DnB Private Banking

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Klokkesamler, 04. juni 2018.

1. tobeornot999

tobeornot999 Gold Star, Sapphire OneWorld, Gold Skyteam

Likes mottatt:
    13,718
    Bonuspoeng:
    293
    Kom inn ny invitasjon i dag. Man kan jo diskutere hvor hot den var.

Men alle toppene på hvert sitt område i DnB presenterer markedssyn om en uke. På web.

De presiserte at invitasjonen var personlig og kun for PB allerede i subject på mailen, men føltes ikke så veldig eksklsivi ut.

Litt for lenge siden de har spandert champis og mat i kjelleren i Bjørvika nå. Sist gang var sammen med Erling Kagge. Han holdt bra foredrag om kunst samling, alle fikk bokens hans (og en signatur om man ønsket) og rikelig med drikke og tapas. Var vel ca mai 2025.

2. sovehue

sovehue Medlem

Likes mottatt:
    670
    Bonuspoeng:
    93
    Ble nylig PB-kunde. Hadde forventet tykkere metall-kort. Man kan jo diskutere hvor viktig det er i disse dager men banker som feks Revolut har jo metall-kort som fordel for å velge deres dyrere program.

kiev liker dette
  3. kiev

kiev Mr Fasttrack

Likes mottatt:
    5,836
    Bonuspoeng:
    183
    Hva? Det finnes jo sikkert mange hundre om ikke tusenvis av PB? Og ekstrakostnadene for metallkort ligger trolig opp mot 20-30 kroner.
    Det vil si at kvartalsresultatet på DNB ville blitt kraftig redusert, kanskje 0,001%!
    Dermed ville Kjerstin fått redusert bonusen sin med masse penger, bare for at vi vil ha en bedre isskrape!

Skulle tatt seg ut!

Last edited: 31. mai 2026 kl 05:25
    EndreD liker dette
  4. CarlJung

CarlJung Nytt Medlem

Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    3
    Handelsbanken PB tilbyr metall mot en ekstrakostnad på 2.000,- per år.

kiev liker dette
  5. tobeornot999

Likes mottatt:
    13,718
    Bonuspoeng:
    293
    Har vært DnB PB i snart 20 år (fra de innførte programmet).

Plastikk-kortet har endret look underveis, men jeg har aldri tenkt på at det burde se bedre ut eller veie mer. Vil vel egentlig foretrekke mindre heller enn mer vekt

De siste årene har det ligget i en skuff. De støtter jo Google wallet.

6. Jon_Noj

Jon_Noj EBD, ROP Gold

Likes mottatt:
    573
    Bonuspoeng:
    93
    At metall-kort var eksklusivt henger vel tilbake fra den gang det da nesten mytiske Amex black/centurion var ganske alene om det, så det var ikke så mye at det var i metall som at det signaliserte noe helt unikt. Nå når nesten hvem som helst kan få seg metall-kort, som SAS Amex, har det ikke akkurat den effekten lenger, alle steder som tar i mot kortet vet dette nå. Hadde Amex latt meg velge så hadde jeg valgt plast (gjerne til en lavere pris :)

7. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,911
    Bonuspoeng:
    113
    Velkommen til seminar & vinsmaking
    25. august får vi besøk av Tore André Lysebo, Investeringsdirektør i DNB Wealth Management, og Norges mest leste vinjournalist, Ingvild Tennfjord.

Denne tikket inn på epost i dag. Første ting jeg har sett på lenge som ikke bare er et kjedelig webinar.

Maggie liker dette
  8. tobeornot999

Likes mottatt:
    13,718
    Bonuspoeng:
    293
    Nice! Hvor i landet? Hvis Oslo har de så langt glemt meg denne gangen :p

9. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,911