Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

1. Gribb

Gribb Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,173
    Bonuspoeng:
    93
    Har hendt med meg. Bestilte først ARN-AMS-HKG, HKG-CDG-ARN på nett, så fikk jeg lagt inn feeder OSL-ARN og ARN-OSL, så innebar det 7 timers venting i ARN i begge veier. :confused:

Når AF sluppet biz CDG-OSL, var det rett fram å endre ved 10 minutter telefonsamtale. :cool:

MEN, når KLM la ut OSL-AMS i biz, så er det helt umulig å få det endret. Endte opp med å endre hele utreisen til et annet destinasjon: OSL-AMS-PEK, betalte 750 kr i gebyr. Jeg syntes det var verdt det for å slippe vente 7 timer i ARN :)

Hele reisen nå er slik: OSL-AMS-PEK, HKG-CDG-OSL

Eriksan and indahla like this.
  2. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    22,797
    Bonuspoeng:
    293
    Håper noen har god oversikt over avbestillingsgebyrene for EB-reiser til USA og kan hjelpe meg å få oversikt.
    Har en reise OSL-CPH-IAD t/r med SK i Biz for 2 personer. Datoene passer ikke 100% så jeg må enten kansellere eller endre.
    Hvis jeg forstår det riktig vil en kansellering av hele reisen koste 750,- pr. pax = 1500,-
    Men hva vil det koste å endre reisen til andre datoer, gitt det er ledig seter?
    Koster dette også 750,- pr. pax, eller 250,- ?

3. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    7,651
    Bonuspoeng:
    183
    Gebyret er det samme for endring og kansellering. 750,- for long haul og 250,- innen Europa. Se detaljer i bunnen av https://www.sas.no/eurobonus/poeng/fly-med-poeng/poengtabell/

Nordlands liker dette
  4. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    22,797
    Bonuspoeng:
    293
  5. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    7,651
    Bonuspoeng:
    183
    Det stemmer.

larsmagnus liker dette
  6. Norwegian_Traveller

Norwegian_Traveller Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,707
    Bonuspoeng:
    93
    Nå som reiser som inneholder flere enn to personer og/eller to CTer må foretas på separate bookinger så skaper jo dette mye trøbbel for familier. En annen ting er jo at eventuelle statusfordeler kun gjelder éne gruppen reisende....

Har en reise med familien i høstferien. SVG-OSL-LHR-JFK tur/retur med SAS/Virgin. SAS i økonomi til London over Atlanterhavet. Det skapte først to komplikasjoner:

1. Når vi ankommer LHR og har 11,5 timer til neste fly, så har kun to av fire tilgang på lounge.
    2. Så har jeg blitt EBD og ga kona EBG, så var dette lounge-problemet løst. Men da dukket problem 3 opp:
    3. EBD-fordelen med "same day change of flight" ville jo passet oss perfekt! Det er mye ledig SVG-OSL på et senere fly så vi sparer en del timer den veien, men mest på retur. Vi sparer over syv timer (!) ved å reise med tidligere fly fra London.....men...

Det er jo på to separate bookinger, så kun to av oss kan foreta denne ombookingen samme dag.

Dette stemmer, ikke sant? Er det noen måte å fikse på? Mulig å endre på flyplassen?

7. Norwegian_Traveller

Likes mottatt:
    3,707
    Bonuspoeng:
    93
    Men så mange driver ikke på og holder bonusreiser til siste timen...

8. mrt

mrt Veteran

Likes mottatt:
    1,132
    Bonuspoeng:
    113
    Det stemmer. Jeg fikk ikke det til nå i sommer. Det som også kan skape problem med å måtte dele opp i flere bookinger med CT er at man kan risikere å havne på forskjellige ruter når man blir booket om pga noe med eksisterende reise

mrtrond and Norwegian_Traveller like this.
  9. Norwegian_Traveller

Likes mottatt:
    3,707
    Bonuspoeng:
    93
    Det er fryktelig irriterende når man først har opparbeidet seg goder som dette, og ikke kan benytte seg av dem grunnet tekniske begrensninger.

10. mrtrond

mrtrond Medlem

Likes mottatt:
    112
    Bonuspoeng:
    33
    Den har jeg og erfart. Så det er litt risk hvis man legger en av ungene alene på egen booking, mao ikke gjør det!

11. Gresshopper

Gresshopper Senior Medlem

Likes mottatt:
    397
    Bonuspoeng:
    63
    Finnes det noen triks for booke SAS-bonusbilletter med avreise fra ICN? Får alltid feilmelding, både på nettsiden og i appen.

12. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    7,736
    Bonuspoeng:
    183
    Har du prøvd via telefon?

13. mrt

mrt Veteran

Likes mottatt:
    1,132
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg hadde samme problemet en stund tilbake. Det viste seg at disse kun var mulig å booke som ST award :eek:

14. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,810
    Bonuspoeng:
    183
    SAS må vel please alle koreanere som tok million challengen

15. Gresshopper

Likes mottatt:
    397
    Bonuspoeng:
    63
    Prøvde du å booke via tlf? Hva sa de?

16. mrt

mrt Veteran

Likes mottatt:
    1,132
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, de så, men fikk ikke booket. Når jeg prøvde partneraward gikk det fint, men jeg booket det aldri

17. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    11,317
    Bonuspoeng:
    183
    Før sommeren var det snakk om at de manglet noen salgstillatelser fra ICN, men usikker på om det gjelder nå

btm liker dette
  18. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,772
    Bonuspoeng:
    113
    Har en enveis reise som går slik, MIA-CPH-OSL. ankomst CPH 11:15 +1 med videre forbindelse til OSL 15:25, ankomst 16:40.

Nå som sas kjører 20% på alle destinasjoner har jeg jeg funnet CPH-TRF med avgang 12:40 og ankomst TRF 14:05, dvs at vi er hjemme nesten 4 timer tidligere mtp reisevei fra flyplass og hjem.

Både MIA-CPH-OSL og CPH-TRF mappes i bookingklasse I og er ledig for bestilling. Problemet er at agent ikke klarer å endre billett.
    Enkleste alternativet jeg ser er å booke CPH-TRF selv og stå over CPH-OSL.

Noen tips ang alternativ fremgangsmåte her?

19. Gresshopper

Likes mottatt:
    397
    Bonuspoeng:
    63
    Er ikke trikset å booke MIA-CPH og så ringe og få dem til å legge til CPH-TRF?

20. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,772
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har allerede booket MIA-CPH-OSL, og det er ikke ledige billetter MIA-CPH. Så kan ikke lage ny booking.

Del denne siden