Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

1. Kjetil L

Kjetil L Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,856
    Bonuspoeng:
    93
    Ville tatt en telefon til SAS for å dobbeltsjekke at den nye reisen faktisk er ticketed i så fall.

2. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    883,776
    Bonuspoeng:
    293
    Den står også i SAS appen

3. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    7,651
    Bonuspoeng:
    183
    Dersom bookingen har ubilletterte segmenter vil det fremgå et noe gjemt advarsel i SAS-appen. Gå inn på bookingen, klikk meny-symbolet øverst til høyre og se etter Notifications & Warnings:
    Screenshot_20251101-203320.png

Insomnia4u, morradi, holmen and 3 others like this.
  4. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    883,776
    Bonuspoeng:
    293
    Ok

5. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    883,776
    Bonuspoeng:
    293
    Vet ikke om jeg tør kontakte SAS siden Kenya har booker meg i klasse J på flygningen mellom AMS og BGO ..,
    J gir 100% poengopptjening..

kongenamundsen, holmen and Xflipper like this.
  6. Kjetil L

Kjetil L Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,856
    Bonuspoeng:
    93
    Men det hjelper ikke om du ikke har billett for de segmentene. De blir trolig autokansellert og du får uansett ikke flydd dem.

Eddie47 liker dette
  7. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    883,776
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg bedt SAS om å utstede ny billett ..

Kjetil L liker dette
  8. oddA

oddA Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,375
    Bonuspoeng:
    93
    Dette skal være riktig, MEN ser ut som tilbakebetalingen selvom reisen avbestillies innefor 24timer tar mer en 2 uker..
    Avbestilt 5 biletter totalt siste måneden, alle avbestilt innen 4t etter bookingen.
    Kun fått penger tilbake på EN av dem. Poeng og CT ble returnert umidelbart

9. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    883,776
    Bonuspoeng:
    293
    Ny billett på mail fra SAS er kommet!

Rscott, holmen, trygveat and 3 others like this.
  10. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,699
    Bonuspoeng:
    113
    Så billettene var ikke ticketed hos KQ likevel?

11. Kjetil L

Kjetil L Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,856
    Bonuspoeng:
    93
    Nei, straks han sa det bare var 117 ticketnr der var det åpenbart.

Insomnia4u and Eddie47 like this.
  12. Sykkelthor

Sykkelthor Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,228
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg gjetter på at innsikten er svært begrenset, men er det noen som har prøvd å guesstimate om det er noen korrelasjon mellom Flying Blue sine dynamiske priser og Eurobonus sin tilgang på bonusbilletter? De gangene jeg har funnet ledige billetter Europa-Asia i biz har jeg anekdotisk belegg for å mene at Flying Blue har hatt tilgjengelighet for 90.000 poeng, men nå ser jeg en rekke datoer hvor Flying Blue skal ha 85.000 mens Eurobonus selvsagt har niks null nada og ingenting.

Hvis SAS har en øvre pris de er villige å gjøre billetter tilgjengelige for ser det i hvert fall ikke ut til å være koblet til prisen Flying Blue tar av sine kunder.

kongenamundsen liker dette
  13. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    11,317
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har tenkt samme tanken, og uten annet enn synsing, så virker det som at KLM sine lavprisbilletter (bonus) korrelerer mer enn AF, som virker som et helt annet regime

kongenamundsen and Sykkelthor like this.
  14. Kjetil L

Kjetil L Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,856
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, ved invol reissue (pga kansellering eller schedule change) beregnes verken poengpris eller skatter på nytt.

leeds1979 liker dette
  15. MagnusM

MagnusM EBG

Likes mottatt:
    68
    Bonuspoeng:
    13
    Jeg booket for to dager siden en SAS-bonusreise til USA på poeng t/r biz, 2 personer, FP4.

Forsøkte å booke på sas.no + sas.se, stoppet opp ved betaling. Fikk dog en bookingsreferanse, så jeg ringte inn for å fullføre bookingen. Det gikk tilsynelatende i orden, ble trukket fra kredittkortet, fått ticket itenary på mail, der det står confirmed, med et ticket number 117-xxx, det står som confrimed i appen.

Når jeg ser på poengtrekket er jeg trukket 120k poeng, men også refundert på direkten 120k poeng, så er nå i praksis ikke trukket noen poeng.

Spørsmålet er da, tar poengtrekket bare litt tid? Risikerer jeg at reisen vil forsvinne eller at vi ikke får dratt på den? Eller har jeg i beste fall litt (mye) tur her og bør la den passere i stillhet?

16. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    5,719
    Bonuspoeng:
    183
    Poengtrekk går som regel umiddelbart eller før billettering, så har du fått pdf på epost og ikke noe beskjed om kansellering etter det har du nok fått en rimelig tur :) Kan bli oppdaget ved eventuelle endringer da.

MagnusM liker dette
  17. MagnusM

MagnusM EBG

Likes mottatt:
    68
    Bonuspoeng:
    13
    PDF er mottatt ja. Så da leser jeg det som at reisen mest sannsynlig ikke forsvinner, men om det blir "oppdaget" så vil poengtrekket skje da, fremfor at den blir kansellert? :)

18. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    5,719
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, mener du ikke risikerer noe annet enn at du blir trukket det du egentlig skulle.

19. mrtrond

mrtrond Medlem

Likes mottatt:
    112
    Bonuspoeng:
    33
    Jeg la på en feeder forrige dagen og idag kom billetteringen. Alt var fint, men de trakk 175kr per feeder under teksten "Rebooking Fee/TICKET AMENDMENT FEE", ikke 150kr. Finner de bare på morsomme summer eller har jeg gått glipp av noe?

For 50kr gidder jeg ikke ringe inn engang for å evt fikse, men jeg bare stusser.

20. Preference

Preference EBD

Likes mottatt:
    1,899
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis original bestilling uten feeder flights er bestilt fra annet enn norsk nettside og fra Europeiske hubber hender det at man blir trukket 15 EUR istedenfor 150 NOK. Det blir ganske nøyaktig 175 NOK etter dagens kurs.

mrtrond and holmen like this.

Del denne siden