DnB Private Banking

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Klokkesamler, 04. juni 2018.

  1. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,361
    Likes mottatt:
    4,163
    Bonuspoeng:
    113
    Til info så har DNB ikke lenger avtale med Flight Park, så rabatten der er allerede borte. Slik jeg ser det da må Flight Park senke prisene sine hvis de skal konkurrere med OSL sin egen Park&Go (1 uke er 980 hos OSL, 990 hos Flight Park, i tillegg til noen tiere til korttidsparkeringen).

    Med DNB-rabatt så var det i Flight Park sin favør, men nå er det mest gunstig med OSL sin egen, selv om man må hente bilen inne i parkeringshuset istedenfor korttidsparkeringen.

    Bonus med Flight Park er fortsatt at de tilbyr tilleggstjenester som bilvask og EU-kontroll
     
    Ulf liker dette
  2. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,255
    Likes mottatt:
    21,992
    Bonuspoeng:
    183
    Kan man flytte boliglånet fra DnB og fortsatt beholde Private banking konseptet?
    Noen med erfaring?
     
    CowboyDan liker dette
  3. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,119
    Likes mottatt:
    1,846
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg flyttet mitt boliglån og har fortsatt Private Banking. Du har en Private Banking avtale lagret et sted i nettbanken, der vil det stå hva som er obligatorisk. Det sakt, så tror jeg uansett de ikke har kontroll, og når det nå koster 250kr i måneden så tror jeg ikke de vil kvitte seg med kunder.
     
    Last edited: 11. okt 2020
    tobeornot999 and Maggie like this.
  4. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,878
    Likes mottatt:
    57,467
    Bonuspoeng:
    293
    Får man nye EB-velkomstpoeng når man bytter fra Saga til PB?
    Noen som har erfaring?

    Og, kan jeg få nye statuspoeng ved forbruk på PB MC, selv om jeg har fått på Saga MC i år allerede? Må planlegge bruk av kort for å makse opptjeningen. :)
     
  5. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,255
    Likes mottatt:
    21,992
    Bonuspoeng:
    183
    Du skal få nye velkomstpoeng når du bytter program.
     
    holmen liker dette
  6. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,878
    Likes mottatt:
    57,467
    Bonuspoeng:
    293
    Fant ut i dag at man får bensinstasjon-rabatt på elbil-lading..
    Ladet på BKK, og har fått rabatten trukket fra på mastercard'et. :)
     
    Wendel, trygveat and ChrisTW like this.
  7. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,659
    Likes mottatt:
    32,507
    Bonuspoeng:
    293
    Er ikke Bangkok langt å kjøre for å få rabatt? :rolleyes:
     
    SayWhat, Maggie, holmen and 2 others like this.
  8. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,878
    Likes mottatt:
    57,467
    Bonuspoeng:
    293
    :D
     
  9. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,228
    Likes mottatt:
    786
    Bonuspoeng:
    113
    Er ikke det det som er poenget? Mest mulig spend for mest mulig poeng?
     
    RoadKing liker dette
  10. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,624
    Likes mottatt:
    34,801
    Bonuspoeng:
    293
    Hvilket kort gjelder det? Må jo planlegge fremtidig spend her...
     
  11. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,878
    Likes mottatt:
    57,467
    Bonuspoeng:
    293
    DNB Private Banking MasterCard. Tipper det gjelder andre DNB kort som gir bensinstasjon-rabatt også.
     
  12. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,624
    Likes mottatt:
    34,801
    Bonuspoeng:
    293
    Takker :)
     
    holmen liker dette
  13. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    920
    Likes mottatt:
    705
    Bonuspoeng:
    93
    Så vidt jeg kan se er det samme krav for Saga (som jeg har) og Private Banking, 2 mill plassert hos DNB. Bør jeg søke om å bytte? Hvilke fordeler og ulemper ser folket? Og er det automatikk i at man er kvalifisert om man har tilstrekkelig med kroner plassert der, eller gjøres andre vurderinger også?
     
  14. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,361
    Likes mottatt:
    4,163
    Bonuspoeng:
    113
    PB koster nå penger, men du får med helårs reiseforsikring (DNB Best) for familien, så det er jo noe.
     
    Maggie liker dette
  15. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    920
    Likes mottatt:
    705
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, antar jeg kan "regne hjem" et bytte ved å si opp reiseforsikringen jeg har, samt spart kurtasje ved aksjehandel. Og gebyret regnes kanskje av Skatteetaten som "omkostninger ved kredittkjøp", slik at det er fradragsberettiget(?)

    Vet du ellers hvilke vurderinger som ligger til grunn for banken? Sjekker de bare saldo, eller er det andre forhold som også spiller inn?
     
  16. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,255
    Likes mottatt:
    21,992
    Bonuspoeng:
    183
    Tenker du på de mnd omkostningene på 250,-?
    Interessant om man kan trekke dette som fradragsberettiget ja..

    Slik jeg har forstått det gjelder det at du plasserer minst 2 mil (før var det 5 mil) som enkeltperson. Som Saga gjelder 2 mil totalen med partner.
     
    Last edited: 26. april 2021
  17. Donlaser

    Donlaser Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei dere. Har lurt litt på definisjonen av plasserbar/investerbar. Jeg arvet nylig en bolig til 9mill og er ellers gjeldsfri. Tenker å ta opp et rammelån på boligen for investering i aksjefond hos DnB (ca 2,5mill). I mitt hode er dette plasserbar kroner som jeg kan bruke til hva jeg vil, og som DnB kan tjene penger på. Burde ikke dette kvalifisere meg til PB?

    leser forskjellig ulike steder, men snakket akkurat med en ‘vanlig’ boliglånrådgiver i DNB som sa ‘lån teller ikke’. Kan godt være det, men det gir jo ingen mening. De tjener fortsatt samme kurtasje av mine handler, selvom det er lånefinansiert... noen med innsikt?
     
  18. Oppirumpadi

    Oppirumpadi Medlem

    Innlegg:
    124
    Likes mottatt:
    127
    Bonuspoeng:
    43
    Ta opp lån i en annen bank. Før så over disse til Dnb, og vips, så kvalifiserer du til PB.
     
  19. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,752
    Likes mottatt:
    7,690
    Bonuspoeng:
    183
    Tror ærlig talt de ikke er så veldig strenge på kravene nå, hvis du kan vise enten god inntekt og/eller har 2M+ formue (netto, etter gjeld er trukket fra).

    For noen år siden var de nok strengere. Da var medlemsskapet gratis.

    Nå er månedsavgiften såpass høy at DNB neppe har et problem med at det "renner inn" folk som spør om å få bli medlemmer. Tross alt har saga/gull nesten presis de samme fordelene som private banking- kanskje med unntak for tjenester som de færreste bruker uansett (som private placement, family office, generasjonsskifte av store formuer osv)
     
  20. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,255
    Likes mottatt:
    21,992
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke glem gratis helårs reiseforsikring for hele familien. Den veier opp for program prisen. Hørt rykter om at det er mulig å trekke fra program prisen på skatten som man kan trekke av fks abonnement på økonomi tidsskrifter, ikke funnet ut om det stemmer enda.
     

Del denne siden