Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

1. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,243
    Bonuspoeng:
    93
    Dette har jeg selv også oppdaget, men det er kun siste par ukene dette har vært tilfelle for meg. Tror AF sliter litt om dagen... Men er bare en antagelse.

vippern liker dette
  2. sday

sday EBG, Avis pres, Hertz pres,Sixt Plat

Likes mottatt:
    283
    Bonuspoeng:
    63
    Trenger en kjapp avklaring og henvender meg derfor her: Kan jeg ha økonomi på utreise og biz på hjemreise? Har en CT som jeg har bestilt returflyvning på, men ikke utreise.

3. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    11,317
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har funnet ulike ruter når jeg søker på sas.no, sas.se og flysas.com. En rute dukket opp på flysas, mens der viste det ingen tilgjengelighet på sas.no feks

vippern liker dette
  4. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,846
    Bonuspoeng:
    113
    Ja

5. Nurse82

Nurse82 EBD, Hilton diamond

Likes mottatt:
    1,071
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg ble veldig glad når jeg så at det er mulig å bestille reiser med Aerolineas Argentinas med bonuspoeng. Jeg finner en del ledige billetter med dem både innad i Sør-Amerika og fra Buenos Aires til Europa. Jeg har for eksempel funnet billetter både fra Puerto Iguazú til Buenos Aires, og fra Buenos Aires til Madrid som korresponderer med hverandre. Men når jeg søker fra Puerto Iguazú til Madrid så kommer det ingenting opp samme dag. Dette er ikke noe nytt etter overgangen til SkyTeam, men jeg lurer på om det pleier å gå greit å ringe inn å bestille/sette sammen slike billetter med Aerolineas? Jeg har fått med meg at dette kan være utfordrende med noen flyselskap i SkyTeam :)

Gnilre liker dette
  6. oddA

oddA Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,375
    Bonuspoeng:
    93
    Måtte forsøke meg på en telefon til, for og endre fra Infant til child på en bilett. Så datteren fikk mulighet for eget setet på flyet hjem fra PTP.
    Dette er så lang tid det tok:

b73ce1c2-1a28-45ae-88be-ef22365dc6e8.jpg
    Må si at jeg fikk god hjelp hele veien, men pga CT,Poeng og fligths er som forsvant\kom tilbake igjen tok det helvetes lang tid.

Last edited: 24. okt 2025
    NoLimit and btm like this.
  7. Gremory

Gremory Nytt Medlem

Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Heihei, jeg har ikke booket noe CT siden *A og lurer på hvordan man får booket open jaw i dag og hvordan evt endringer kan gjøres.

Poenget er at vi er 4 reisende og har funnet billetter men da ikke hele veien t/r oslo.

Følgende er tilgjengelig:
    CDG - ZNZ (Buiz) - denne som er key å få booket

Retur (må søke opp 2 ganger da man ikke finner ZNZ-OSL)
    ZNZ-NBO-DXB (eco)
    DXB-CDG-OSL (eco)

Noen spørsmål:
    1) Er denne mulig å ringe inn å få booket når telefonen åpner mandag? Hvordan? Kan man få booket denne open jaw direkte på telefon? eller må man først gjøre booking t/r CDG og så senere legge på siste leggen CDG-OSL
    2) Om det plutselig skulle dukke opp noe feeder OSL-CDG frem mot reise, vil det da være lett å legge på denne?

8. Durek

Durek Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    509
    Bonuspoeng:
    93
    Er det noe bug med Flypremium for tida?
    Fikk til å booke Trd-Osl for broder Durek i premium, men undertegnede som skal Trd-Hau får bare booke Go bonus :confused:

9. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    883,776
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har fått en kansellering på en bonus- flygning med Kenya Airways BKK-NBO-AMS … og flyttet til samme rute en dag senere .. nøyaktig 24 timer!
    Flygningen AMS-BGO med KLM står fremdeles dagen før ..
    Hvem har ansvar for å få meg til Bergen?
    SAS, Kenya eller KLM?

10. Kjetil L

Kjetil L Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,856
    Bonuspoeng:
    93
    Kenya Airways har egentlig ansvaret, men det at KQ har lagt inn et alternativ i bookingen er omtrent så god service man kan forvente i bonusgamet.

Men du har flere muligheter her. Om du ikke finner noe passende selv fra AMS er det mulig at SAS kan freeselle på eget metall for å få deg frem. Eventuelt kan du booke noe helt annet.

Forøvrig skjedde akkurat samme med meg. Jeg fant business med VN BKK-SGN-CPH og economy med SAS CPH-OSL. Invol reissue så slipper 2x poengpris.

I mitt tilfelle var KQ egentlig en interim-booking i påvente av kansellering slik at jeg kunne gjøre noe sånt.

https://insideflyer.no/forums/threa...r-vanlig-poengreise.9284/page-356#post-595340

Last edited: 31. okt 2025
  11. interface87

interface87 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    872
    Bonuspoeng:
    93
    Når er dette? Fått akkurat samme "problem" som deg.

12. SK927

SK927 Medlem

Likes mottatt:
    286
    Bonuspoeng:
    53
    Hadde lignende problem i sommer, ringte KQ som tok over bookingen og ordnet opp umiddelbart. Mye enklere å ha med å gjøre enn EBD «premium» support spør du meg.

Insomnia4u liker dette
  13. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    883,776
    Bonuspoeng:
    293
    I mai -26

14. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    883,776
    Bonuspoeng:
    293
    Hvorfor er Vietnam Airlines bedre enn Kenya Airways?

15. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    883,776
    Bonuspoeng:
    293
    Dette var for enkelt:
    Gikk inn på KQ sin hjemmeside og trykket på noen taster .. plutselig kom følgende sammenhengende reise i SAS appen BKK-NBO-AMS-BGO … alt i business..

Ny billettering kom prompte fra Kenya Airways i en PDF

Last edited: 01. nov 2025
    Insomnia4u, SAJblue, Kristian and 3 others like this.
  16. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    883,776
    Bonuspoeng:
    293
    Sjekk bookingen din på hjemmesiden til Kenya Airways

17. interface87

interface87 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    872
    Bonuspoeng:
    93
    Nice! Takk.

18. Kjetil L

Kjetil L Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,856
    Bonuspoeng:
    93
    Har flydd KQ biz CAN-BKK før, og servicen var ok og setene behagelig. Men det er 2-2-2 som fungerer fint på en intra-asia. Det holder ikke dagens internasjonale standard i longhaul business. Det skjedde også noen rare situasjoner med economy passasjerer som kom frem og satt seg i ledige seter i business, hvor da crewet måtte sende dem tilbake.

Servicenivået hos asiatiske selskaper er generelt sett noen hakk over.

Og viktigst av alt, man slipper NBO, med bakkepersonell fullt av tjuvradder.

https://www.airlinequality.com/airport-reviews/nairobi-airport/

https://www.pprune.org/african-aviation/211310-kenya-airways-shame-africa.html

https://www.tripadvisor.com/ShowTopic-g294207-i9695-k8761644-o10-Beware_theft_from_luggage_in_transit-Nairobi.html

19. Kjetil L

Kjetil L Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,856
    Bonuspoeng:
    93
    Det er faktisk veldig interessant. Ser du Kenya Airways billettnr inne på "mine reiser" hos SAS også? Evt i appen [...] Og Booking Info.
    Da står det kanskje både et 117 fra SAS billettnr og 706 fra KQ

Å ta en invol exchange av et annet flyselskaps billetter er egentlig ikke kosher etter IATA-regler med mindre det skjer noe på reisedagen eller dagen før.

En eventuell kansellering er kanskje umulig nå feks.

Last edited: 01. nov 2025
  20. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    883,776
    Bonuspoeng:
    293
    På billettene fra Kenya står billettnummeret 117 ..
    og reisen er kommet opp i SAS, KLM og AF appen min

Del denne siden