Betviler ikke det altså, jeg bare viser til det som står på SAS sine sider. For min del har jeg benyttet CT på en enveis reise og venter på retur, og ser ikke noen grunn til at jeg skal få kortere tid på meg for å finne en retur enn de som ikke har booket noe i det hele tatt enda.
Ikke uenig, men jeg gjetter på at SAS har sjekket og ser hvor mange CT med utløp 31.12.25 som står ubrukt, og ønsker at 1) flere skal få brukt disse uten at kundeservice kneler de dagene som gjenstår, 2) flere EB-poeng skal bli brukt - de har en stor gjeld til oss på ubrukte poeng 3) CT som "produkt" ikke skal miste verdi hos kunder og i neste runde få utfordringer med Amex som bidrar med mange kroner inn i kassa til SAS for alle bonus- og nivåpoeng de kjøper til oss. Om dette skulle være riktig gjetning så ligger interessen deres i så fall nærmest på alle "ubrukte" CT og ikke på å skulle betjene de kundene som allerede har brukt CT. Ditt eneste håp er vel å ringe SAS og forklare din situasjon og spørre om du kan få utsatt frist..
Du vil ikke tro hva som står på de 2 forrige sidene i denne tråden! Fra spøk til revolver; de er blitt forlenget
Hehe, pleier vi ikke få mail om slikt? Dette var en fin overraskelse. Skal selvkritikk for å ikke bruke nok tid på forumet
Ja jeg har ingen forhåpninger, men rent juridisk har SAS en dårlig sak all den tid de ikke har tatt forbehold om at det kun gjelder ubrukte CT.
Hei, jeg booket akkurat en reise med CT til BKK i Biz. På hjemveien flyr jeg BKK-HAN-FRA-AMS-SVG med hhv. Vietnam Airlines x2 og KLMx2. I PDF står baggage allowence 2PCS, mens i SAS appen står det "Check-in bag - 3 items included". Hvilket antall er korrekt? Jeg er SAS Sølv. Er det 32 kg pr bagasje?
Kontaktet kundeservice på chat. Spurte om hvilken utløpsdato der var på CT brukt på booking XYZ. Fikk svar om at det var 31.12.25. Spurte da om det ikke var slik at den skulle bli forlenget til 31.03, og at reisen den var benyttet på bare var halvferdig da jeg ventet på å kunne legge til retur. Han skulle sjekke og ble borte ca 5 min før han sa at den var gyldig til 31.03. Ikke sikkert dette egentlig er riktig, men nå har jeg dette svart på hvitt så da blir der vanskelig for dem å gå tilbake på dette.
Jeg la til en feeder hjem fra LHR nylig i økonomi. Nå er det ledig i business. Noen som vet om jeg betaler ekstra bonuspoeng om jeg endrer? Reiser og feeder ble gjort i november, og de økte jo poengprisene nylig.
Sliter litt med å finne feeder flight med direktefly; er det mulig med mellomlanding for en feeder flight?
Ringte inn en endring fra KLM eco til SAS biz Hjem fra Tokyo på søndag. Billettene skulle være skrevet ut innen 48 timer sa damen, så det var jo fint. Det stoler jeg selvsagt ikke på og da jeg ringte tilbake i dag, tirsdag, fikk jeg vite at backoffice hadde sendt bestillingen i retur med kommentarer om at kunden måtte godta høyere poengsum fordi klassen ble endret.. .. og det er jo selvsagt ingen fra SAS som ringer tilbake basert på de notatene. Nå er booking tilbake i køen på nytt, så da får man jekke en juleøl og håpe på et julemirakel
Vanlig praksis i SAS dette dessverre. Er noko gale med ei bestilling eller endring blir berre bookinga lagt til sides. Bra du er på alerten og heng på dei!
Var det "vanskelig" å få biz på feeder flightene TRD-AMS-LHR og LHR-OSL-TRD? Måtte du/de forsøke flere løsninger? På begge min bookinger gjort 2. halvår 2025 har alle (totalt 5) flighter vært i Eco. Ikke en eneste gang har de klart å booke biz, selv om det alltid har vært ledig hvis en oppretter en ny booking ...
På tredje forsøk så lyktes han. TRD-AMS-LHR er dagen før så mulig derfor det var enklere å legge til den. LHR-OSL-TRD ble lagt til før han søkte opp CUN-LHR
Joda, dette er ikke min første rodeo som de sier. Første agenten sa bare den var tilbake i køen, men jeg hadde litt dårlig magefølelse, så jeg ringte tilbake en times tid senere og traff på en svenske. Hun trengte rundt 40 minutter med tastaturhamring mens hun mumlet at her var det mye rart.. men nå ligger den i hurtigkø for billettering i morgen.