Er det håp om å få slått sammen 3 bookinger til 1? Bonus for 5 booka med 2 CT og 1 singel, så har 3 reservasjoner.
Er det mulig å legge på feeder i øko samtidig som man bestiller tur og retur i biz? Eller må man bestille (og billettere?) biz-delen først, før man får lov til å legge på feeder? (Hvis ikke jeg får lagt på øko-feeder samtidig, så ender jeg opp med dobbel open jaw, og det går jo ikke).
Jeg har fått svar at det ikke er mulig å slå sammen, men de kan sette opp referanse mellom bookingene om at de er samme reisefølge (spesielt hvis det er barn som er alene på en av bookingene).
Biz legs må billetteres før du kan legge til øko feeder. Unntaket er dersom du møter på en super agent.
Hva er siste status ift å sy sammen en bonusreise? Går det an å booke leg-for-leg via telefon? Eller er det kun det som kommer opp gjennomgående på nettsiden som er bookbart?
For de med gull og diamant er det mulig å booke leg for leg. Det har vært slik en stund nå. For de andre er jeg usikker på.
Vi har gjort det på denne måten, men har (heldigvis) ikke opplevd noen problemer på reisen, så hvordan det fungerer i praksis vet jeg ikke.
Da har CT'ene våre fått utvidet gyldighet, ut mars (slik som ryktene tilsa). Bekreftet på SAS nettside: kilde
Herlig kundeservice ovenfor alle oss som har kontroll på livene våre og har fått booket en reise med CTen som går ut ved årsslutt. (Kan vel selvsagt kansellere og ha den stående ut mars)
Spørs om ikke det er for sent nå. I fjor forlenget de kun vouchers som sto ubrukt i det jobben for endring av utløpsdato kjørte.
Hm, har en ubrukt CT som fremdeles vises med utløpsdato 31. des 2025 på sas.no Er det oppdatert hos dere andre i samme situasjon?
Kan jeg gjøre endringer på min utgåtte CT etter 31.12 da? Som da selvfølgelig medfører poengrekalkulering.
Hei! Har et spørsmål, som jeg regner med flere her har svaret på. Vi skal til Chania i september 2026, og de har sluppet en haug av bonus reiser, men selvfølgelig ikke de datoene vi skal. Av erfaring, pleier de å slippe fler? I denne situasjonen så er det avreise enten 5 eller 12, og helst hjem 26. (På bildet ser det ut som 5 er en bonus reise, men det er ikke en direkte reise, som alle de andre er. Og det er kommet en bonus reise på retur i oktober, så det er ikke det at det er for lenge til) så ja, spørsmålet er vell om de pleier å slippe flere bonus reiser etter hvert? Eller må jeg bare droppe å bruke poeng, og betale for de?
I fjor når de også forlenget så var svaret nei. Var CT brukt før de forlengte, så var det fortsatt den opprinnelige gyldigheten som gjaldt.
Det står ikke noe om det. Du har en CT med utløp 31.12.25 uavhengig av om den ligger på en booking eller ikke. Hva hvis man avbestiller reisen den er knyttet til da? Er den da gyldig til mars 26?
Jeg tror det er for seint nå. Mine stod med utløp 31.12 igår, men nå er det 31.03 så de har nok allerede forlenget de som stod ubrukt.
Jeg skal ikke være bastant her. Men i fjor var beskjeden helt tydelig fra SAS til meg personlig: Hvis voucher er brukt før bekreftelse av forlenget holdbarhet, så vil den beholde opprinnelig utløpsdato, uavhengig av om du avbestiller før 31.12 og booker på ny. Hvordan det er i år, aner jeg ikke.