Har nå prøvd i app; feilmelding. På nett uten å være pålogget ser jeg business til 50k. Etter at jeg logger på 'Beklager, det er ikke mulig å bestille flyreiser med poeng akkurat nå. Vi jobber med å få dette løst så snart som mulig.'. Snodig.
Prøvd å grave i forumet her, men sliter med regnestykket. Jeg har en en booking Eco MEX-LHR-OSL (AM+SAS) for to personer jeg bestilte. Nå blir det bare en som reiser, men skal legge på utreise Eco OSL-CDG-MEX-SLP (SAS+AF+AM). Tenkte å ringe inn å gjøre alle endringer i ett. Stemmer dette: Kansellere for person A -750kr Legge til utreise for person B -750kr Bookinggebyr på telefon -400kr Nye avgifter for person B -1500kr (ish) Tilbakebetaling av avgifter for person A +1500kr (ish) Totalt: Betale 1900kr? Synes det er litt voldsomt at man først taper admin fee på 450kr, men i tillegg på betale 750kr for å kansellere en av to billetter. Alternativt, kan man kansellere direkte på nett: Betale ny admin fee x 1 -450kr Få tilbake skatter +3000kr Betale nye skatter -3000kr Totalt: Betale 450kr, eller må jeg da betale 1500kr for å kansellere de to originale billettene?
Hadde samme issue med en poeng-booking tidligere i uka. Det løste seg automatisk dagen etterpå, men funket verken på web eller app dagen før. Kan virke som SAS har noe issues for tiden, eller at de driver med noe vedlikehold som skaper krøll.
Ved endring, det skal ikke koste noe å kansellere for person A utenom at du taper admin gebyr. I tillegg gjelder telefongebyr kun for helt nye bestillinger som kunne vært booket på nett. Dvs. det vil koste 300kr mer å endre eksisterende billett, vs. å kansellere og bestille helt ny, så fremt det er ledig å bestille retur på nytt.
Ref Milehigh, er det et fp4 triks å booke fra andre byer ? Føler jeg aldri ser billetter tilgjengelig fra Oslo (ikke at det betyr så mye når det ikke funker å booke)
En update på denne. Saken ble ikke løst fordi det var 2 refunds som ikke fikk med SkyTeam gebyr. Men en epost 3 dager senere og da kom denne refund notice også. Fikk beskjed da at det kan ta noen dager før refund kommet. I dag, ca 9 dager etter den beskjeden og over 24 dager siden første refund notice, har pengene enda ikke dukket opp. Sendte avgårde en ny epost, men får prøve å ringe senere om jeg ikke får svar raskt. Bruker det virkelig å ta så lang tid med refund? Kan ikke huske at det noensinne har drøyet så lenge for min del.
Vanligvis kommer refund notification på mitt SAS Mastercard samme dag som jeg får refund notice. Nå har jeg også en åpen case med SAS-support der det er 8 dager siden refund notice, men fortsatt ikke noe registrert i SAS-MC appen. Håper på oppfølging der i dag..
Jeg har en reise NGO-....LHR-OSL der jeg lander på LHR kl. 12:40. SAS har to flighter direkte til OSL etter dette samme dag. Hvis jeg søker på sas.no har begge disse ledige men ingen av agentene jeg har snakket med ved booking eller endringer finner noe ledig. Så jeg har måttet ta LHR-OSL neste morgen. Ønsker jo selvsagt å reise samme dag, iallfall når jeg lander så tidlig og må hjem på jobb .. Hva skjer hvis jeg selv booker LHR-OSL samme dag? Kan jeg få SAS til å legge den til samme booking (mot at jeg selvsagt betaler de 15.000 EBP det koster)? Hvis ikke, kan jeg likevel få bagasjen sendt hele veien fra Japan til OSL? Hva skjer hvis jeg ber de sende bagasjen til LHR også henter jeg den ut og sjekker inn selv på siste flight booket separat? Andre ideer?
Du fikk lagt alt i en runde, måtte ikke ringe opp igjen for å legge på OSL-LHR? Kan jeg spørre hva skatter og avgifter ble pr pers? Ser på en tur som ligner litt, hvor vi tenker hoppe av på LHR på returen
Kan ikke svare for @Tobben , men jeg booket en tur til USA i forrige uke, alt i samme telefonsamtale. Booket først LHR-MIA-MSP, betalte ca 4500 kr i gebyr. Så betalte jeg 179 kr i endringsgebyr (£15, siden reisen startet i GB), og skal få tilbake 2790 kr i avgifter.
Agenten utførte hele bestillingen i løpet av en times samtale Men siden OSL-LHR er i eco, så måtte biz billettene først billetteres for kr.6171,- pr pers. Deretter ble tilslutningen lagt på der prisen da havnet på ca.kr 2.100 (manuelt regnet). Fikk også da gebyret på 15€ pr pers i tillegg.
Nærmer seg slutten av onsdagen og jeg har fortsatt ikke fått noe refunds, har du? Tenker å vente til fredag som de sier med å etterlyse, men er jo merkelig at det tar dem så lang tid.
Nei, følger med 2x daglig. Mest fordi jeg ikke vil booke ny tur før jeg har fått refund på den andre. Jeg avventer til fredag rundt lunsjtider før jeg maser igjen... For meg sa support for par uker siden at de sliter med refunds, men som du så sist uke at de er løst. Sikkert en stor backlog med refunds der nå,men helt enig. Merkelig at det tar så lang tid. 1 mnd siden jeg avbestilte.
Jeg venter også på en refund, har fått pdf så venter bare på pengene. Er 2 uker side jeg avbestilte «bare»
Fortsetter i denne tråden. Hvor langt ned har de tenkt å kjøre Eurobonus? Flere selskap har aldri mer enn 1 sete ledig, noen selskap er dobbel pris og det ser ut til å være helt tilfeldig når det plutselig blir kastet ut en haug med seter som gjerne er på datoer som ikke passer folk flest. I tillegg er det nye avgifter, dårlig kundeservice og kompliserte regler. Synd det ikke er konkurranse på dette markedet i Norge.