Jeg har bestilt en tur med Aerolineas Argentinas til EZE i Business. Betalt med CT+poeng. På SAS sine sider er alle legs registrert som business. Det var også dette jeg bestilte. Jeg logget inn på Aerolineas sine sider for å se på setekartet og der var utreise oppført som økonomi, bare retur er i biz. Ringte SAS som mente at alt var riktig hos dem. Har noen opplevd lignende?
100% at jeg ville gått for Japan. Bare kultursjokket i seg selv er verdt turen, trykk i deg så mye wagyu som du bare klarer, stikk innom Golden Gai for noen øl på finurlige puber, ta noen gåturer i f.eks Asakusa som er litt gammeldags, ta en tur på Shinkansen ++++, mye å finne på. Jeg har vært i Japan 2 ganger og det er fortsatt høyt på listen å komme seg tilbake der.
Jeg har tatt trikset med å booke en reise på nettsiden, så ikke fullført betalingen. Ser den ligger i app'en, men lurer på hvor lenge den ligger der før det hele blir kansellert, noen som vet?
For meg har det variert veldig. Jeg skjønte til slutt at det var avhengig av flyselskap (tror jeg). Hos Virgin holdt det kun timer. AF/KLM holdt det i dager... Jeg også er spent på om noen har fasit.
Dette er ren KLM flight, men married til CPH, jeg håper de slipper AMS-OSL nå snart slik at jeg kan unngå CPH
Det er ikke en situasjon du ønsker. Er xxx-AMS-CPH married segments, så kan du ikke fjerne AMS-CPH. Jeg hadde nylig booket ZRH-AMS-JNB, og SAS sa jeg måtte ta en strafferunde til ZRH fordi AMS-JNB finnes ikke. Jeg har en annen reise , BKK-CDG-ARN-OSL, med AF. Så slapp AF CDG-OSL en måned senere. Pga BKK-CDG-ARN er married segments, måtte jeg avbestille BKK-CDG-ARN før jeg kunne bestille BKK-CDG og CDG-OSL. Heldigvis var det over 9 ledige seter i biz på BKK-CDG, så det var uproblematisk.
Jeg er med på den. Jeg plukket disse opp nå fordi det ble akkurat tilgjenglig og er redd de forsvinner pga høstferie (neste år). Så jeg håper bare at de slippes AMS-OSL med KLM i løpet av før dager, så frigis billettene jeg har i limbo og jeg kan booke til OSL direkte...
Du kan frigi dem selv hvis de ikke blir det når du ønsker. Du går inn på bookingen i appen og kansellerer den. Da skal de dukke opp igjen. Men jeg forstår ikke helt strategien. Du holder feks XXX-AMS-CPH i håp om at XXX-AMS-OSL slippes?
Ok, jeg prøver å forklare. Hvert leg slippes et antall seter. Jeg trenger 7 av de. Har registrert at AF/KLM helt i starten har har 9 seter tilgjengelig. Håpet mitt er at hvis jeg holder på disse og AMS-OSL slippes, og jeg kansellerer, så blir XXX-AMS-OSL tilgjengelig.
Et oppfølgingsspørsmål, hvor stor sannsynlighet er det at CPH-OSL slipper 7 seter på fredagen i høstferien?
Har noen erfaring med AF sine slipp OSL - CDG ? Har funnet langdistranse i 11 tiden lørdag morgen men er da avhengig av 06:05 flyet til AF for å få det til å gå opp, og den var det ikke noe ledig på
Det du gjør er å 'booke' den reisen du vil ha i det du ringer inn, men stopper på steget hvor du betaler. I appen dukker det da opp en PNR som du kan gi til agenten, og hen kan da jobbe ut fra den, og du slipper endringsgebyr og vente på billetter. Du sparer mye tid på det. Ikke minst minsker du risikoen for feil ettersom du har lagt inn passasjerinfo selv.
Eg prøver å søke opp ei reise til EZE på awardfares og legger merke til at det finnes veldig lite tilgjengeleg når eg søker frå dei store hubbane(CDG, ams etc.), men finner fleire reiser når eg velger flyplasser i Norden(til og med EZE-HAU ). Er det den nye strategien for å finne reiser eller er det andre metoder?
Gjør man dette for begge distanser ved openjaw? Har agenten mulighet til å slå de sammen sånn at jeg får t/r-rabatten?
Nei, det er aldri mulig å slå sammen to bookinger. Men om du gjør dette med utreise kan agent legge til retur som gjør det til en open-jaw.
Nei, du gjør det for et av strekkene (hjem eller ut), så ber du agenten legge til det som mangler. Det er mest for å spare deg selv tid og redusere risikoen for veik. Det skal ikke væren or forskjell i tilgjengelighet eller hva som eg gjennomførbart.