IKKE et krav om ledige bonusbilletter, men SAS påstår det ...
    Jeg får ringe inn og høre hva de har å tilby =)

7. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    13,270
    Bonuspoeng:
    183
    Det virkar som at dei ikkje lenger har tilgang til *A, har gjort fleire forsøk i det siste der LOT har kansellert WAW-IST. Men no har LOT booka meg om, men det er under MCT. SAS seier dei ikkje kan booke om med A* inventory og det finns nesten ingen fly til KTM, utenom via ICN men der er ingen ledige seter i det heile. Så må ta krangelen vidare…..
    Så søk opp reise med skylaget.

8. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    5,014
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har søkt Europa rundt etter 1.10, men finner ikke en eneste bonusbillett i Plus med SAS, men bøtter og spann i Go. Har de blokkert alt frem til lansering av business 1.10?

<Rant> Hvis det stemmer, tenker jeg det er litt drøyt med tanke på omtrent ikke-eksisterende high-end bonsubilletter i alliansen ellers,. Dette skjer samtidig som de gladelig deler ut millioner av bonuspoeng til de som reiser jorden rundt, men kun kan veksle de hardt opptjente poengene inn i reiser mellom Oslo og Bergen, eller en politisk ukorrekt MAGA-trip.

Har sittet ganske stille i båten lenge, men merker at jeg er veldig nære å gi opp hele bonusnisseprosjektet. </Rant>

Last edited: 03. febr 2025
    Cumulus, Kalsnes, SAJblue and 3 others like this.
  9. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    7,651
    Bonuspoeng:
    183
    Alt av lavere bookingklasser i intra-Europeisk SAS Plus er stengt for salg, inkludert bonusbilletter. Antar det åpnes igjen når ny prisstruktur er på plass.

Eddie47 and Rscott like this.
  10. Krjemb

Krjemb Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,557
    Bonuspoeng:
    93
    Poenget var at når så mye av reisen er borte, må du regne med at hele turen blir booket om via ST om det ikke finnes bonusbilletter med Star Alliance.

indahla liker dette
  11. Gabface

Gabface Medlem

Likes mottatt:
    439
    Bonuspoeng:
    63
    Spørsmål:

Fra en av reglene som gjelder bonusreiser med skyteam:

• Kundeserviceteamet vårt kan hjelpe medlemmer med å legge til mellomlandinger (inkl. flygninger i ulike bestillingsklasser) i bonusreiser med partnerne våre hvis prisen på den opprinnelige bestillingen ikke endres (innenlands eller bestilling i samme geografiske sone) og hvis bestillingen er i samme eller lavere bestillingsklasse enn den opprinnelige bestillingen.

Vil det si at dersom jeg booker en reise nå hvor jeg finner økonomi tur, og business retur, og jeg ønsker å endre til business på utreisen når/hvis det blir tilgjengelig så vil ikke det være mulig når jeg ringer og ber de endre?

12. hphp

hphp Medlem

Likes mottatt:
    338
    Bonuspoeng:
    63
    Har fly OSL-CDG torsdag i økonomi, og flyr videre fra CDG-HND fredag i business. Legs er på samme bikket. Er det da slik at vi ikke har tilgang til lounge på OSL, siden andre leg er påfølgende dag?

13. oddA

oddA Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,375
    Bonuspoeng:
    93
    Det er altid legg fra flyplassen som gjelder.
    Du får ikke tilgang siden turen fra OSL er i økonomi.

hphp liker dette
  14. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    22,797
    Bonuspoeng:
    293
    ST (søkt på sas.no med partnere) viser selvsagt bare ledig i Eco ...

snus_mumrikken liker dette
  15. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,846
    Bonuspoeng:
    113
    Punktet "regulerer" det å legge til feeder flights, men du snakker om å booke om en av reisene og det har jeg ikke sett har blitt nektet etter 1.9 - har alltid vært mulig.

Gabface liker dette
  16. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    13,270
    Bonuspoeng:
    183
    Er det lenge til din reise?
    Reisa mi er ei stund til, så overvåker ST søk. Samt håpar at dei opnar for SQ snart.
    Viss det ikkje ordnar seg så blir det vel andre løysingar?

17. oddA

oddA Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,375
    Bonuspoeng:
    93
    Prøver å finne reise til Taiwan igjen.

KLM og China Airlines flyr direkte noen dager i uken. Har lett etter bonusbilletter med KLM (X, C), men finner ingen. China Airlines har tilgjengelighet, men koster dobbelt så mange poeng.

Har noen sett KLM-flyvningen AMS-TPE som award flight?

18. mrt

mrt Veteran

Likes mottatt:
    1,132
    Bonuspoeng:
    113
    Spørsmål litt på siden: jeg har noen bookinger (med CT) hvor reisende har fått ny eller oppgradert EB status (gitt bort både gull og sølv nå nylig). Dette ser ikke ut til å oppdatert noen steder. Er dette noe jeg må gjøre selv, hvis ja, hvor gjør jeg dette?

19. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,846
    Bonuspoeng:
    113
    På bookinger som er gjort før ny status må de oppdateres hver og en med personens nye status.

mrt liker dette
  20. mrt

mrt Veteran

Likes mottatt:
    1,132
    Bonuspoeng:
    113
    Holder det med å ta vekk og legge på inn status på nytt?

Del denne siden