DnB Private Banking

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Klokkesamler, 04. juni 2018.

1. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,163
    Bonuspoeng:
    183
    De nyhetene var fake news...

2. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,163
    Bonuspoeng:
    183
    Fikk samme informasjon.
    Min rådgiver sa det ville bli flere arrangementer samt et eyr telefonen ble gratis(fra tidligere 99)
    Jeg avventer til det kommer mer informasjon men slikt det står nå er jeg usikker på om det forsvarer 3K mer i året en Saga.

dreamflyer liker dette
  3. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    1,990
    Bonuspoeng:
    113
    Jepp, 3k for en reiseforsikring og et par besøk i OSL loungen er litt for mye.

Maggie liker dette
  4. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,163
    Bonuspoeng:
    183
    En del arrangementer mer gjennom PB en Saga, allikevel her må DnB hoste opp flere fordeler om det blir 3K årsavgift.

5. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,357
    Bonuspoeng:
    113
    Altså, sett i forhold til at en helårs reiseforsikring best koster 2328/år for oss så er den reelle kostnaden 672 kr/år.

Men med tanke på at jeg ikke har den laveste renta så bør private banking steppe opp gamet sitt hvis de skal forsvare kostnaden. Jeg har allerede gratis videolege via helseforsikring, og OSL-loungen har jeg brukt to ganger totalt..

Etter at de slaktet ned poengopptjening på PB MC også så er jeg litt miff.

Joda, det er fint med avis presidents club, og statuspoengene ved høy omsetning er jo fint (tok meg til diamant i år).. men for å være ærlig så er begge de tingene mer nice to have enn need to have.

Forskjellen mellom diamant og gull er såpass liten at jeg neppe kommer til å rekvalifisere meg til diamant, og da trenger jeg heller ikke 20.000 statuspoeng fra DNB. Jeg har jo faktisk tenkt til å fly en del..

Kanskje de hoster opp noen goder? Gratis eurobonusopptjening? Noe annet?

Tidligere år husker jeg de inviterte saga-kunder til vorspiel i lokalene i bjørvika før øya-festivalen, det var mer stas. Etter at jeg ble PB har det ikke vært noen eventer som fristet..

Maggie liker dette
  6. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    874,099
    Bonuspoeng:
    293
    Avis President og 20 000 statuspoeng får du hos DnB SAGA også

7. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,357
    Bonuspoeng:
    113
    Ah ja, det er jo sant. Spørs om de kommer til å ta betalt for SAGA etterhvert da. Jeg avventer å se hva som kommer av endringer på nyåret før jeg gjør noe

Maggie liker dette
  8. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    874,099
    Bonuspoeng:
    293
    De tok betalt for SAGA på begynnelsen av -90 tallet, husker ikke når det opphørte

9. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,513
    Bonuspoeng:
    183
    Min magefølelse er at DNB vil luke vekk kunder som er PB i dag men som ikke benytter seg av noe annet enn "vanlige" banktjenester. Skulle ikke forundre meg om de etterhvert økte kravet for å bli PB. Klarer selv ikke å se fordelene med PB i forhold til Saga med den kostnaden.

Dog, fikk gode billetter til Kurt og Kork i Spektrum da. :rolleyes: Saga ble plassert lenger bako_O

10. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,357
    Bonuspoeng:
    113
    Meget mulig! Jeg har investert en grei sum med penger, men jeg har så langt ikke hatt bruk for en eneste av de personlige rådgiverene eller lignende de reklamerer med:

For å være ærlig, så er jeg egentlig ikke i målgruppen for private banking, men jeg klarte akkurat å komme meg innenfor kravene så da tenkte jeg "hvorfor ikke?". Jeg har riktignok ambisjoner om at selskapet vårt skal vokse, så kanskje jeg har mer bruk for disse tjenestene om 10-20 år.

OttoL liker dette
  11. Wowy

Wowy Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    De med PB MasterCard, har vi de samme World Elite fordelene som i utlandet?

12. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,357
    Bonuspoeng:
    113
    Så vidt jeg vet, nei.

https://www.dnb.no/privat/private-banking/mastercard.html

Så vi kan ikke oppleve slike ting som:
    https://www.priceless.com/arts-and-culture/product/160437/painting-workshop-with-damio-vieira

Men DNB Mastercard (alle nivå) har en del rabatter:
    https://www.dnb.no/privat/nettbank-mobil-og-kort/kort/mastercard-rabatter.html

Øvrige fordeler, som reiseforsikring (helårs) og lounge-besøk finnes her:
    https://www.dnb.no/privat/private-banking/det-lille-ekstra.html

13. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,163
    Bonuspoeng:
    183

14. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,357
    Bonuspoeng:
    113
    Spør i vei og meld tilbake :)

15. Lyot

Lyot Nytt Medlem

Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    8
    Har nå fått brev i nettbanken om at det vil trekkes kr 250 pr måned fra brukskonto fra 1. april for å ha PB.

FlyingMoney liker dette
  16. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,357
    Bonuspoeng:
    113
    Spurte du noengang DNB om dette?

17. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,357
    Bonuspoeng:
    113
    Ja se der ja, der kom den hos meg også:

Så da snakker vi 3000 kr per år. Ingenting om at vi får noen flere fordeler som følge av dette (som fri eurobonus-opptjening f.eks)

For de fleste private banking-kunder er jo 3000 kr per år småpenger, men det er alikevel irriterende. DNB drar jo inn en del penger på mitt kundeforhold.

Skal fyre avgårde en mail til rådgiveren min og anbefaler andre som er misfornøyde å gjøre det samme.

Xflipper liker dette
  18. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,414
    Bonuspoeng:
    293
    Vel vel, @HaraldOslo det koster å være kar:) En grunn å holde seg til Saga`n.

19. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,357
    Bonuspoeng:
    113
    Den gratis reiseforsikringen for hele familien veier opp for mye av de 3000 kronene da, det skal sies :)

drsyk and Maggie like this.
  20. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,513
    Bonuspoeng:
    183
    Og akkurat derfor mistenker jeg at det er derfor DNB gjør det. De vil ha folk over på Saga som "kun" benytter seg av vanlige banktjenester, og 3000 kan være nok til å bikke folk til Saga fremfor PB.

drsyk liker dette

Del denne siden