DnB Private Banking

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Klokkesamler, 04. juni 2018.

1. HenrikE-G

HenrikE-G Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Får en like god eller bedre reiseforsikring for langt under 3000,-.

2. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,357
    Bonuspoeng:
    113
    Bedre enn DNB best? Det kan jeg vanskelig se for meg da de matcher andres betingelser.

Tok en test på europeiske/if og havnet på 3300/år

Hva vil du anbefale?

Maggie liker dette
  3. HenrikE-G

HenrikE-G Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43

Når man har reiseforsikring sammen med andre skadeforsikringer (bil, bolig, innbo, hytte, båt osv) koster ikke reiseforsikringen 3300,-.

4. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,163
    Bonuspoeng:
    183
    Den gikk i glemmeboken.
    Sender en mail nå.
    Fikk du noe svar på om det kommer nye fordeler med tanke på program prisen? Innboforsikring inkludert med helårs reiseforsikring ville vært en god idé.

5. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,414
    Bonuspoeng:
    293
    :)

6. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,357
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg mailet kontaktpersonen min, skal si fra når jeg får svar

7. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,357
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, den koster heller ikke 3300 hos DNB. Reiseforsikringen hos DNB har en verdi på 2328 kr/år - litt avhengig av samlerabatt. Poenget mitt var at selv om jeg må betale 3000 kr per år for kundeprogrammet, hvis jeg trekker fra reiseforsikringen så koster det meg egentlig bare 700 kr. Og for det får jeg concierge og 5 årlige loungebesøk med priority pass. Det siste har jeg knapt funnet et bruksområde for foreløpig, da det som regel er en star alliance lounge når vi flyr. OSL Lounge for 99 kr er jo fint når vi flyr med Norwegian, så det er jo noe. Snart skal vi til Helsinki og hadde tenkt til å bruke priority pass, men de har ingen lounger i schengen-terminalen.

drsyk liker dette
  8. elgaaen

elgaaen Senior Medlem

Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg testet OSL Premium loungen en dag jeg reiste med SAS. Må si det var behagelig med såpass lite folk sammenlignet med SAS loungene.. Må dessverre fly Norwegian i Mars og da blir det en tur i Premium loungen med hele gjengen.

Maggie liker dette
  9. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,414
    Bonuspoeng:
    293
    OSL Premium er fin den...Meget glad i den:) Tar alltid en tur innom etter hilst på Gullstua

Maggie liker dette
  10. PetterX

PetterX Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    87
    Bonuspoeng:
    28
    Man har reiseforsikring på de andre kortene så ser ikke noen verdi i akkurat dette, og det er ikke verdt prisen i mine øyne. Synes forøvrig ikke fordelene forøvrig er noe å skryte av heller. Svært lite jeg benytter meg av, skal jeg være ærlig. Personlig har jeg aldri tid til å sitte å glo på noen lounge heller. Consierge er litt ok da :)

11. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,414
    Bonuspoeng:
    293
    :eek::eek::eek:

jgroneng, Maggie and holmen like this.
  12. HenrikE-G

HenrikE-G Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Concierge Service har man også via DNB Saga (nøyaktig samme tjenesten som DNB PB) og samme åpningstider.

Xflipper liker dette
  13. TomF66

TomF66 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,309
    Bonuspoeng:
    113
    Hmmm..... det er sjelden det er tid til noe loungebesøk på OSL gitt.....

Drar du alltid så tidlig til flyplassen at du rekker to besøk ???

14. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,414
    Bonuspoeng:
    293
    Jepp, lyver alltid til kona at det er kun 1-2 timer før flight, havner alltid kalkulert 3 timer før...Planlegging(ofte går bra, ikke alltid)...Men det skal ikke mye til å ta et glass boble og en tallerken full av vom fyll på Gullstua, var det godt?`Ja/nei, stikker til OSL Premium, mens barn og kone venter på SAS siden, mat og drikke bedre? Ja/nei så forflytning enten tilbake til god stua eller sms om at de møter opp i skranken på OSL:)(lounge-holiker)

swib, Sonictravel, Maggie and 4 others like this.
  15. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    Men nå er du jo snart BA Gullmedlem og da får du oppgradere deg på hvor du går på lounge hopping... OSL er kanskje ikke det beste stedet for lounge hopping.
    Som vi nevnte i går så er LHR T5 (CX F, BA F og AA F), SIN (Qantas F, Qatar, BA), KUL (MH F) eller HKG (Cathay Pier eller Wing F):D:)

drsyk and jgroneng like this.
  16. HenrikE-G

HenrikE-G Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Fordelen med reiseforsikringen til DNB PB er at den er helårs uavhengig om man har betalt reisen med kortet eller ikke.
    Var samme reiseforsikring (DNB Reise Best) som man hadde med AmEx Platinum Card fra DNB.

Men å betale 3000,- for denne reiseforsikringen er bare tull. Bedre og rimeligere får man andre steder.

17. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    Er det en reiseforsikring for hele familien eller kun for enkeltperson? Er det kun enkeltperson er den jo ganske ubrukelig for de som har familie.

18. Trotamundos

Trotamundos Medlem

Likes mottatt:
    54
    Bonuspoeng:
    18
    Mener at den bare er for en person - innehaver av PB

19. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    Da må man jo kjøpe en familie forsikring i tillegg så da er den ikke aktuell for min del.

20. HenrikE-G

HenrikE-G Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Den gjelder familien (må være folkeregistrert på samme adresse som den som er PB-kunde).
    Var akkurat det samme da DNB hadde AmEx Platinum (er nøyaktig samme forsikringen).

Del denne siden