DnB Private Banking

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Klokkesamler, 04. juni 2018.

  1. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,730
    Likes mottatt:
    7,655
    Bonuspoeng:
    183
    Godt poeng! Den forsikringen glemmer jeg for min egen del fordi jeg har enda bedre helårs fra Europeiske gjennom jobben.

    Generelt er DNB/Frende (som vel leverer til DNB nå)/Gjensidige/osv osv av de "søvnige" forsikringsleverandørene likevel utrolig mye dårligere enn Europeiske/If.

    Jeg forhandler og velger forsikring på vegne av jobben min og noen hundre ansatte. Og selv ikke litt billigere pris kunne fått meg til å gå vekk fra Europeiske. Forsøkte for noen år siden Gjensidige, og hver eneste gang noen ansatte hadde krav på et par tusen over forsikringen forsøkte Gjensidige seg med krangel og protest. Pengene kom til slutt, men det kostet oss masse unødvendig tid.

    Europeiske på sin side har alltid vært ryddige, betalt når de skal betale, gjerne innenfor 2-3 dager bare, og sagt "ta vare på bilagene 6 uker, i fall vi ber om dem". Jeg er ikke altfor godtroende, og tenker at noen sikkert utnytter dette - men du verden så mye mer behagelig det er å betale 1/4M kr til et selskap som stoler på kundene sine istedet for omtrent samme beløp til et selskap som ikke stoler på dem overhodet (Gjensidige, vi snakker om deg).

    Anyway, sorry, dette ble en rant om noe helt annet! Så langt jeg kan se er DNB sin best-reiseforsikring en bra forsikring (som jeg selv har også, fordi jeg "fikk den" med programmet).

    Selv om jeg fortsatt ville valgt Europeiske også privat hvis jeg skulle kjøpt forsikringen på egen hånd. Koster vel et sted mellom 1,5k og 2k for en hel familie.
     
  2. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,355
    Likes mottatt:
    4,155
    Bonuspoeng:
    113
    Ta opp rammelån, plasser 2 millioner+ i fond hos DNB, så spør du om du kan få PB.

    DNB reiseforsikring best (som er inkludert med PB) har (eller hadde?) vilkårsmatching.

    https://www.dnb.no/dnbnyheter/no/din-okonomi/dropp-tilleggsforsikringer
     
    Sayiko liker dette
  3. HenrikE-G

    HenrikE-G Aktivt Medlem

    Innlegg:
    350
    Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Helårs reiseforsikring gjelder også for DNB Saga Platinum-kunder (ingen krav til at reisen er betalt med Saga MasterCard Platinum) og gjelder for reiser på inntil 90 dager.

    For DNB Saga Gold-kunder må reisen være betalt med MC-kortet.
     
  4. Smurfboy

    Smurfboy Medlem

    Innlegg:
    118
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Hva er Platinum kravet?
     
  5. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,355
    Likes mottatt:
    4,155
    Bonuspoeng:
    113
    Saga Platinum finnes ikke lenger så langt jeg vet
     
  6. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,110
    Likes mottatt:
    1,832
    Bonuspoeng:
    113
    Det stemmer, men reiseforsikringen er da basic eller hva DNB kaller det nå.
     
  7. HenrikE-G

    HenrikE-G Aktivt Medlem

    Innlegg:
    350
    Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Det stemmer. Saga Platinum er tatt ut som eget kundeprogram, men eksisterende Saga Platinum-kunder beholder dette kundeprogrammet og fordelene.

    Mener å huske at de senket kravet for Privat Banking, slik at kravet for PB i dag tilsvarer kravet for Saga Platinum tidligere.

    Kravet for PB var en god del høyere før.
     
  8. stashorizor

    stashorizor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    272
    Likes mottatt:
    95
    Bonuspoeng:
    28

    Saga platinum har ikke lengre helårs RF. Alle Best forsikringer hos DNB er blitt skrotet og dette er outsourced til Fremtind. Ganske kjipt..
     
  9. HenrikE-G

    HenrikE-G Aktivt Medlem

    Innlegg:
    350
    Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Saga Platinum har helårs reiseforsikring og det er heller ikke krav til at reisen må være betalt med Saga MasterCard Platinum-kortet. Det stemmer at reiseforsikringen ikke er Reise Best, men den er helårs.

    Se punkt 2 under særbestemmelser på side 2 i denne linken.

    https://www.dnb.no/portalfront/nedl...r/reiseforsikring-kort/2021_sagaplatinumc.pdf

    Fremtind er forsikringsselskapet til DNB og Sparebank1. Disse to bankene slo sammen forsikringsdelen i sine respektive banker til et felles forsikringsselskap under navnet Fremtind. De er rundt 4. største selskap i Norge (etter Gjensidige, If og Tryg).
     
    Last edited: 04. mai 2021
  10. stashorizor

    stashorizor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    272
    Likes mottatt:
    95
    Bonuspoeng:
    28
    I stand corrected, jeg var helt overbevist å ha lest dette et sted, det var da gode nyheter.
     
  11. Erlingni

    Erlingni Aktivt Medlem

    Innlegg:
    466
    Likes mottatt:
    488
    Bonuspoeng:
    63
    Teller pensjonskapitalbevis (investert i aksjefond) hos DNB med på kravet på 2 mill.?
    Jeg mener jeg leste her ett sted at det gjorde det, men finner det ikke igjen...
     
  12. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,315
    Likes mottatt:
    12,263
    Bonuspoeng:
    183
    Njet. Må være plasserbar i ordets rette forstand. Har spurt selv :)
     
    Erlingni liker dette
  13. SayWhat

    SayWhat Senior Medlem

    Innlegg:
    569
    Likes mottatt:
    1,454
    Bonuspoeng:
    93
    Kurtasjen er lavere enn for Saga.

    https://www.dnb.no/markets/aksjer/prisliste-aksjehandel#priser-aksjehandel-private-banking

    Nordnet er fortsatt billigere.
    https://www.nordnet.no/no/kundeservice/prisliste/active-trader-og-private-banking
     
    tobeornot999 liker dette
  14. SayWhat

    SayWhat Senior Medlem

    Innlegg:
    569
    Likes mottatt:
    1,454
    Bonuspoeng:
    93
    Min erfaring med DNB PB er at onboardingen er treig, sjølv med ein ASK med langt over kapital kravet overført til DNB Markets tok det nesten 5 uker å få sett opp ein PB avtale, noe som kostet meg ein 1000 lapp ekstra i kurtasje. :mad:

    DNB PB har ingen nummer du kan ringe dei på opp offentlig oppført som eg kan finne. Definitivt ein don't call us, we will call you situasjon. :eek:

    Så det å få organisert dette med PB på forhånd? Taja, eg ville ikkje vært optimistisk.

    Når det er sagt når du først er komt inn i programmet og har fått ein rådgiver har dei reagert rimligt raskt på dei små tinga eg har spurt dei om.

    Nordnet sitt PB program er gratis og dei har kontakt info på nettet
    https://www.nordnet.no/no/tjenester/private-banking
    Kontakt oss.

    Kanskje låne pengene og sette opp ein PB konto hos Nordnet og så flytte til DNB markets? Min DNB PB rådgiver blei veldig hipp og ville absolutt "Hjelpe" meg med å flytte over dei investeringene eg har hos Nordnet til DNB når vedkommende fant ut at eg hadde investeringer andre steder i tillegg til den ASK'en som var nok for PB hos DNB. :rolleyes:
     
  15. stashorizor

    stashorizor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    272
    Likes mottatt:
    95
    Bonuspoeng:
    28
    Da hadde jeg i såfall vært meget spent på hva som skulle være fordelen med det. Jeg er PB kunde hos nordnet og fordelene der er jo helt andre enn en vanlig bankkunde ville vært interessert i. Jeg tviler og at dnb tilbyr like gode kondisjonen som nordnet.
     
  16. DrJ0nes

    DrJ0nes Nytt Medlem

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    54
    Bonuspoeng:
    13
    Jeg har DnB PB og er veldig fornøyd. Servicen er fantastisk og ting går knirkefritt når man ringer. Så får man lavere kurtasje, gode forsikringer, osv. Er vel mest nyttig om man ikke har en helt A4-økonimi
     
    SayWhat and Maggie like this.
  17. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,355
    Likes mottatt:
    4,155
    Bonuspoeng:
    113
    Tilbud til PB-kunder:

    Screenshot_20210809-195720_Email.jpg
     
    Calling and Maggie like this.
  18. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    911
    Likes mottatt:
    701
    Bonuspoeng:
    93

    Dukker slikt opp tilstrekkelig ofte til at det er verd gebyret for Private Banking?

    Andre ting som er verd å vite før man vurderer å bytte fra Saga?
     
  19. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,355
    Likes mottatt:
    4,155
    Bonuspoeng:
    113
    1) Nei. Nå har det jo vært et litt spesielt år med covid og alt, så det har kanskje vært unntaket, men det har ikke vært noen arrangementer (annet enn noe webinar-greier). Forrige arrangement jeg husker var privat visning av nye james bond, som 1) ble fullbooket på minutter, 2) ble avlyst pga covid.

    2) Helårs reiseforsikring (tilsvarende DNB Best) for hele familien er et bra gode:
    https://www.dnb.no/portalfront/nedl...eiseforsikring-kort/2021_privatebankingmc.pdf
    Andre fordeler:
    a) Eyr - legetime på mobilen - gratis konsuletasjon
    Veldig praktisk hvis man lurer på noe enkelt, eller er på reise i utlandet og trenger en norsk lege. (Har så langt ikke brukt denne selv da vi også har tilgang på Kry)
    b) Høy status i AVIS (men det får man vel med eurobonus også)
    c) OSL Lounge i Oslo og The North Sea på Sola for 99kr/besøk
    d) Priority Pass, 5 gratis besøk per år, gjester/flere besøk mot gebyr
    e) Concierge, men det har man vel som Saga også

    Du kan jo lese her også:
    https://www.dnb.no/kundeprogram/private-banking
     
    drsyk, Maggie and Wanderlust like this.
  20. Erlingni

    Erlingni Aktivt Medlem

    Innlegg:
    466
    Likes mottatt:
    488
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg sliter litt med å forstå PB. Her er min historie:

    Har Saga i dag, og ble oppfordret av en på kundeservice til å sjekke ut PB. Han fikk PB til å sende meg en informasjonsmail, der de også inviterte meg til et telefonmøte for å avtale nærmere. Jeg var opptatt med annet og glemte det litt, men takket ja ved å svare på mailen som gikk til PB etter noen måneder. Fikk ikke noe svar, og hørte ingen ting.
    Så kontaktet jeg kundeservice på 04800 og spurte om de kunne få noen til å kontakte meg, da jeg ikke hadde hørt noe. Det skulle de fikse.
    Dette var i starten av juni, fortsatt ikke hørt noen verdens ting....

    Så ikke akkurat det beste førsteinntrykket, der altså. Mulig de liker å fremstå så eksklusive at de er umulig å oppnå kontakt med...:rolleyes: Har egentlig lagt det på hylla nå, og er godt fornøyd med Saga (som til og med svarer på mail). Men hva er dere andres erfaring med "onboarding"?
     

Del denne siden