DnB Private Banking

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Klokkesamler, 04. juni 2018.

  1. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Det er ingen ekstra kostnader forbundet med PB, men hvem vet om du kan få bedre rentebetingelser et annet sted (jeg aner ikke).

    Det eneste du kan vise til er at du har plassert kapitalkravet for PB langt utenfor DNBs rekkevidde, så det er ingen farbar vei.

    Måten å nærme seg dette på ovenfor DNB er å fokusere på at du har masse gjeld (som du betjener på eksemplarisk vis), at du på sikt ønsker å investere mer i eiendom ved å øke gjelden, at du ønsker tilbud på forsikring, men at det finnes andre banker med interessante tilbud.
     
  2. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,361
    Likes mottatt:
    4,163
    Bonuspoeng:
    113
    Hva er årsprisen på Private Banking?
     
  3. Mavo

    Mavo Senior Medlem

    Innlegg:
    532
    Likes mottatt:
    472
    Bonuspoeng:
    63
  4. andersand

    andersand Medlem

    Innlegg:
    211
    Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    28
    Mye av den plasserbare kapitalen er bundet opp i klokker, våpen og ymse andre guttegreier som er kostbare, TS annerkjenner iaf en av de ;)
     
    drsyk and Klokkesamler like this.
  5. Chaisselounge

    Chaisselounge Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Bli PB-kunde hos Danske. Tidligere var kravet 5mill investerbar formue, nå mener jeg kravet er 10 mill. Kortet koster ca det samme som amex og andre premiumkort.
     
  6. Klokkesamler

    Klokkesamler Senior Medlem

    Innlegg:
    501
    Likes mottatt:
    457
    Bonuspoeng:
    63
    @Chaisselounge - Jobber du i Nordea? Siden du promoterer de så hardt? :p
     
    drsyk and Xflipper like this.
  7. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Liten oppdatering rundt en uklarhet etter at min PB-konto ble aktivert i dag. Eurobonus-opptjening på MC er ikke kostnadsfritt, men koster 99,- per mnd, slik det også fremgår av prislistene.

    Ellers ingenting revolusjonerende med PB kontra Saga slik jeg vurderer det til nå - i hvert fall ikke i nettbanken. Det mest spennende for min del blir nå om jeg får én eller to velkomstbonuser for eurobonus-opptjening. At jeg får ny bonus ved skifte av kundeprogram er tydelig av reglene. Det jeg også har et ørlite håp om er at samboeren (som er på Saga bi-konto pt uten MC) også skal få velkomstbonus når vi bestiller og oppgraderer hennes MC etter mitt :) Men tviler på det...
     
  8. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,361
    Likes mottatt:
    4,163
    Bonuspoeng:
    113
    Så, 275/år for bankkort, som er det samme som saga. Det høres jo nesten ut som man måtte betale noen ublue priser for medlemsskapet i private banking..

    For disse 275 får man da også en helårs reiseforsikring av type dnb best, bare der er jo den årsavgiften spart inn. Amex platinum koster riktignok 5000/år ser det ut til, men kanskje de andre forddelene veier opp for dette.
     
  9. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,258
    Likes mottatt:
    22,024
    Bonuspoeng:
    183
    Hei,

    Jeg vurderer selv oppgraderingen fra saga til pb når jeg leser denne tråden.
    Må man investere minimum 2M i DnB eller holder det at man kan vise til at man har over dette kravet spredt litt rundt? Ja jeg vet det må være cash/aksjer/ask osv..
     
  10. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    De må investeres gjennom dnb i aksjer, fond, sparing etc.
     
  11. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,258
    Likes mottatt:
    22,024
    Bonuspoeng:
    183
    Vet du om de må stå der fast? Akkurat når det gjelder sparekonto har ikke akkurat DnB noen konkurranse dyktig rente :-(
     
  12. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Tja... Formelt må de vel det, men praksisen er nok litt annerledes. Jeg har veldig lite der nå. Kontoen ble opprettet, med avtale om at vi skal snakkes i august om overflytting. Tror det egentlig er slik at de skal gjennomgå kundeforholdene årlig for å sikre kontinuerlig ivaretakelse av kravene, men aner ikke hvordan praksisen er. Tipper det er litt sånn at så lenge du virker som en lovende kunde og har DNB som hovedbank får du beholde statusen når den først er oppnådd. Men det er kun spekulasjoner fra min side.
     
  13. Klokkesamler

    Klokkesamler Senior Medlem

    Innlegg:
    501
    Likes mottatt:
    457
    Bonuspoeng:
    63
    @Maggie - Det er riktignok ikke opp til meg, men hvorfor i alle dager har du penger på en sparekonto? Vil bare kort minne om dette: Årlig inflasjon er på 2,5%. Får du 2% rente taper pengene seg med 0,5% i kjøpekraft hvert eneste år.

    @HaraldOslo - Alle kundeprogram i DnB koster - og prisen er lik for alle sammen. Altså noen hundrelapper i året. Det er eneste kostnad knyttet mot PB. Amex er helt valgfritt.
     
  14. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Vet ikke hvordan dette er/skal bli med DNB, men som en skarve Nordea Premium får man Priority Pass med fire gratis besøk i året. I tillegg får man i tillegg tilgang til OSL loungen ved å fremvise sitt Nordea Premium kredittkort.
     
  15. Klokkesamler

    Klokkesamler Senior Medlem

    Innlegg:
    501
    Likes mottatt:
    457
    Bonuspoeng:
    63
    @Travellingalf - Nordea Premium har mange gode fordeler. Kanskje derfor Private Banking har hentet inspirasjon med egen lounge på gardermoen og sola?

    Liten oppdatering: Etter en henvendelse i går spurte jeg om det vil bli kjøpt tilgang til avinor loungen - og om det er den som brukes til PB-kunder. Kontakten i banken sa det kom egen lounge til PB. Så usikker på om han missforstod spørsmålet med Avinor eller om det kommer en egen liten lounge til PB. Sistnevnte hadde vært utrolig kult, men sannsynligheten for at det er executive på Avinor er nok veldig stor.
     
  16. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,258
    Likes mottatt:
    22,024
    Bonuspoeng:
    183

    2% rente er akkurat det jeg har. Bortsett fra en smekkfull bsu jeg aldri har brukt som jeg hadde 4,35% inntil nylig hvor Bien sparebank trakk ved dette grunnet min alder over 33 :-( Nå får jeg ikke høyere en 3,45%

    Cash is king,spesielt neste gang vi får en ordentlig smell i aksjemarkedet.
    Jeg får vente på den til den kommer men jeg har en del i fond/ips osv.

    Når du ble pb,måtte alt overføres til DnB,eller holdt det med og vise til at man har mer en kravet?
     
  17. Klokkesamler

    Klokkesamler Senior Medlem

    Innlegg:
    501
    Likes mottatt:
    457
    Bonuspoeng:
    63
    @Maggie

    BSU
    På BSU er det uansett en masksgrense på 250 000 kr, så der er ikke rentenivået så viktig.

    Rente
    Dersom du har 2% så taper pengene seg med 0,5%. Da er det mye bedre å ha pengene i obligasjoner (Dersom du tror aksjemarkedet skal kræsje.) Vil samtidig minne om at de som har pengene på børs i en 5-årsperiode frem mot et "krakk" på usannsynlige 20% så vil du med referanseindeks ha en avkastning på ca. 30%. I ditt tilfellet så vil pengene TAPE seg ca. 3%. Avhengig av NIBOR.

    Få pengene over i en high yield senior obligasjon - så er du trygg mot "krakket".

    Cash is king
    Helt enig i at kapital til å skyte inn på børs eller eiendom i deprisjon og kraftig ressesjon er formelen for å tjene penger. Bare sørg for at de ikke taper seg i mellomtiden

    Penger andre steder
    Jeg har alle aksjer og fond hos DnB - og dette var nesten innen kravet. Så jeg måtte bare vise til en overføring gjort fra min konto til et annet meglerselskap der jeg har kjøpt en obligasjon. Det holdt.
     
    Maggie liker dette
  18. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,258
    Likes mottatt:
    22,024
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for gode tips :)

    Når man har hatt bsu så lenge som meg og rentes rentes effekt,står det langt mer der en maksgrensen :) Med min tidligere 4,35% nå 3,45% har jeg den som en ren buffer. Sparebeløpet er knyttet til bolig. Glemmer aldri en tidligere finansrådgiver som ikke skjønte hvorfor jeg ikke puttet denne inn i boliglånet og slapp lavere mnd avdrag/renter. Til info er min boligrente under 2.

    Husk at regjeringens inflasjonsmål er endret til 2% så lenge jeg har byttet litt forskjellige selskaper så har jeg unngått "tapet"
    Men skal sjekke ut det du skriver om obligasjoner. Jeg har i tillegg en del indeksfond og sparer fast måndelig sparing til diverse indeksfond.

    Hva annet syntes du pb er bedre på en saga annet en muligheten for mer eb?
     
  19. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,258
    Likes mottatt:
    22,024
    Bonuspoeng:
    183
    Noen som har byttet fra Saga til Pb og ved bytte fått nye 12000EB poeng i velkomstbonus? Selv om man allerede hadde eb oppsparing på tidspunktet man byttet kundeprogram?
     
  20. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Det står helt eksplisitt på nettsidene at man skal få dette ved bytte av program. Men da jeg spurte på chat var svaret nei. Får nytt PB MC innen et par dager, og får hel da svaret når neste faktura genereres om en liten måned.
     
    Maggie liker dette

Del denne siden