Svarer meg selv her, Traff en hyggelig danske som var meget hjelpsom og sjekket med backoffice 2 ganger ang bytte av destinasjon og omregning av poeng. Fikk bekreftet at begge deler var mulig men slet med selve ombookingen. Han lovet å ringe tilbake innen 1 time, noe som ikke sjedde. Dette førte til at jeg tok opp telefon og kontaktet sas for 3dje gang idag + 1 gang på fredag. Her møtte jeg en godt voksen svensk dame (husker ikke navn) som virket meget erfaren og service innstilt. Hun snakket meg igjennom hele prosessen og forsikret seg stadig om at vi var enige om fremgangsmåten. Enden på visa ble 12k EBP tilbakeført, ny destinasjon (TRF) og 739kr gebyr pr. person. Vi henter nok inn 30% - 50% av gebyret siden vi slipper tog fra gardemoen og hjem samt nesten 4 timer i reisetid.
Er det like strenge regler ift. antall soner ved bestilling av bonusreise i ST som i *A? Ser på mulig returreise Australia - Indonesia (Sone Sørøst-Asia) - Kina (sone Sentral-, Øst og Sør-Asia) - Europa...
Begrensning på antall transitsoner har i liten grad vært håndhevet siden Tallinn-tiden. Det meste går så lenge man unngår store omveier og ikke overstiger åtte segmenter per booking. Det eneste å være obs på ved ruting via Indonesia er at Garuda ofte har restriksjoner som gjør det vanskelig å sette sammen en reise bestående av flere GA-flights.
Er det flere som sliter med å booke Skyteam-reiser på hjemmesiden om dagen? Får feilmelding både i chrome og edge. Får klassisk SAS-feilmelding om at noe er galt, men ingen vet hva:
SAS har null kontroll her. Har snakket med kundeservice flere ganger de siste ukene. En løsning som har fungert greit for meg er å bruke den internasjonale siden.
Jeg prøvde meg på ala det samme og det var ikke sjangs å få det til. Er han sikker på den er endelig billettert?
Et større spørsmål er at det er litt utradisjonelt å besøke Canada med hjemreise fra MIA. Det blir som om en kanadier skulle besøke Oslo med hjemreise fra Madrid. Heldigvis har de pre-clearance i Toronto, så enkelt å bytte fly på MIA. Nå har jeg fløyet OSL-CHP-DUB-LHR-PHL-CHS og Så CHS-DFW-LHR-MAD-AMS-OSL, så skal kanskje ikke stille spørsmålet, men blir ikke bare Canada-tur.
Pass på at utfordringene knyttet til mixed class gjør at man ikke kan gjøre endringer som innebærer nytt poengtrekk etter at det er lagt på feed i lavere klasse, deriblant legge på CT.
Godt poeng! Takk. Får følge med, selv om SAS sannsynligvis ikke slipper 5 i Biz, så får jeg da spare CT til noe annet. De er gyldige ut neste år.
Jeg har fått gjort det 2 ganger i sommer/høst. Begge gangene måtte hun legge på og ringe tilbake, men det gikk til slutt
Betryggende at andre har fått det til. Satser også på at SAS kanskje får til noen gode løsninger på IT fronten etterhvert.
Tydelig at de klarer å få ting til på bakrommet om de vil! Inkluderte dette split av booking med flere enn to passasjerer?
Den ene var på en booking med 6 personer og bruk av 6 CT hvor til og med navnet i på billetten var feil i forhold til profil (etternavn og + mellomnavn ble satt som etternavn) og automatisk link til sin egen EB konto ikke fungerte. Er EBD, usikker på om det gjorde noe forskjell, men hun måtte få hjelp av en kollega.
Ja jeg må alltid splitte bookingene slik at det er kun to personer pr booking før jeg legger på CT. Men har det vært et problem noen gang?
Når jeg tenker meg om fikk jeg til splitt av booking og lagt på CT der jeg hadde mixed class før sommeren. Var en booking til CUN, jeg trodde jeg hadde Biz hele veien, men feeder retur var KLM eco. Jeg fikk splittet og lagt på CT. Men igjen, tiden får vise...
Det er eksempler på at forsøk på lignende har gått i lås: https://insideflyer.no/forums/threads/sas-amex-companion-ticket-ct-q-a.2844/page-655#post-586155 Mulig det er teknikaliteter knyttet til om feeder flight ligger i starten eller slutten av reisen, etc., eller at det utelukkende avhenger av at man treffer på agent med kunnskap/fullmakt til å gjøre manuell justering av poengtrekket?