DnB Private Banking

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Klokkesamler, 04. juni 2018.

  1. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,269
    Likes mottatt:
    22,184
    Bonuspoeng:
    183
    Hvor ser du det beskrevet?
    Gi meg et pip om det kommer inn til deg,mitt PB ligger nok en uke etter ditt :)
     
    tstone liker dette
  2. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,106
    Likes mottatt:
    4,839
    Bonuspoeng:
    113
    Om velkomstpoeng
    Dersom du melder deg ut av SAS EuroBonus programmet for så å melde deg inn igjen kort tid etter, så vil du ikke ha krav på å få tildelt nye velkomstpoeng.
    Unntaket er dersom du går fra et kundeprogram til et annet. Dersom du går fra å være for eksempel Sølvkunde til SAGAkunde, så må du inngå ny avtale med SAS EuroBonus, og da vil du motta nye velkomstpoeng.

    https://www.dnb.no/privat/nettbank-mobil-og-kort/kort/sas-eurobonus-faq.html
     
    Maggie and Are like this.
  3. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,269
    Likes mottatt:
    22,184
    Bonuspoeng:
    183
    Hmmmm..
    Muligens det ikke gjelder fra saga til pb?

    En annen fare,er at de poengen vi har opptjent siste uker på saga mc,kan gå fløyten?

    Dersom du får nytt Mastercard som følge av kortfornyelse, vil poengene videreføres på ditt nye kort.

    Ved endring av Mastercard, for eksempel fra Grønt kort til SAGA eller vice versa, må du opprette en ny avtale med SAS EuroBonus på ditt nye Mastercard. Allerede opptjente poeng vil videreføres på ditt nye Mastercard. Vi kan ikke garantere at du får beholde samme konto, så vi anbefaler at poengene overføres før kortet avsluttes, hvis ikke vil poengene gå tapt.
     
  4. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,106
    Likes mottatt:
    4,839
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg sendte en mail til rådgiveren min der jeg bestilte nytt MC og ba henne aktivete eb-opptjening og sikre at ingenting ville gå tapt i perioden. Føler således at jeg hr gjort mitt og har et greit grunnlag for å klage hvis noe inntreffer. Men bruker for sikkerhets skyld amex om dagene...
     
    Maggie liker dette
  5. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,269
    Likes mottatt:
    22,184
    Bonuspoeng:
    183
    Man får vel ny rådgiver i PB en den man har i SAGA,da disse er mer oppdaterte på investeringer.
    Slik jeg forsto det går eb opptjeningen automatisk på de det nye mc kortet.Ingen annen forskjell en 5eb poeng mer per hundrings :)

    Hadde vært utrolig flott om vi hadde mottatt 12K eb poeng ved oppgradering :)
    DnB er beste banken :)
     
  6. pef

    pef Medlem

    Innlegg:
    213
    Likes mottatt:
    504
    Bonuspoeng:
    93
    Nå vet jeg ikke opptjeningskravet til Nordea PB, men DNB Private Banking har en del å gå på når det gjelder lounge.

    - Nordea Premium (Inntekt 800.000+): 4 loungebesøk i året, ink OSL-lounge
    - DNB Saga (Inntekt 1.000.000+): Ingen

    - Nordea PB (Inntekt: ?): Ubegrensert loungebesøk med 1 gjest (!). OSL-lounge inkludert
    - DNB PB (Inntekt/plasserbar formue: 2.000.000+): 5 loungebesøk i året, ingen gjest. Foreløpig ingen OSL-lounge.
     
    WilliamGjersvik liker dette
  7. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,275
    Likes mottatt:
    1,254
    Bonuspoeng:
    113
    Selger (av bankens egne produkter) er mer riktig tittel. :)
     
    Are, vegardg and jgroneng like this.
  8. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,106
    Likes mottatt:
    4,839
    Bonuspoeng:
    113
    Mottok kortet i dag, så da er det vel bare å sette i gang opptjeningen :) Spesielt gledelig at det ser ut til å ordne seg med ekstrakort til samboeren også! Fint løft fra de 15 poengene hun får med SAS MC i dag :)

    Drømmescenarioet blir vel at DNB utstyrer mastercardet sitt med CT nå når de mister AmEx-avtalen, men det er vel kanskje for mye å håpe på? Hadde gjort seg med 25 eb per 100 nok og CT på samme kort ;)
     
    jgroneng liker dette
  9. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,550
    Bonuspoeng:
    293
    2 CT fra Amex og 1 fra DnB? :D
     
    Robert H liker dette
  10. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,106
    Likes mottatt:
    4,839
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, hadde ikke det vært noe?

    Fikk jo plutselig en akutt begeistring for FP også nå, da det ordnet seg med tur/retur Boston i C etter dagens storslipp fra SAS :) Så tre CT-turer på F og et par FP-turer på C innimllom kan jo bli noe å leve for fremover ;)
     
    Robert H and jgroneng like this.
  11. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,363
    Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
    Har fyllt ut interesseskjemaet til DNB PB for et par dager siden, venter spent på om jeg får en telefon. Skulle jo tro det ikke tok så lang tid men det var før helgen jeg sendte inn.
     
  12. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,106
    Likes mottatt:
    4,839
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg måtte faktisk sende inn to ganger. Ble aldri oppringt første gangen. Andre gangen fikk jeg telefon samme dag eller dagen etter - husker ikke helt.
     
  13. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,106
    Likes mottatt:
    4,839
    Bonuspoeng:
    113
    Her er forsikringsvilkårene for Private Banking Mastercard: https://www.dnb.no/portalfront/nedlast/no/privat/privatbank/vilkaar-reise-best.pdf

    Det synes å være en vesentlig forbedring fra Saga, der man går fra Reiseforsikring Basis til Reiseforsikring Best. Jeg ser plant annet at PB har egenandelsforsikring for leiebil:

    15.0 Egenandelsdekning for leiebil 15.1 Forsikringen dekker Egenandelen ved skade på/tyveri av leiebil til eget privat bruk i løpet av feriereisen. Forsikringen dekker egenandelen du blir holdt ansvarlig for i henhold til leiekontrakten du har med utleiefirmaet. 15.2 Forsikringen dekker ikke Leiebil i forbindelse med flytting eller hjemkjøring av varer. 15.3 Skadeoppgjør og erstatningsberegning Selskapet dekker egenandelen i henhold til leiekontrakten. 15.4 Dokumentasjonskrav Leiekontrakt og kvittering for betalt egenandel skal sendes inn ved krav om erstatning

    Slik jeg tolker dette er det ikke et tak på verdien av leiebilen og tilhørende egenandel du holdes ansvarlig for, og sånt sett gir kortet også bedre dekning enn SAS Amex Platinum. Med mindre det er noe jeg har misset på veien...
     
  14. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,363
    Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
    Da prøver jeg på nytt nå så får vi se. Takk!
     
    Gullars liker dette
  15. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,935
    Likes mottatt:
    57,897
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har Reise Best gjennom Saga.
     
  16. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,128
    Likes mottatt:
    1,854
    Bonuspoeng:
    113
    Saga gull eller Platinum?

    Jeg har Platinum og har helårs reise basis som endel av MC pakken.
     
  17. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,935
    Likes mottatt:
    57,897
    Bonuspoeng:
    293
    Saga Gull
     
  18. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Da har du vel kjøpt denne reiseforsikringen i tillegg? Etter det jeg vet så inkluderer ikke SAGA gull noen reiseforsikring, kun den du eventuelt får gjennom kredittkortet ved å betale minimum 50% av reisen. Men har du SAGA Platinum så følger det vel med en Basis reiseforsikring som også er nevnt over.
     
  19. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,935
    Likes mottatt:
    57,897
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg betaler vel for det ja, det er kanskje det som er forskjellen?
     
    drsyk liker dette
  20. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,106
    Likes mottatt:
    4,839
    Bonuspoeng:
    113
    Det høres ut som en forskjell, ja :)
     

Del denne siden