Jeg ser at en refusjon av en Norwegian flex billett som jeg gjorde forrige uke kom til Amex samme dag som jeg trykket avbestill i appen, så noen får det til.
Der kom omsider min refusjon På dagen én måned etter at jeg gjorde endring som trigget rekalkulering av skatter & avgifter...
Jeg har en CT-tur til Asia neste år, til og fra CDG. Fant noen fine feeder-flights, men SAS-mennesket klarte ikke finne dem. Siden de var optimale mht. flytider har jeg booket dem på poeng og håper å kunne koble dem på den opprinnelige CT-bookingen. Noen som har en god strategi for få det til uten å miste dem? Er det SAS-rouletten som gjelder?
Det er neppe slik at ‘SAS-mennesket’ ikke finner disse billettene. Saken er nok at disse flightene ikke er tilgjengelige ved endring, kun nybooking. ‘SAS-mennesket’ finner helt sikkert det samme som deg om du ber ‘SAS-mennesket’ søke som nybooking. Du får ikke koblet sammen noe som helst om du har to separate bookinger og du må bare vente på at det dukker opp billetter uten restriksjoner. Du kan dog ha de to bookingene og sjekke inn bagasjen gjennomgående om selskapene har interline-avtale.
Har du noen erfaring med at det faktisk slippes flere billetter uten disse restriksjonene på en rute der de allerede har sluppet billetter som ikke kan kombineres med eksisterende booking? Eller at restriksjonene heves? Jeg har forsøkt over en periode på flere måneder å få lagt på feeder til CDG, men det er bare de samme <= 9 billettene per flight som ligger der, fortsatt ikke mulig å legge til som feeder.
Jeg booker stort sett utelukkende A-Å når jeg først booker, nettopp for å unngå dette. Men ja, det skjer i blant at man får lagt til i etterkant.
Det pleier å være lettere å få til å legge feeders med SAS enn KL/AF virker det som - SAS slipper jo billettene senere så om det er langt frem må man vente på det.. I worst case - du kan ha 24 t layover så dagen før/etter er et siste alternativ.
Det virker som SAS kundeservice kan åpne plasser på SAS biz feeders. De gjorde det for meg, jeg hadde en layover på CDG og i bestillingen kommenterte jeg det, om det var noen muligheter jeg ikke så for å få meg hjem samme dag. Han romsterte litt med systemet, så vips var det plass på en CDG CPH BGO flight.
Niks - bare flaks. Jeg spurte ikke engang om det spesifikt, bare luftet om det var noen måte å finne noen tidligere flights. Bookingklasse I. Må sies at jeg hadde en feeder med AF, kanskje det er rimeligere for SAS å åpne noen plasser internt enn å betale for disse?
Tror det bare var tilfeldig at disse SK flightene var tilgjengelig med din origin/destination. Som oftest går det motsatt vei. Iht reglene kan de bare freeselle award inventory ved schedule change eller kanselleringer, med unntak av Pandion som får åpnet hva som helst på shorthaul.
Ja, men jeg sjekket selv og fant ikke noe. Verken når jeg fant reisen på SAS verktøyet eller i Awardfares.
Håper noen her har erfaringer med feeder (SK) og married segment (KL): Booket reise: ARN - AMS - KUL tur/retur. Dette er tydeligvis married segment. Feeder fra OSL: Har forsøkt 4 ganger å få lagt til en brukbar feeder til og fra OSL, men enten er det ikke tilgjengelighet (forståelig nok) ellers så får de ikke lagt dem til på allerede bookede reiser, kun nye bestillinger. Er det noen vei rundt dette? Irriterende å se at det er mye ledig på bonus både eco/biz mellom OSL - ARN, men eneste mulighet for oss er med 9 timers ventetid i ARN. Married segment: Finnes det noen som har fått feks Sas til å sende request om "divorce" eller snakket direkte med KLM for å spørre om de kan bryte den opp? Det er mye ledig mellom OSL - AMS samme dag.