En oppegående agent kan reservere opp alt i en samlet booking og gjøre split i siste steg før betaling og billettering.
Endte opp med å forsøke det samme ^^ Det ble bare enda mer kluss. Nr. 1: Første agenten fant bestillingen, og alt så riktig ut – men da vi skulle gjøre endringer, ble samtalen bare brutt. Nr. 2: Fant bestillingen, men den var nå kansellert, og billettene var ikke frigitt ennå. Ba meg forsøke igjen litt senere. (Fant bilettene igjen ca. 15 min senere) Ringte igjen; Nr. 3: Fant ikke bestillingen, fant ingen billetter til FDF, og agenten la så på.
Eg har aldri opplevd å måtte sitje ved sidan av nokon når eg har foke med KQ. Dette går nok fint skal du sjå. Men prøv å rask til deg ei pute frå eit ledig sete. Dei er i tynnaste laget.
Da jeg booket OSL-ZRH-AMS-JNB nylig, er ZRH-AMS-JNB tilgjengelig i både øko og biz og married, mens OSL-ZRH var kun tilgjengelig i øko. Agenten jeg snakket med var tydelig og sa at han ikke kunne booke OSL-ZRH-AMS-JNB i en operasjon, for da fikk jeg bare øko i hele utreisen. Så det han gjorde var å booke ZRH-AMS-JNB i biz og billetterte der og da mens jeg ventet. Med en gang billetten ble billettert, la han til feeder i øko og trakk 15 euro. Den nye billetten kom ca. to timer senere.
Takk – fikk faktisk akkurat det samme presentert av en dyktig agent jeg fikk snakke med til slutt. Men dessverre var det ingen hjemreise å finne på de datoene jeg ønsket. Så, tilbake til tegnebrettet med denne turen. Turene hjem gikk via Cayenne – det var visst ikke mulig å booke via den lenger. (Mistenker at AF sine turer fra CAY til RUN har noe å gjøre med dette.)
Sånn kan det altså gå; Sperret ute i 23 hours, 57 minutes, and 10 seconds. (fikk ingen andre advarseler før dette plutselig dukket opp)
Jeg hadde faktisk en positiv opplevelse med kundeservice her når jeg booket OSL-AMS-CUR og AUA-BOS-AMS-OSL på returen. Først ble den booket ved hjelp av en svensk dame på kundeservice som var superflink, ordnet med open-jaw og splittet booking i etterkant pga CT som skulle brukes. Etter en stund ble BOS-AMS kansellert og det ble booket retur før avreise etc. Ringte SAS og de kunne ikke hjelpe, men fant selv frem til en reise som går AUA-BON-AMS-OSL (med teknisk på BON) som hadde passet bra, og var deilig å slippe retur via USA. Ringe KLM som ikke kunne utstede bill, men han "reserverte" de i systemet. Dette tenkte jeg at aldri kommer til å gå, men ringte tilbake til SAS og etter litt frem og tilbake så fant de plutselig de bill som var reservert fra KLM og kunne utstede bill. Det er selvfølgelig veldig synd at ikke alle bare kan fikse ting når det kniper, spesielt når det er selskapets feil. Men når man først treffer ruletten så fungerer det heldigvis veldig bra
Hvordan fungerer det med feederflight ? Kan man legge til en feeder først på utreisen, og så senere på returen – eller må begge legges til samtidig, slik at man har "brukt opp" muligheten etter første endring? Og kan man eventuelt legge til feeder flere ganger, for eksempel: Først Oslo–LHR, så ringe på nytt og legge til en feeder fra norsk by til Oslo, og ringe en tredje gang for en feeder fra Oslo til norsk by?
Det skal være mulig så lenge du ikke har retur fra annen flyplass på destinasjonen. Hvis andre enden av reisen er f eks LHR - JFK / EWR - LHR vil du få midlertidig dobbel open jaw når du legger på feeder, som ikke går.
I teorien skal dette gå: "Tilslutningsfly er flyvninger fra Norden til en av våre tilkoblingshuber (CPH, ARN, OSL, AMS, PAR, LON). For eksempel kan UME–ARN–CPH legges til en eksisterende CPH–EWR-bestilling." (kilde). Med mindre du klarer å gjøre det simultant på utreise/retur, vil du som @testflyver skriver få avslag hvis du har open-jaw. Jeg har selv forsøkt å legge på feeder på feeder etter første billettering, men agenten sa faktisk "at man bare kan legge på en feeder én gang per utreise og retur". Dette har jeg ikke klart å finne noe dokumentasjon på. Tvert imot tyder jo sitatet over på at dette skal gå fint, men det fremstår litt uklart om man da MÅ finne Nordisk-hub-hub som sammenhengende reise, eller om man kan ta det steg for steg som du foreslår.
Noen med erfaring angående , bytte utreise destinasjon fra fks som i dette tilfelle SVG til BGO? Agent mente ikke dette gikk da billetten nå ikke var tilgjengelig lengre osv. Gikk heller ikke å legge til en feeder BGO-SVG.
JFK og EWR er begge NYC, så det skal per def ikke være OJ. Tilsvarende som man har kunnet booke f.eks SVG-NRT, HND-OSL.
Da lærte jeg noe nytt i dag. Trodde det var regnet som OJ så lenge det var ulik flyplass, selv om de tilhører samme by.
På samme måte kan man f.eks. ha en utreise med bytte av flyplass f.eks. inn til LHR og videre fra LGW til endelig destinasjon. Det er fordi systemet ser LON og dermed viser en slik kombinasjon.
Takk for svar! Jeg vet man kan endre for 750 kr per billett, men er usikker på om det samme gjelder for feeder til 150 kr. Vi er fire personer, så ved tre endringer blir det stor forskjell – 3×600 kr mot 3×3000 kr
Å legge til feeder skal koste 150 kr, men å endre en feeder senere har jeg blitt belastet 750 kr for (ren SAS Biz longhaul).
Eg opplever stadig at awardfares ikkje dinner ruter som eg finner med sas sitt partnersøk. Finnes det andre sider som har betre resultat som samtidig er litt meir fleksible med søka sine enn SAS?