Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

1. leeds1979

leeds1979 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,819
    Bonuspoeng:
    113
    Er det håp om å få slått sammen 3 bookinger til 1?
    Bonus for 5 booka med 2 CT og 1 singel, så har 3 reservasjoner.

2. Leon

Leon Raccoon City Officer

Likes mottatt:
    151
    Bonuspoeng:
    43
    Er det mulig å legge på feeder i øko samtidig som man bestiller tur og retur i biz? Eller må man bestille (og billettere?) biz-delen først, før man får lov til å legge på feeder?

(Hvis ikke jeg får lagt på øko-feeder samtidig, så ender jeg opp med dobbel open jaw, og det går jo ikke).

3. Leon

Leon Raccoon City Officer

Likes mottatt:
    151
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg har fått svar at det ikke er mulig å slå sammen, men de kan sette opp referanse mellom bookingene om at de er samme reisefølge (spesielt hvis det er barn som er alene på en av bookingene).

Cumulus and leeds1979 like this.
  4. markus

markus Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,543
    Bonuspoeng:
    113
    Biz legs må billetteres før du kan legge til øko feeder. Unntaket er dersom du møter på en super agent.

1884derby, Leon and Cumulus like this.
  5. steve0

steve0 EBD/LTG

Likes mottatt:
    2,292
    Bonuspoeng:
    93
    Hva er siste status ift å sy sammen en bonusreise? Går det an å booke leg-for-leg via telefon? Eller er det kun det som kommer opp gjennomgående på nettsiden som er bookbart?

Cumulus liker dette
  6. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,482
    Bonuspoeng:
    183
    For de med gull og diamant er det mulig å booke leg for leg. Det har vært slik en stund nå. For de andre er jeg usikker på.

steve0 and Cumulus like this.
  7. awt

awt Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,156
    Bonuspoeng:
    93
    Vi har gjort det på denne måten, men har (heldigvis) ikke opplevd noen problemer på reisen, så hvordan det fungerer i praksis vet jeg ikke.

Leon liker dette
  8. steve0

steve0 EBD/LTG

Likes mottatt:
    2,292
    Bonuspoeng:
    93
    Da har CT'ene våre fått utvidet gyldighet, ut mars (slik som ryktene tilsa). Bekreftet på SAS nettside: kilde

Jeanette and Rapolo like this.
  9. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    8,100
    Bonuspoeng:
    183
    Herlig kundeservice ovenfor alle oss som har kontroll på livene våre og har fått booket en reise med CTen som går ut ved årsslutt. (Kan vel selvsagt kansellere og ha den stående ut mars)

10. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    7,734
    Bonuspoeng:
    183
    Spørs om ikke det er for sent nå. I fjor forlenget de kun vouchers som sto ubrukt i det jobben for endring av utløpsdato kjørte.

11. KRS

KRS Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,284
    Bonuspoeng:
    163
    Hm, har en ubrukt CT som fremdeles vises med utløpsdato 31. des 2025 på sas.no
    Er det oppdatert hos dere andre i samme situasjon?

12. mrtrond

mrtrond Medlem

Likes mottatt:
    116
    Bonuspoeng:
    33
    Kan jeg gjøre endringer på min utgåtte CT etter 31.12 da? Som da selvfølgelig medfører poengrekalkulering.

13. jensen09

jensen09 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    24
    Bonuspoeng:
    8
    IMG_6253.png IMG_6254.png Hei! Har et spørsmål, som jeg regner med flere her har svaret på.

Vi skal til Chania i september 2026, og de har sluppet en haug av bonus reiser, men selvfølgelig ikke de datoene vi skal. Av erfaring, pleier de å slippe fler? I denne situasjonen så er det avreise enten 5 eller 12, og helst hjem 26.

(På bildet ser det ut som 5 er en bonus reise, men det er ikke en direkte reise, som alle de andre er. Og det er kommet en bonus reise på retur i oktober, så det er ikke det at det er for lenge til)

så ja, spørsmålet er vell om de pleier å slippe flere bonus reiser etter hvert? Eller må jeg bare droppe å bruke poeng, og betale for de?

14. WingmanWizard

WingmanWizard Medlem

Likes mottatt:
    180
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg antar det slippes flere etter hvert, men om det treffer dine datoer er ingen garanti.

jensen09 liker dette
  15. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,873
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, men er usikker på om de blir oppdatert ettersom det er en generell justering av fristen..

KRS liker dette
  16. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    22,946
    Bonuspoeng:
    293
    Det lurer jeg også på.
    Noen som har ringt SAS og spurt?

17. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,533
    Bonuspoeng:
    93
    I fjor når de også forlenget så var svaret nei. Var CT brukt før de forlengte, så var det fortsatt den opprinnelige gyldigheten som gjaldt.

18. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,901
    Bonuspoeng:
    183
    Det står ikke noe om det. Du har en CT med utløp 31.12.25 uavhengig av om den ligger på en booking eller ikke. Hva hvis man avbestiller reisen den er knyttet til da? Er den da gyldig til mars 26?

Rapolo liker dette
  19. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,847
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg tror det er for seint nå. Mine stod med utløp 31.12 igår, men nå er det 31.03 så de har nok allerede forlenget de som stod ubrukt.

20. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,533
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg skal ikke være bastant her. Men i fjor var beskjeden helt tydelig fra SAS til meg personlig:

Hvis voucher er brukt før bekreftelse av forlenget holdbarhet, så vil den beholde opprinnelig utløpsdato, uavhengig av om du avbestiller før 31.12 og booker på ny.
    Hvordan det er i år, aner jeg ikke.

Del denne siden