DnB Private Banking

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Klokkesamler, 04. juni 2018.

  1. Klokkesamler

    Klokkesamler Senior Medlem

    Innlegg:
    501
    Likes mottatt:
    456
    Bonuspoeng:
    63
    Da har jeg fått uoffisielle nyheter om programmet.

    De hever kravene nå i 2019 fra 2 mill NOK til 5 mill NOK. De som har programmet i dag, og ikke klarer å oppfylle de nye kravene blir flyttet til SAGA.

    Satt rundt middagsbordet i går og diskuterte med frøkna om fordelene ved dette programmet.
    Etter mye frem og tilbake kom vi frem til at eneste vi har brukt er gratis reiseforsikring.

    Av de øvrige fordelene ser jeg det slik:
    1. Investeringsråd: Her har jeg ikke fått noe hjelp, så har fortsatt som før og foretatt disse selv.
    2. Eventer: Noen få faglige seminarer som går fra 08-16. Disse har jeg naturlig nok ikke fått deltatt på da jeg er på jobb. De klinte til med "Di Derre & Kork" som går av stabelen i august, dette skal vi hvertfall være med på.
    3. Priority Pass: 5 gratis innganger i året er fint å ha, men for meg som kun flyr innenriks med jobb, og reiser business på utenlandsreiser så blir det ikke brukt.
    4. Bolig utlandet: Vel, denne er ikke mye aktuell for meg.
    5. Det lille ekstra: Ikke fikk vi bedre rente pga. dette programmet og ikke fikk vi bedre vilkår på lån. Heller ikke merket noe til service-nivået på bakgrunn av programmet.

    Jeg antar at de ønsker å sparke ut alle unge som i fremtiden skal være PB-kunder, og fylle opp med pensjonister som sitter med høy EK de ønsker å ha på sparekonto.

    Noen andre som har en annen, eller samme opplevelse av PB?
     
  2. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,253
    Likes mottatt:
    21,969
    Bonuspoeng:
    183

    Fra tidligere har DnB hatt både 2 og 5 mil som krav i plasserbar formue. Jeg tviler på at de kundene som er pb i dag som da havner mellom 2-5 mil blir nedgradert til saga. Har en kompis som har beholdt pb,selv om han spilte bort hele formuen sin på aksjer og dette var under finanskrisen. Han har fortsatt pb statusen i dag.
     
  3. PetterX

    PetterX Aktivt Medlem

    Innlegg:
    346
    Likes mottatt:
    85
    Bonuspoeng:
    28
    Ja, sitter med samme inntrykk, og fordelene i kundeprogrammet er ikke noe som blir brukt, eller gir uttelling i form av bedre renter for min del. Det eneste jeg har dratt nytte av er nøkkelringen og kortere ventetid om man behøver ringe kundeservice.

    Jeg tviler på at pensjonistene velger DnB for sparekonto. Kan tipse om Easybank som gir 1,5% rente på lønnskonto/brukskonto.
     
  4. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,361
    Likes mottatt:
    4,163
    Bonuspoeng:
    113
    da blir det jo spennende å se om jeg blir nedgradert. Ligger i skiktet 2-5 millioner i plasserbar formue. Får vel bare spare litt da.. ;-)

    Det som har vært mest praktisk er gratis reiseforsikring best for husholdningen. Har blitt et og annet gratis loungebesøk også, men når begge uansett er SAS Gull og jeg måtte betale for en gjest hver gang, så er det egentlig helt greit å betale for begge de gangene vi ikke flyr star alliance. Har blitt en og annen norwegian-tur og da var jo lounge på OSL fin å ha, men jeg har råd til å betale det selv.
     
  5. HenrikE-G

    HenrikE-G Aktivt Medlem

    Innlegg:
    350
    Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Skal DNBs Privat Banking-program ha troverdighet og ikke bli for utvannet, må de sørge for at eksisterende kunder som ikke oppfyller kravene blir flyttet til et annet program.
     
  6. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,318
    Likes mottatt:
    12,285
    Bonuspoeng:
    183
    Høres ut som en utrolig dårlig ide...
     
    Maggie liker dette
  7. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,253
    Likes mottatt:
    21,969
    Bonuspoeng:
    183
    Troverdighet og utvannet?
    Hvordan kan det bli det om de øker kravene fra 2mil tilbake til 5mil igjen?
    Jeg tviler sterkt på at de som har pb i dag og ligger mellom 2-5 blir ´kastet´ ut av programmet. Igjen er dette med nye krav kun rykter.så vi får vente på om det kommer noe offisielt.
     
    OttoL liker dette
  8. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,318
    Likes mottatt:
    12,285
    Bonuspoeng:
    183
    Nå kjenner jeg ikke til DnB sine systemer, men en signerer jo for et program. Så om DnB først skal flytte noen så må kunden da signere en ny avtale om et annet program, for eksempel Saga. Da må man få beskjed om at det ikke er hensiktsmessig annet enn man mener at det gir «status» med PB fremfor et annet program. Sånn fungerer det andre steder, så tipper det er samme greien i DnB. Innlegget du siterer viser bare liten innsikt i hvordan denne typen kundeprogram fungerer.
     
    Maggie liker dette
  9. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,361
    Likes mottatt:
    4,163
    Bonuspoeng:
    113
    I dag tikket det inn SMS om at statuspoeng nå var overført. Samtidig med at jeg fikk varsel om ny faktura. Så takket være litt store utgifter så kom jeg over 200.000 i omsetning og kan nå fokusere resten av året på amex elite og CT nr 2. Good times! :)

    Ifølge eurobonus-regnearket mitt så vil jeg klare 89745 poeng i denne perioden.. Så jeg må nok kanskje dytte inn en liten helgetur et sted i høst. Barcelona kanskje?
     
    Maggie and holmen like this.
  10. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,093
    Likes mottatt:
    4,813
    Bonuspoeng:
    113
    Er det ikke bare å bruke på 255 kroner på å kjøpe de siste poengene?
     
  11. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,361
    Likes mottatt:
    4,163
    Bonuspoeng:
    113
    Jovisst, men det er jo mye gøyere å fly
     
    Pingus, Gullars and Xflipper like this.
  12. 108228

    108228 Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Snakket
     
    Last edited: 25. sept 2019
    swib liker dette
  13. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,318
    Likes mottatt:
    12,285
    Bonuspoeng:
    183
    Så bra :)
     
    drsyk and Maggie like this.
  14. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Helt enig ;)
     
  15. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,253
    Likes mottatt:
    21,969
    Bonuspoeng:
    183
    Spent på den fortsettelsen der ;-)

    Snakket....Kontantkort tomt ;-)
     
    OttoL liker dette
  16. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,868
    Likes mottatt:
    57,450
    Bonuspoeng:
    293
    Da føler jeg at PB er veien å gå :rolleyes::D
     
    drsyk, OttoL and Maggie like this.
  17. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Tenk om han vant Eurojackpot og venter på utbetalingen:D
     
    Maggie and holmen like this.
  18. Klokkesamler

    Klokkesamler Senior Medlem

    Innlegg:
    501
    Likes mottatt:
    456
    Bonuspoeng:
    63

    Du signerer på at du til enhver tid skal kunne oppfylle kravene til programmet. Så jo, du kan bli kastet ut relativt raskt.
     
  19. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,318
    Likes mottatt:
    12,285
    Bonuspoeng:
    183
    Nå svarte du forsåvidt ikke på det jeg skrev.
     
  20. dreamflyer

    dreamflyer Nytt Medlem

    Innlegg:
    15
    Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    3
    Snakket med min Private Banker i dag. Ble informert om at det vil bli innført en årsavgift på 3000kr fra Q2 2020. Spurte da om hvilke fordeler det var som eventuelt skulle komme som kunne forsvare en slik årsavgift. Fikk til svar at det stort sett kom til å være samme innhold i programmet som i dag.

    Jeg klarer ikke helt å se hvilke fordeler som finnes i programmet som kan forsvare en slik årsavgift, så jeg ba om å bli nedgradert til SAGA.
     
    Xflipper liker dette

Del denne siden