DnB Private Banking

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Klokkesamler, 04. juni 2018.

  1. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    921
    Likes mottatt:
    707
    Bonuspoeng:
    93
    Når man melder sin interesse ved å legge igjen navn, telefonnummer og e-post på nettsiden, får man opp en kvittering som sier at man vil bli kontaktet. Det blir man ikke. I hvert fall ikke de 3 gangene jeg har gjort dette i løpet av noen måneder.

    Når man sender en henvendelse til sitt lokale DNB-kontor i en middelstor by (som tidligere kjapt og greit fikset Saga), får man til svar at man der ikke vet noe som helst om PB, og dessverre ikke kan bistå.

    Det hører med til historien at jeg hadde null & nix i DNB på det tidspunktet jeg fikk innvilget Saga, men i ettertid har flyttet såpass mye dit at jeg overstiger kravet til PB med god margin.
     
    Last edited: 12. aug 2021
  2. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,260
    Likes mottatt:
    22,038
    Bonuspoeng:
    183
    Dette blir bra :)

    Møt Aksel Lund Svindal og se hans nye kinofilm «Aksel» mandag 6. september
    Sammen med Alpinlandslaget og Aksel Lund Svindal har DNB vært med på å skape magiske vinteropplevelser for små og store i over 10 år!

    Nå har han lagt konkurranseskiene på hylla, og er aktuell med filmen "Aksel" som har premiere på kino denne høsten.

    Som spesielt viktig kunde ønsker vi å invitere deg til en lukket og eksklusiv førpremiere på filmen, sammen med Aksel Lund Svindal og regissørene.

    "Aksel" forteller historien om en av norges største idrettsprofiler gjennom tidene. Filmen skildrer dramatiske hendelser i utforløypene, opp- og nedturer i livet utenfor bakken og kampen mot en kropp som sliter med å tåle belastningene.

    Dato: 6. september
    Tid: Oppmøte kl. 17.30, programmet starter kl. 18.00 presis
    Sted: ODEON Oslo, Vitaminveien 27

    Program:
    - Introduksjon med Aksel og regissørene Filip Christensen og Even Sigstad
    - Kinovisning
    - Mulighet for å stille spørsmål til Aksel og regissørene

    Det serveres popcorn og mineralvann.

    Har du spørsmål kontakt [email protected]

    Vi gleder oss!

    Hilsen Aksel og DNB Private Banking
     
  3. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,363
    Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
    James Bond! Denne gangen fikk jeg sikret meg 2 billetter

    Screenshot_20210917-144859_Email.jpg
     
    Spielhaug, Smurfboy and Maggie like this.
  4. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,260
    Likes mottatt:
    22,038
    Bonuspoeng:
    183
    Forsikringsbevis helårs reiseforsikring - Private Banking
    Forsikringen gjelder for: Programkunde, familie og medreisende
    Reiser med varighet: Inntil 90 dagers varighet
    Hvor forsikringen gjelder: Hele verden

    Erstatningsregler ved bruk av bonuspoeng
    Er bonuspoeng benyttet som betaling for reisen tilbakeføres disse der det er mulig. Hvis ikke dette lar seg gjøre
    utbetales erstatning tilsvarende bonuspoengenes verdi.

    Dette punktet har jeg ikke lagt merke til tidligere. Det er gode nyheter for oss bonusnisser med denne forsikringen :)
     
    eventyrer, Are, Jeanette and 9 others like this.
  5. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,368
    Likes mottatt:
    1,286
    Bonuspoeng:
    113
    Det er mulig at DNB/Frende har glemt å oppdatere hele dokumentet.
    Vær i hvert fall oppmerksom på at bonuspoeng står som unntak i dekningen for

    10.4 Avbrutt reise (på grunn av sykehusopphold og hjemtransport)
    10.5 Ubenyttede reisedager
    12.1 Avbestilling av reise ("avbestillingsforsikring")

    Så dekker forsikringen uansett ikke konkurs, hverken penger eller bonuspoeng.
     
    Maggie liker dette
  6. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    Maggie, holmen and Oppirumpadi like this.
  7. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,363
    Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
    DNB bytter conciergeselskap til Ten Lifestyle, og bytter fra priority pass til loungekey
    Screenshot_20211105-120626_Email.jpg
     
    jgroneng and Maggie like this.
  8. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,573
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg får aldri disse epostene. Hvordan får man meldt seg på sånt?
     
  9. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,260
    Likes mottatt:
    22,038
    Bonuspoeng:
    183

    Lurer på om antall lounge besøk hittill da nullstilles med tanke på bytting av leverandør? Samt teller de 8 gratis besøkene per kalenderår?
    Det hadde passet fint siden jeg nylig har brukt opp mine 5 gratis priority besøk :)
     
  10. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    Usikker, men regner med det. Registrer deg i MasterCard Air appen så finner du ut.
     
  11. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    Husker jeg gikk inn på innstillinger/samtykker en gang. Aner ikke hvor. Desktop bank er nok best bet.
     
    holmen liker dette
  12. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    Forverringen er at flere enn 8 besøk i OSL lounge nå faktureres til 27 USD i stede for 90kr. (Men Akademiker MC har OSL lounge til 99kr)
     
  13. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,363
    Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis jeg tolker det rett så kan man også ta med besøk i loungen og bruke av de 8 årlige klippene
    Det er jo isåfall en forbedring. Kanskje også hvis man kan bruke de på OSL Lounge de få gangene man ikke flyr Star Alliance
     
  14. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,260
    Likes mottatt:
    22,038
    Bonuspoeng:
    183
    Tenkte tanken rett etter jeg skrev. Lastet ned ny app og vipps 8 tilgjengelige gratis besøk :)

    Det var en devaluering som ikke blir nevnt.. 99 var fastpris for kortholder og kunne ta med en gjest til samme pris og barn til 140,-
    Mulig SAGA også har en avtale her?

    Under Priority pass tiden har jeg alltid kunne ta med gjester inkludert så lenge det var gratis besøk tilgjengelig. Ellers måtte man betale per person over de 5 gratis besøkene.
     
  15. HenrikE-G

    HenrikE-G Aktivt Medlem

    Innlegg:
    352
    Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Noen som har rukket å teste den nye MasterCard Concierge Servicen levert av Ten?

    Erfaring så langt i tilfelle?
     
  16. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    921
    Likes mottatt:
    707
    Bonuspoeng:
    93
    Har nettopp byttet fra Saga til Private Banking, men ikke mottatt kortet ennå.

    I nettbanken er kredittlimit og saldo flyttet over til PB-kortet, og det gamle Saga-kortets står som "Tilleggskort" og saldo står som "Inkludert i hovedkort".

    Så til dere som tidligere har byttet:
    - Er det kurant å bare beholde Saga-kortet som reservekort i stedet for å kansellere det? Og hvis man bruker dette i stedet for PB-kortet, gjelder fremdeles EB-opptjening? Og kommer Saga-kortet til å bli fornyet når det utløper?
    - Antar det nye kortet uansett må legges til Upgrade? Eller følger dette med fra det gamle kortet?
    - Kan begge kortene ligge i LoungeKey-appen? Og er det noe poeng, eller får man bare antall besøk som ligger i PB-kortet uansett?
    - Må det gamle debetkortet kanselleres, eller kan jeg regne med at DNB gjør dette automatisk? Debetkort har jo årsgebyr, og det er lite hensiktsmessig å betale for to.

    Noe mer jeg bør huske på i forbindelse med byttet?

    På forhånd takk for hjelpen !
     
  17. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,363
    Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
    Gikk samme veien og fikk et brev med nytt visa debet og mc kreditt. Husker ikke om det gamle sluttet å virke, men tror ikke du betaler dobbelt uansett.

    Angående loungekey så må du nesten teste og fortelle oss, da dette er så nytt at ingen vet enda :)
     
  18. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    Du kan ha både Saga og Private Banking og fordeler fra begge kortene. Ikke snakk med kundeservice hvis du fortsatt vil ha det :)
     
  19. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    921
    Likes mottatt:
    707
    Bonuspoeng:
    93
    Men du trengte ikke si opp det gamle debetkortet selv? Det bare "visnet hen" automagisk?

    Kommer tilbake til LoungeKey-erfaringer så snart jeg har testet litt.
     
  20. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    921
    Likes mottatt:
    707
    Bonuspoeng:
    93
    Du sier fordeler fra begge kortene, men betaler man da 1 x 99,- eller 2 x 99,- for Upgrade?
     

Del denne siden