Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

1. kjeks

kjeks Nytt Medlem

Likes mottatt:
    27
    Bonuspoeng:
    13
    Jeg har bestilt en tur med Aerolineas Argentinas til EZE i Business. Betalt med CT+poeng. På SAS sine sider er alle legs registrert som business. Det var også dette jeg bestilte. Jeg logget inn på Aerolineas sine sider for å se på setekartet og der var utreise oppført som økonomi, bare retur er i biz. Ringte SAS som mente at alt var riktig hos dem. Har noen opplevd lignende?

btm liker dette
  2. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    883,777
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har da vært i de landene og reiser kanskje tilbake ..
    Japan har jeg ikke vært

Sunnfjordingen liker dette
  3. Flyrlavt

Flyrlavt EBB & Meny mer

Likes mottatt:
    4,803
    Bonuspoeng:
    113
    100% at jeg ville gått for Japan. Bare kultursjokket i seg selv er verdt turen, trykk i deg så mye wagyu som du bare klarer, stikk innom Golden Gai for noen øl på finurlige puber, ta noen gåturer i f.eks Asakusa som er litt gammeldags, ta en tur på Shinkansen ++++, mye å finne på. Jeg har vært i Japan 2 ganger og det er fortsatt høyt på listen å komme seg tilbake der.

kaijoar, cothom, indahla and 2 others like this.
  4. mrt

mrt Veteran

Likes mottatt:
    1,132
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har tatt trikset med å booke en reise på nettsiden, så ikke fullført betalingen. Ser den ligger i app'en, men lurer på hvor lenge den ligger der før det hele blir kansellert, noen som vet?

5. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,244
    Bonuspoeng:
    93
    For meg har det variert veldig. Jeg skjønte til slutt at det var avhengig av flyselskap (tror jeg). Hos Virgin holdt det kun timer. AF/KLM holdt det i dager... Jeg også er spent på om noen har fasit.

mrt liker dette
  6. mrt

mrt Veteran

Likes mottatt:
    1,132
    Bonuspoeng:
    113
    Dette er ren KLM flight, men married til CPH, jeg håper de slipper AMS-OSL nå snart slik at jeg kan unngå CPH

DJasko liker dette
  7. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,457
    Bonuspoeng:
    183
    Det er ikke en situasjon du ønsker. Er xxx-AMS-CPH married segments, så kan du ikke fjerne AMS-CPH. Jeg hadde nylig booket ZRH-AMS-JNB, og SAS sa jeg måtte ta en strafferunde til ZRH fordi AMS-JNB finnes ikke. Jeg har en annen reise , BKK-CDG-ARN-OSL, med AF. Så slapp AF CDG-OSL en måned senere. Pga BKK-CDG-ARN er married segments, måtte jeg avbestille BKK-CDG-ARN før jeg kunne bestille BKK-CDG og CDG-OSL. Heldigvis var det over 9 ledige seter i biz på BKK-CDG, så det var uproblematisk.

mrt liker dette
  8. mrt

mrt Veteran

Likes mottatt:
    1,132
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg er med på den. Jeg plukket disse opp nå fordi det ble akkurat tilgjenglig og er redd de forsvinner pga høstferie (neste år). Så jeg håper bare at de slippes AMS-OSL med KLM i løpet av før dager, så frigis billettene jeg har i limbo og jeg kan booke til OSL direkte...

9. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,244
    Bonuspoeng:
    93
    Du kan frigi dem selv hvis de ikke blir det når du ønsker. Du går inn på bookingen i appen og kansellerer den. Da skal de dukke opp igjen.

Men jeg forstår ikke helt strategien. Du holder feks XXX-AMS-CPH i håp om at XXX-AMS-OSL slippes?

10. mrt

mrt Veteran

Likes mottatt:
    1,132
    Bonuspoeng:
    113
    Ok, jeg prøver å forklare. Hvert leg slippes et antall seter. Jeg trenger 7 av de. Har registrert at AF/KLM helt i starten har har 9 seter tilgjengelig.

Håpet mitt er at hvis jeg holder på disse og AMS-OSL slippes, og jeg kansellerer, så blir XXX-AMS-OSL tilgjengelig.

11. mrt

mrt Veteran

Likes mottatt:
    1,132
    Bonuspoeng:
    113
    Et oppfølgingsspørsmål, hvor stor sannsynlighet er det at CPH-OSL slipper 7 seter på fredagen i høstferien?

12. Lillegutt

Lillegutt Lonesome traveler

Likes mottatt:
    1,649
    Bonuspoeng:
    93
    Har noen erfaring med AF sine slipp OSL - CDG ?
    Har funnet langdistranse i 11 tiden lørdag morgen men er da avhengig av 06:05 flyet til AF for å få det til å gå opp, og den var det ikke noe ledig på

13. vippern

vippern Medlem

Likes mottatt:
    45
    Bonuspoeng:
    18
    Er det mulig aa bestille openJaw via nettsidene eller maa man ringe inn?

14. Nuvolari

Nuvolari EBD / *A Gold

Likes mottatt:
    2,948
    Bonuspoeng:
    113
    Ringe

15. vippern

vippern Medlem

Likes mottatt:
    45
    Bonuspoeng:
    18
    Er det noko poeng aa bestille one way paa nettet foer man ringer?

16. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    7,736
    Bonuspoeng:
    183
    Det du gjør er å 'booke' den reisen du vil ha i det du ringer inn, men stopper på steget hvor du betaler. I appen dukker det da opp en PNR som du kan gi til agenten, og hen kan da jobbe ut fra den, og du slipper endringsgebyr og vente på billetter. Du sparer mye tid på det. Ikke minst minsker du risikoen for feil ettersom du har lagt inn passasjerinfo selv.

AirMags, MarkSS, vippern and 17 others like this.
  17. vippern

vippern Medlem

Likes mottatt:
    45
    Bonuspoeng:
    18
    Eg prøver å søke opp ei reise til EZE på awardfares og legger merke til at det finnes veldig lite tilgjengeleg når eg søker frå dei store hubbane(CDG, ams etc.), men finner fleire reiser når eg velger flyplasser i Norden(til og med EZE-HAU ). Er det den nye strategien for å finne reiser eller er det andre metoder?

Last edited: 12. okt 2025
  18. Thimble5020

Thimble5020 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    37
    Bonuspoeng:
    13
    Gjør man dette for begge distanser ved openjaw? Har agenten mulighet til å slå de sammen sånn at jeg får t/r-rabatten?

19. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    5,719
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, det er aldri mulig å slå sammen to bookinger. Men om du gjør dette med utreise kan agent legge til retur som gjør det til en open-jaw.

Thimble5020 liker dette
  20. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    7,736
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, du gjør det for et av strekkene (hjem eller ut), så ber du agenten legge til det som mangler. Det er mest for å spare deg selv tid og redusere risikoen for veik. Det skal ikke væren or forskjell i tilgjengelighet eller hva som eg gjennomførbart.

Thimble5020 liker dette

Del denne siden