Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

1. Flyrlavt

Flyrlavt EBB & Meny mer

Likes mottatt:
    4,803
    Bonuspoeng:
    113
    Helt bingo for tiden, man må iaktisk bare kjøre roulette og håpe på det beste.

2. Pingus

Pingus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,586
    Bonuspoeng:
    113
    Teknolai and Spielhaug like this.
  3. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    22,797
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for alle svar for forsøk på hjelp.

Jeg har gitt opp.. Ringer SAS og kansellerer reisen i dag. Så får vi se om jeg får solgt billetten til F1. Hoteller kan refunderes.

Det smerter meg selvsagt mest at jeg ikke får reist, men den følelsen av at verken SAS eller LOT tar ansvar er nesten like ille!

4. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    883,777
    Bonuspoeng:
    293
    Det hagler inn med alerts fra Awardfares på reiser til og fra Paris i januar på de rette dagene, alle inneholder AF og/eller KLM ..
    Uansett hvilke jeg prøver å bestille på er det ikke mulig å legge noen av dem inn som feeder flights, bare til nybestillinger ….

Håpet må være at SAS legger ut flygninger til å fra Paris etterhvert

5. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,810
    Bonuspoeng:
    183
    +1 Dukket opp noen alternativer når jeg søker OSL-AMS/CDG i dag, men kan tydligvis ikke kombineres med det jeg har.

oslo.to.unknown and Eddie47 like this.
  6. Stones

Stones Nytt Medlem

Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    3
    Hei,

Jeg har en CT reise som b.la inkluderer en flight med KLM. På denne flighten fikk jeg en schedule change på over 5 timer. Ringte SAS og ba dem booke om på tidligere flight, men det lot seg ikke gjøre. De sa at KLM måtte gjøre dette.
    Ringte så KLM og de booket om uten problem, men sa at SAS måtte kjøre billettering.
    Deretter ringte jeg SAS og ba dem billettere, noe de bekreftet de skulle gjøre. Da ingenting skjedde ringte jeg dem opp igjen og de sa at de ikke kunne billettere siden flighten jeg hadde blitt byttet til ikke hadde noen award klasse. Stemmer det?
    Jeg mener de skal kunne billettere uansett når det er en irrops som dette, og KLM har gjort endringen.

Lars J liker dette
  7. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,810
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke noe svar til deg, men dette skulle jeg likt og visst også.

Det er vel KLM som tar kostnaden for dette? Hvis så, hvorfor billetterer da ikke SAS ?
    I en slik sak så vil jeg tro at det blir SAS som står som ansvarlig, her har jo OC gjort sine forpliktelser ihht EU261

Stones liker dette
  8. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    7,651
    Bonuspoeng:
    183
    Spørs om ikke SAS får en regning om KLM har flyttet over til revenue-klasse uten å ta over billetten.

9. Stones

Stones Nytt Medlem

Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    3
    KLM hevder de ikke kan ta over billetten for å kjøre billettering. :) Vet du hva jeg har rett på ved en case som dette?

10. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,810
    Bonuspoeng:
    183
    Har du prøvd be KLM frigjøre en award klasse på aktuell flyvning og booke deg om til denne i steden?
    Det burde være mulig om du treffer en kompetent agent hos KLM
    Da kan SAS være villig til å billettere?

Står forøvrig nederst på booking siden hos SAS
    Hvis et av våre partnerselskaper kansellerer en flygning, kan ikke SAS EuroBonus garantere at du vil bli ombooket til en annen flygning med mindre billetten din endres av flyselskapet som drifter denne flygningen. SAS EuroBonus kan kun booke deg om på en annen bonusbillett hos partnerflyselskapet hvis dette er tilgjengelig. For flygninger med andre flyselskaper enn SAS, vil regler og vilkår for det aktuelle flyselskapet gjelde.

Her har jo faktisk flyselskapet/KLM gjort akkurat det, så SAS stiller dårlig her..

11. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    7,651
    Bonuspoeng:
    183
    Kan nok stemme at de kun har rutiner for å ta over billett ved irrops på avreisedag. Beste sjanse her er antagelig å overtale KLM til å booke om til award / O-klasse, slik @Lars J foreslår.

Stones liker dette
  12. Stones

Stones Nytt Medlem

Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    3
    Det var en god idé. Jeg får se om jeg kan få det til. :) Takk!

13. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    883,777
    Bonuspoeng:
    293
    Fortsetter jakten på flybilletter til RUN og har et par spørsmål:
    - kan jeg har utreise fra BGO og hjemreise til OSL?
    - hvor lang transfere tid trenger vi fra CDG til ORY?

Jeg finner utreise fra OSL også på den aktuelle reisen og det er via BGO…
    Kan jeg bestille dette på nett og ringe inn i morgen og få dem til å slette OSL-BGO?

14. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    5,719
    Bonuspoeng:
    183
    - Ja du kan ha en open-jaw, men kan ikke bestilles slik på nett.
    - Minste lovlige transfertid (mct) CDG-ORY er nå 4,5 timer så vidt jeg kan finne, tror ikke du trenger mer da den var 3 timer før 2020.
    - Tror det går greit å slette OSL-BGO i etterkant, skal ikke være noe married segment med SK. Ville da ventet til mandag med å ringe inn for det blir mest sannsynlig ikke billettert på nytt før da uansett.

15. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    883,777
    Bonuspoeng:
    293
    Det er lenge til mandag:
    Bestilte OSL-BGO-CDG/ORY-RUN-CDG-OSL på nettet .. og de er billettert!
    Alltid mulig å komme seg mellom Oslo og Bergen

16. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    7,736
    Bonuspoeng:
    183
    Problemet for KLM om de utstedter er at du får et 074-dokument og sånn sett har en KL-billett, og da får de plutselig ansvaret for ting fremover. Sånn sett forståelig at de ikke vil billettere, om de har muligheten til det. Likevel rart at det ikke er rutiner på plass for at SAS skal kunne billettere denne med klasse I og som INVOL og dermed slippe at de faktureres av KL, når KL har vært inne og korrigert ved ruteendringer. Det gjøres jo støtt og stadig på revenue-billetter at OC endrer og MC utstedter nye billetter.
    Tipset om å be KL booke om til bonusklasse bør føre frem.

17. unwillingnorthman

unwillingnorthman Nytt Medlem

Likes mottatt:
    83
    Bonuspoeng:
    18
    Booke 1 leg eller vente på CT/EB backoffice?

Venter (fortsatt) på tilbakemelding etter eskalering til backoffice for billettering av 3 pax CT reise i går ettermiddag - "computer says error". 24 timer gått, ingen poeng trukket og har kun en slags booking i checkmytrip.

Nå dukket ønsket retur-leg opp i nettsøk, og har nok poeng til å "legge ut" en vei for alle 3 uten CT men da er kontoen nesten tømt.

Spørsmålet er altså:

Bare dumt å booke inbound-leg som enveis selv på nett, fordi det da kommer i veien for evt billettering ad backoffice eller legger de bare til og rekalkulerer pris og avgifter? Er eurobonus backoffice separat for CT, så liten vits å ringe ordinært kundeservice nå?

18. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    883,777
    Bonuspoeng:
    293
    Før eller etter reisen til Mauritius bør dere leie bil på La Réunion og bruke et par dager på å utforske den fantastiske øyen med høye fjell og levende vulkaner.
    Leiebiler finnes rett utenfor terminalen på RUN

Gabface and RoadKing like this.
  19. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    7,651
    Bonuspoeng:
    183
    Manglede vising av flytype hos SAS pleier å bety 787-10 eller andre varianter av nyere dato.

Sunnfjordingen liker dette
  20. Fridtjof

Fridtjof Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    464
    Bonuspoeng:
    63
    Ref. denne. Det er en merkelig bug, både hos AF og KLM som gjør at jeg ikke får valgt midtseter til begge reisende. Det virker som bare voksne får sitte i midten, men to- og femåringer må sitte alene langs vinduene. På bildet under er jeg barn (GD) og voksen (MD). MD har fritt valg, men GD kan bare velge vindu. upload_2025-3-10_20-57-59.png upload_2025-3-10_21-0-6.png

Sunnfjordingen liker dette

Del denne siden