Når man ser en slik rute som ser tullete ut, så vet man at det finnes biz dit man skal. Det er da man setter seg ned og undersøker ulike rutekombinasjoner for å se om man finner en rute som er mindre tullette.
Nei, men du får ikke refundert servicegebyret (kr. 450/pers) og eventuelle andre gebyrer du har betalt (f.eks. om du har bestilt feeder for kr. 150/pers). Skatter og avgifter blir refundert.
Nei, gebyr for endring av interkontinentale partnerbonusreiser ble økt til 750,- for en god stund siden. Og til 250,- for endring av reiser i europa. Eneste som fortsatt koster 150,- er å legge på feeder. (Du kan lese reglene selv her.)
Bestilling ST-booking: 450,- (fås ikke tilbake etter 24 timer) Bestilling EB-booking: 0,- Endring både ST og EB-booking innenfor Europa: 250,- Endring både ST og EB-booking utenfor Europa: 750,- Avbestilling ST-booking: 0,- (men de 450,- får en ikke tilbake) Avbestilling EB-booking innenfor Europa: 250,- Avbestilling EB-booking utenfor Europa: 750,- Korrekt?
Hei, nå har svensketriket streiket hos meg, noen som har noen gode råd? Jeg har ikke fått søkt på et par dager nå. Sas.no,dk,se og flysas.com streiker hos meg ved søk på ST billettter:
Noen som vet om det er ulempe å legge på feeder der man kun har booket utreise, i påvente at hjemreise dukker opp. Både booket tur og feeder er i biz. Vil det kunne ødelegge for å legge på en retur?
Joda, den er grei. Mener dog å ha lest her at man kan slite med å legge på retur hvis det er lagt på feeder... Husker bare ikke om det var pga mixed class på feeder og long-haul, eller om det gjaldt uansett...?
Ja, utfordringen er å gjøre endringer som krever nytt poengtrekk da CRM systemet deres ikke støtter mixed class.
Forsøkte i dag bokke ny bilett for (3+1) 4 forsøk; Nr1 Fant economy til Paris, men ingen biz ledige fra Paris og videre. Nr2 Fant alt, men kun i Economy Nr3 Personen som tok telefonen la bare på. Nr4 Veldig hjelpssom, fant bilettene fra Paris til Guadelope i biz, men ingen ledige fra Oslo. Når han forsøke legge de til, ble hele turen gjort om til Economy. Nå gir jeg opp for dagen. Mistenker at nr 1,2 forsøkte søke biletter for 4 personer, ikke tre.. Kunne ha booket turen uten feeder fligths, men når jeg ser hvor mye tull det er med de - frister det ikke med en "hybrid" løsning.
Du kan "booke" de med å gå helt til betalingen, og deretter avbryte. Da får du bookingen opp i SAS appen med bookingref, og agenten kan jobbe videre med de for å legge på feeders før den billetteres.
Vi må vel ha to forskjelige bookinger siden det er en CT booking, mistenker det bare blir enda mer rot?
Jeg fikk beskjed om hen ikke kunne plukke den opp og jobbe videre. Men det hjalp med å ha alle navnene på plass så hen bare kunne kopiere. Endte dog opp med feil etternavn på den ene
Jeg ville holdt CT problematikk utenfor. Når alt er booket og billettert kan du ringe inn senere og splitte bestillingen i to for å legge til CT.