Godt poeng! Den forsikringen glemmer jeg for min egen del fordi jeg har enda bedre helårs fra Europeiske gjennom jobben. Generelt er DNB/Frende (som vel leverer til DNB nå)/Gjensidige/osv osv av de "søvnige" forsikringsleverandørene likevel utrolig mye dårligere enn Europeiske/If. Jeg forhandler og velger forsikring på vegne av jobben min og noen hundre ansatte. Og selv ikke litt billigere pris kunne fått meg til å gå vekk fra Europeiske. Forsøkte for noen år siden Gjensidige, og hver eneste gang noen ansatte hadde krav på et par tusen over forsikringen forsøkte Gjensidige seg med krangel og protest. Pengene kom til slutt, men det kostet oss masse unødvendig tid. Europeiske på sin side har alltid vært ryddige, betalt når de skal betale, gjerne innenfor 2-3 dager bare, og sagt "ta vare på bilagene 6 uker, i fall vi ber om dem". Jeg er ikke altfor godtroende, og tenker at noen sikkert utnytter dette - men du verden så mye mer behagelig det er å betale 1/4M kr til et selskap som stoler på kundene sine istedet for omtrent samme beløp til et selskap som ikke stoler på dem overhodet (Gjensidige, vi snakker om deg). Anyway, sorry, dette ble en rant om noe helt annet! Så langt jeg kan se er DNB sin best-reiseforsikring en bra forsikring (som jeg selv har også, fordi jeg "fikk den" med programmet). Selv om jeg fortsatt ville valgt Europeiske også privat hvis jeg skulle kjøpt forsikringen på egen hånd. Koster vel et sted mellom 1,5k og 2k for en hel familie.
Ta opp rammelån, plasser 2 millioner+ i fond hos DNB, så spør du om du kan få PB. DNB reiseforsikring best (som er inkludert med PB) har (eller hadde?) vilkårsmatching. https://www.dnb.no/dnbnyheter/no/din-okonomi/dropp-tilleggsforsikringer
Helårs reiseforsikring gjelder også for DNB Saga Platinum-kunder (ingen krav til at reisen er betalt med Saga MasterCard Platinum) og gjelder for reiser på inntil 90 dager. For DNB Saga Gold-kunder må reisen være betalt med MC-kortet.
Det stemmer. Saga Platinum er tatt ut som eget kundeprogram, men eksisterende Saga Platinum-kunder beholder dette kundeprogrammet og fordelene. Mener å huske at de senket kravet for Privat Banking, slik at kravet for PB i dag tilsvarer kravet for Saga Platinum tidligere. Kravet for PB var en god del høyere før.
Saga platinum har ikke lengre helårs RF. Alle Best forsikringer hos DNB er blitt skrotet og dette er outsourced til Fremtind. Ganske kjipt..
Saga Platinum har helårs reiseforsikring og det er heller ikke krav til at reisen må være betalt med Saga MasterCard Platinum-kortet. Det stemmer at reiseforsikringen ikke er Reise Best, men den er helårs. Se punkt 2 under særbestemmelser på side 2 i denne linken. https://www.dnb.no/portalfront/nedl...r/reiseforsikring-kort/2021_sagaplatinumc.pdf Fremtind er forsikringsselskapet til DNB og Sparebank1. Disse to bankene slo sammen forsikringsdelen i sine respektive banker til et felles forsikringsselskap under navnet Fremtind. De er rundt 4. største selskap i Norge (etter Gjensidige, If og Tryg).
Teller pensjonskapitalbevis (investert i aksjefond) hos DNB med på kravet på 2 mill.? Jeg mener jeg leste her ett sted at det gjorde det, men finner det ikke igjen...
Kurtasjen er lavere enn for Saga. https://www.dnb.no/markets/aksjer/prisliste-aksjehandel#priser-aksjehandel-private-banking Nordnet er fortsatt billigere. https://www.nordnet.no/no/kundeservice/prisliste/active-trader-og-private-banking
Min erfaring med DNB PB er at onboardingen er treig, sjølv med ein ASK med langt over kapital kravet overført til DNB Markets tok det nesten 5 uker å få sett opp ein PB avtale, noe som kostet meg ein 1000 lapp ekstra i kurtasje. DNB PB har ingen nummer du kan ringe dei på opp offentlig oppført som eg kan finne. Definitivt ein don't call us, we will call you situasjon. Så det å få organisert dette med PB på forhånd? Taja, eg ville ikkje vært optimistisk. Når det er sagt når du først er komt inn i programmet og har fått ein rådgiver har dei reagert rimligt raskt på dei små tinga eg har spurt dei om. Nordnet sitt PB program er gratis og dei har kontakt info på nettet https://www.nordnet.no/no/tjenester/private-banking Kontakt oss. 23 33 30 95 [email protected] Kanskje låne pengene og sette opp ein PB konto hos Nordnet og så flytte til DNB markets? Min DNB PB rådgiver blei veldig hipp og ville absolutt "Hjelpe" meg med å flytte over dei investeringene eg har hos Nordnet til DNB når vedkommende fant ut at eg hadde investeringer andre steder i tillegg til den ASK'en som var nok for PB hos DNB.
Da hadde jeg i såfall vært meget spent på hva som skulle være fordelen med det. Jeg er PB kunde hos nordnet og fordelene der er jo helt andre enn en vanlig bankkunde ville vært interessert i. Jeg tviler og at dnb tilbyr like gode kondisjonen som nordnet.
Jeg har DnB PB og er veldig fornøyd. Servicen er fantastisk og ting går knirkefritt når man ringer. Så får man lavere kurtasje, gode forsikringer, osv. Er vel mest nyttig om man ikke har en helt A4-økonimi
Dukker slikt opp tilstrekkelig ofte til at det er verd gebyret for Private Banking? Andre ting som er verd å vite før man vurderer å bytte fra Saga?
1) Nei. Nå har det jo vært et litt spesielt år med covid og alt, så det har kanskje vært unntaket, men det har ikke vært noen arrangementer (annet enn noe webinar-greier). Forrige arrangement jeg husker var privat visning av nye james bond, som 1) ble fullbooket på minutter, 2) ble avlyst pga covid. 2) Helårs reiseforsikring (tilsvarende DNB Best) for hele familien er et bra gode: https://www.dnb.no/portalfront/nedl...eiseforsikring-kort/2021_privatebankingmc.pdf Andre fordeler: a) Eyr - legetime på mobilen - gratis konsuletasjon Veldig praktisk hvis man lurer på noe enkelt, eller er på reise i utlandet og trenger en norsk lege. (Har så langt ikke brukt denne selv da vi også har tilgang på Kry) b) Høy status i AVIS (men det får man vel med eurobonus også) c) OSL Lounge i Oslo og The North Sea på Sola for 99kr/besøk d) Priority Pass, 5 gratis besøk per år, gjester/flere besøk mot gebyr e) Concierge, men det har man vel som Saga også Du kan jo lese her også: https://www.dnb.no/kundeprogram/private-banking
Jeg sliter litt med å forstå PB. Her er min historie: Har Saga i dag, og ble oppfordret av en på kundeservice til å sjekke ut PB. Han fikk PB til å sende meg en informasjonsmail, der de også inviterte meg til et telefonmøte for å avtale nærmere. Jeg var opptatt med annet og glemte det litt, men takket ja ved å svare på mailen som gikk til PB etter noen måneder. Fikk ikke noe svar, og hørte ingen ting. Så kontaktet jeg kundeservice på 04800 og spurte om de kunne få noen til å kontakte meg, da jeg ikke hadde hørt noe. Det skulle de fikse. Dette var i starten av juni, fortsatt ikke hørt noen verdens ting.... Så ikke akkurat det beste førsteinntrykket, der altså. Mulig de liker å fremstå så eksklusive at de er umulig å oppnå kontakt med... Har egentlig lagt det på hylla nå, og er godt fornøyd med Saga (som til og med svarer på mail). Men hva er dere andres erfaring med "onboarding"?