Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

1. SundalBonus

SundalBonus Medlem

Likes mottatt:
    127
    Bonuspoeng:
    43
    Ingenting her heller..

2. Preference

Preference EBD

Likes mottatt:
    1,899
    Bonuspoeng:
    113
    Null refusjoner her heller. (SAS Mastercard)

3. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,257
    Bonuspoeng:
    93
    Kan hende det er årsaken kanskje...? Nada enda, men de lovte ikke før i slutten av uka.

Preference liker dette
  4. Flymunda

Flymunda Senior Medlem

Likes mottatt:
    10,715
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg ser at en refusjon av en Norwegian flex billett som jeg gjorde forrige uke kom til Amex samme dag som jeg trykket avbestill i appen, så noen får det til.

benjaminbr13 liker dette
  5. SundalBonus

SundalBonus Medlem

Likes mottatt:
    127
    Bonuspoeng:
    43
    Der kom omsider min refusjon:cool: På dagen én måned etter at jeg gjorde endring som trigget rekalkulering av skatter & avgifter...

benjaminbr13 liker dette
  6. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,257
    Bonuspoeng:
    93
    Tikket inn for par minutter siden. Screenshot_20250915_211751_One UI Home.jpg

Earl, SundalBonus, Preference and 2 others like this.
  7. Preference

Preference EBD

Likes mottatt:
    1,899
    Bonuspoeng:
    113
    Nice, fikk også mine omtrent samme tid i går kveld!

DJasko and SundalBonus like this.
  8. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,094
    Bonuspoeng:
    293
    Mange som fikk i går. SAS fikk vel plutselig likvide midler :)

benjaminbr13 and Preference like this.
  9. jonss

jonss Metaprokrastinator

Likes mottatt:
    1,241
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har en CT-tur til Asia neste år, til og fra CDG.
    Fant noen fine feeder-flights, men SAS-mennesket klarte ikke finne dem.
    Siden de var optimale mht. flytider har jeg booket dem på poeng og håper å kunne koble dem på den opprinnelige CT-bookingen.
    Noen som har en god strategi for få det til uten å miste dem?
    Er det SAS-rouletten som gjelder?

10. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    7,736
    Bonuspoeng:
    183
    Det er neppe slik at ‘SAS-mennesket’ ikke finner disse billettene. Saken er nok at disse flightene ikke er tilgjengelige ved endring, kun nybooking. ‘SAS-mennesket’ finner helt sikkert det samme som deg om du ber ‘SAS-mennesket’ søke som nybooking.
    Du får ikke koblet sammen noe som helst om du har to separate bookinger og du må bare vente på at det dukker opp billetter uten restriksjoner.
    Du kan dog ha de to bookingene og sjekke inn bagasjen gjennomgående om selskapene har interline-avtale.

yki, Preference and jonss like this.
  11. jonss

jonss Metaprokrastinator

Likes mottatt:
    1,241
    Bonuspoeng:
    93
    Det var det jeg fryktet, ja. Takk!
    I dette tilfellet er det AF->SK.

12. testflyver

testflyver Medlem

Likes mottatt:
    191
    Bonuspoeng:
    33
    Har du noen erfaring med at det faktisk slippes flere billetter uten disse restriksjonene på en rute der de allerede har sluppet billetter som ikke kan kombineres med eksisterende booking? Eller at restriksjonene heves?

Jeg har forsøkt over en periode på flere måneder å få lagt på feeder til CDG, men det er bare de samme <= 9 billettene per flight som ligger der, fortsatt ikke mulig å legge til som feeder.

13. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    7,736
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg booker stort sett utelukkende A-Å når jeg først booker, nettopp for å unngå dette. Men ja, det skjer i blant at man får lagt til i etterkant.

testflyver liker dette
  14. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,846
    Bonuspoeng:
    113
    Det pleier å være lettere å få til å legge feeders med SAS enn KL/AF virker det som - SAS slipper jo billettene senere så om det er langt frem må man vente på det.. I worst case - du kan ha 24 t layover så dagen før/etter er et siste alternativ.

larsmagnus liker dette
  15. Vegard9000

Vegard9000 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    43
    Bonuspoeng:
    13
    Det virker som SAS kundeservice kan åpne plasser på SAS biz feeders. De gjorde det for meg, jeg hadde en layover på CDG og i bestillingen kommenterte jeg det, om det var noen muligheter jeg ikke så for å få meg hjem samme dag. Han romsterte litt med systemet, så vips var det plass på en CDG CPH BGO flight.

yki liker dette
  16. Nuvolari

Nuvolari EBD / *A Gold

Likes mottatt:
    2,948
    Bonuspoeng:
    113
    Er du EBD?

17. Vegard9000

Vegard9000 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    43
    Bonuspoeng:
    13
    Niks - bare flaks. Jeg spurte ikke engang om det spesifikt, bare luftet om det var noen måte å finne noen tidligere flights. Bookingklasse I. Må sies at jeg hadde en feeder med AF, kanskje det er rimeligere for SAS å åpne noen plasser internt enn å betale for disse?

18. Kjetil L

Kjetil L Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,856
    Bonuspoeng:
    93
    Tror det bare var tilfeldig at disse SK flightene var tilgjengelig med din origin/destination. Som oftest går det motsatt vei.

Iht reglene kan de bare freeselle award inventory ved schedule change eller kanselleringer, med unntak av Pandion som får åpnet hva som helst på shorthaul.

WingmanWizard liker dette
  19. Vegard9000

Vegard9000 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    43
    Bonuspoeng:
    13
    Ja, men jeg sjekket selv og fant ikke noe. Verken når jeg fant reisen på SAS verktøyet eller i Awardfares.

20. flexitravel

flexitravel Medlem

Likes mottatt:
    199
    Bonuspoeng:
    43
    Håper noen her har erfaringer med feeder (SK) og married segment (KL):

Booket reise: ARN - AMS - KUL tur/retur. Dette er tydeligvis married segment.

Feeder fra OSL: Har forsøkt 4 ganger å få lagt til en brukbar feeder til og fra OSL, men enten er det ikke tilgjengelighet (forståelig nok) ellers så får de ikke lagt dem til på allerede bookede reiser, kun nye bestillinger. Er det noen vei rundt dette? Irriterende å se at det er mye ledig på bonus både eco/biz mellom OSL - ARN, men eneste mulighet for oss er med 9 timers ventetid i ARN.

Married segment: Finnes det noen som har fått feks Sas til å sende request om "divorce" eller snakket direkte med KLM for å spørre om de kan bryte den opp? Det er mye ledig mellom OSL - AMS samme dag.

Del denne siden