Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

1. Sykkelthor

Sykkelthor Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,228
    Bonuspoeng:
    93
    "Hei DJasko,

Skjønner du er frustrert. Vi aner ikke når du får pengene dine.

Kos og klemz,
    SAS"

Ca. sånn kan du lese svaret.

Earl, Cumulus, Spielhaug and 5 others like this.
  2. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,257
    Bonuspoeng:
    93

Ikke legg ord i munnen på dem. "Koz og klemz" er litt for hyggelig for å være SAS...

Earl, Storbaba, indahla and 1 other person like this.
  3. SundalBonus

SundalBonus Medlem

Likes mottatt:
    127
    Bonuspoeng:
    43
    Noe som har hørt noe eller mast mer angående refund? Jeg venter også og det begynner å nærme seg én måned nå...

4. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    75,342
    Bonuspoeng:
    293
    Nei.
    Jeg fikk jo en dato i eposten fra "min" agent, og den datoen er i dag.
    Jeg avventer til i morgen med å svare ham.

SundalBonus liker dette
  5. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,257
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg ringte i går. Kom til en hyggelig dame. Som satt ved siden av agenten som var på saken min tidligere. Hun skulle konferere. Jeg ble satt på vent.

Deretter kom hun tilbake og sa de ikke visste mer, men skulle ringe meg opp igjen. Hun skulle undersøke først. Jeg sa hun bare kunne sende en mail.

Fikk mail par timer senere der hun hadde vært i kontakt med refundavdeligen. Der hadde hun fått beskjed om at dette kunne ta inntil 2 uker før problemene var helt ute. Jeg siterer:

Jag fick lite info om detta från en annan avdelning. De säger att det kommer säkert att ta upp till två veckor till innan alla problem med vårt internal system är fixade.

Jeg svarte hyggelig og fint tilbake at det er en betydelig sum jeg venter (15-17k et sted) og at kansellering skjer pga irr ops. Dermed sier EU261 at tilbakebetaling skal skje innen 7 dager. Jeg hintet pent om at en kompensasjon var på sin plass.

Fikk hyggelig svar tilbake at hun forstår at jeg er frustrert og at hun skal holde meg oppdatert. Ignorerte kompensasjon helt.

Da var vi like langt. Godt jeg ikke er avhengig av de penga.

Slik jeg ser det har de gjort sitt her på diamond support. Jeg har tre valg:

1. La de ri ut i 2 uker til.
    2. Sende en formell klage og be support eskalere. Henvise til EU261 og be om tilbakebetaling innen en frist før jeg klager videre til TKN.
    3. Be om chargeback via MC, få penga derfra og be de ta saken videre med SAS. (Men det tar sikkert 2 uker det også).

Jeg havna på nr. 1. Sitter rolig u båten mens SAS koser seg med rentene de får av alle kundene sine penger.... Hehe.

6. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    28,815
    Bonuspoeng:
    293
    Eg og har problem med dette. Har venta sidan juli, og refund notice kom fyrst 18. august. Snakka med SAS i går. Den fyrste sa pengane var sendt og at eg burde snakke med banken, men dei fann sjølvsagt ikkje noko. Ringte tilbake til SAS og traff ei svensk frøken som virka hjelpsam og sa at no skulle pengane vere på veg.

benjaminbr13 liker dette
  7. benjaminbr13

benjaminbr13 Medlem

Likes mottatt:
    124
    Bonuspoeng:
    33
    Skulle vi prøvd å summere sammen hvor mye SAS skylder oss, bare her i gruppen. Jeg venter fortsatt på ca. 8 tusen som jeg fikk refund notice om i begynnelsen av august. purret forrige uke og fikk ny refund notice. enda ikke fått noe.

8. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    5,014
    Bonuspoeng:
    183
    Bra noen følger med. Fikk også refund notice i slutten av juli på litt over 5000 NOK, men ser nå at det ikke har kommet noe inn på konto. Dette begynner jo å bli litt alvorlig med tanke på at så mange ikke har fått det de har krav på. SAS har heldigvis (for dem) ikke noe problem med å motta betalinger lynraskt. En slik diodeløsning på kontoen kunne jeg egentlig tenkt meg selv.

9. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    22,797
    Bonuspoeng:
    293
    Uten direkte sammenligning for øvrig, men under SAS sin streik for 2-3 år siden ble vår flight t/r Kreta kansellert. 6 pax. Jeg måtte booke egne flighter med TK++ samme dag og søkte refusjon på ca. 95.000,-
    Det tok flere måneder før jeg fikk pengene (oppdelt i 6 eller 7 tilbakebetalinger). Da alt var kommet ba jeg om renter etter statens satser. Det ble ca. 2000,-
    SAS betalte ut uten å krangle.

AirMags, Earl, Teknolai and 6 others like this.
  10. SundalBonus

SundalBonus Medlem

Likes mottatt:
    127
    Bonuspoeng:
    43
    Venter på refund av ca. 6k i forbindelse med en bonusreise hvor jeg la til feeders som utløste rekalkulering av skatter og avgifter. Har ikke fått refund notice, men fått kvittering som bekrefter de nye avgiftene.

11. morradi

morradi Senior Medlem

Likes mottatt:
    906
    Bonuspoeng:
    93
    Her er det nok på sin plass å gjøre som @indahla og kreve renter. Det er en helt urimelig praksis å holde på andres penger bare fordi man selv har dårlige systemer eller rutiner for å håndtere.

Om man virkelig vil kline til er det kanskje mulig å bruke tvisteforsikring/advokathjelp fra innboforsikring for å legge press på dem(?).

12. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,810
    Bonuspoeng:
    183
  13. Darkcho

Darkcho Veteran

Likes mottatt:
    3,417
    Bonuspoeng:
    113
    Svar fra SAS var "vi kan dessverre ikke tilby noen form for kompensasjon her", de skylder på en underleverandør. Som om det har noe å si for min del.

14. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    28,815
    Bonuspoeng:
    293
    Når fann du VS-flightane?

15. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,772
    Bonuspoeng:
    113
    Idag, LHR-MCO har ligget tilgjengelig i en lenger periode. 8-9 seter i C eller G-class som de står oppført som hos sas.

Sunnfjordingen liker dette
  16. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,257
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk oppfølging fra diamantmailen i dag tidlig vedrørende refusjoner:

Hej DJasko,

Här kommer en liten update angående refunds. Jag fick info alldeles nyss att alla bokningar som hade problem med refunds under augusti 2025 kommer att behandlas idag. I så fall kommer du att få din refund i slutet av nästa vecka.

Låt mig veta om du har några frågor eller funderingar.

Ha en fin fredag!

Det er i alle fall mer konkret enn tidligere...

benjaminbr13 and Preference like this.
  17. SundalBonus

SundalBonus Medlem

Likes mottatt:
    127
    Bonuspoeng:
    43
    Det høres lovende ut. Krysser fingrene!

18. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    19,711
    Bonuspoeng:
    293
    Rullet inn refunds i dag (til Amex), tok jaggu sin tid …

DJasko and mrtrond like this.
  19. mrtrond

mrtrond Medlem

Likes mottatt:
    112
    Bonuspoeng:
    33
    Også fått refundert idag

20. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,257