DnB Private Banking

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Klokkesamler, 04. juni 2018.

1. tobeornot999

tobeornot999 Gold Star, Sapphire OneWorld, Gold Skyteam

Likes mottatt:
    14,856
    Bonuspoeng:
    293
    Kom inn ny invitasjon i dag. Man kan jo diskutere hvor hot den var.

Men alle toppene på hvert sitt område i DnB presenterer markedssyn om en uke. På web.

De presiserte at invitasjonen var personlig og kun for PB allerede i subject på mailen, men føltes ikke så veldig eksklsivi ut.

Litt for lenge siden de har spandert champis og mat i kjelleren i Bjørvika nå. Sist gang var sammen med Erling Kagge. Han holdt bra foredrag om kunst samling, alle fikk bokens hans (og en signatur om man ønsket) og rikelig med drikke og tapas. Var vel ca mai 2025.

2. sovehue

sovehue Medlem

Likes mottatt:
    680
    Bonuspoeng:
    93
    Ble nylig PB-kunde. Hadde forventet tykkere metall-kort. Man kan jo diskutere hvor viktig det er i disse dager men banker som feks Revolut har jo metall-kort som fordel for å velge deres dyrere program.

kiev liker dette
  3. kiev

kiev Mr Fasttrack

Likes mottatt:
    5,892
    Bonuspoeng:
    183
    Hva? Det finnes jo sikkert mange hundre om ikke tusenvis av PB? Og ekstrakostnadene for metallkort ligger trolig opp mot 20-30 kroner.
    Det vil si at kvartalsresultatet på DNB ville blitt kraftig redusert, kanskje 0,001%!
    Dermed ville Kjerstin fått redusert bonusen sin med masse penger, bare for at vi vil ha en bedre isskrape!

Skulle tatt seg ut!

Last edited: 31. mai 2026
    Travellingalf, Cumulus and EndreD like this.
  4. CarlJung

CarlJung Nytt Medlem

Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    3
    Handelsbanken PB tilbyr metall mot en ekstrakostnad på 2.000,- per år.

kiev liker dette
  5. tobeornot999

Likes mottatt:
    14,856
    Bonuspoeng:
    293
    Har vært DnB PB i snart 20 år (fra de innførte programmet).

Plastikk-kortet har endret look underveis, men jeg har aldri tenkt på at det burde se bedre ut eller veie mer. Vil vel egentlig foretrekke mindre heller enn mer vekt

De siste årene har det ligget i en skuff. De støtter jo Google wallet.

6. Jon_Noj

Jon_Noj EBD, ROP Gold

Likes mottatt:
    627
    Bonuspoeng:
    93
    At metall-kort var eksklusivt henger vel tilbake fra den gang det da nesten mytiske Amex black/centurion var ganske alene om det, så det var ikke så mye at det var i metall som at det signaliserte noe helt unikt. Nå når nesten hvem som helst kan få seg metall-kort, som SAS Amex, har det ikke akkurat den effekten lenger, alle steder som tar i mot kortet vet dette nå. Hadde Amex latt meg velge så hadde jeg valgt plast (gjerne til en lavere pris :)

7. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,932
    Bonuspoeng:
    113
    Velkommen til seminar & vinsmaking
    25. august får vi besøk av Tore André Lysebo, Investeringsdirektør i DNB Wealth Management, og Norges mest leste vinjournalist, Ingvild Tennfjord.

Denne tikket inn på epost i dag. Første ting jeg har sett på lenge som ikke bare er et kjedelig webinar.

Maggie liker dette
  8. tobeornot999

Likes mottatt:
    14,856
    Bonuspoeng:
    293
    Nice! Hvor i landet? Hvis Oslo har de så langt glemt meg denne gangen :p

9. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,932
    Bonuspoeng:
    113
    Selvfølgelig i Oslo (Bjørvika) :)

Bruker kanskje litt tid på å sende ut til alle

tobeornot999 liker dette
  10. OSL_traveller

OSL_traveller Nytt Medlem

Likes mottatt:
    8
    Bonuspoeng:
    3
    Nå er kravet for private banking endret til 6 000 000 i investbar formue. Får håpe at DNB får inn noen andre fordeler enn å kun øke kravet til dette kundeprogrammet.

Maggie liker dette
  11. tobeornot999

Likes mottatt:
    14,856
    Bonuspoeng:
    293
    Lov å håpe på det. Jeg har vært PB i 10-15 år hos DnB og det er langt mellom de spreke arrangementene, selv om de finnes (Sølvguttene til jul er fast).

Men både Klarna Max og Marx Plat har jo endel nyttige (og noen unyttige) tilleggstjenester som burde gjøre at DnB føler konkurransen fra andre premium kort.

12. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    950
    Bonuspoeng:
    113
    Har faktisk fundert på hva jeg egentlig betaler 3.000,- i året for. Riktignok er reiseforsikring inkludert, men den kan jeg jo kjøpe betydelig billigere enn 3.000,- andre steder...

13. Nuvolari

Nuvolari EBD | Scandic L6 | GHA Titanium | Avis President

Likes mottatt:
    3,380
    Bonuspoeng:
    113
    Spennende. Har aldri giddet å betale for DNB PB. Men om det kommer noe mer i programmet som følge av høyere krav skal jeg absolutt vurdere det.

14. tobeornot999

Likes mottatt:
    14,856
    Bonuspoeng:
    293
    Det er på papiret en ganske god reiseforsikring som også dekker hele familien.

Men Fremtind som forsikringen er hos er "flinke" til alltid avvise krav.

Har vel bare 1 gang på 10 år fått medhold hos de av typ 4-5 tilfeller som jeg sendte inn fordi de var reelle og etter min mening i innenfor vilkårene.

Den ene gangen var det helt åpenbart, og de også lot være å betale de siste hundrelappene. Samtidig er dette dessverre like dårlig hos andre selskap også.

Med mindre noen kan komme opp med solskinns historier :)

15. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,932
    Bonuspoeng:
    113
    En bra dekning (tidligere dnb best), som gjelder for hele familien? For betydelig billigere?

I tillegg har man 8 loungebesøk per år.

Samlet sett synes jeg de 3.000 kronene per år er verdt det. Selv om jeg sjelden bruker opp alle lounge-klippene

16. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,932
    Bonuspoeng:
    113
    Det hørtes bare LITT ut som du er en pedantisk kranglefant som argumenterer i dagesvis om vilkårenes bokstav, som gjør at de igjen må bli lengre og lengre for å dekke gråsonetilfeller :p

"Teknisk sett var min kropp i bevegelse fra soverommet til do, og jeg anfører derfor at reiseforsikringen skal gjelde da det kan oppfattes som en reise da jeg snublet og slo ut en tann".

Fra spøk til alvor, så har jeg hatt god nytte av DNB/Fremtind sin reiseforsikring, og har sannsynligvis fått mer ut av forsikringen enn jeg kommer til å betale de neste 20 årene. Jeg ble syk på et cruise og fikk dekket flybilletter hjem, og verdien av nye flybilletter og cruise. Erstatningen ble delt mellom helårs reiseforsikring og kredittkortselskapet jeg betalte reisen med, for beløpet oversteg hva den enkelte ville dekke.

Det eneste negative var at jeg ble beskyldt for forsikringssvindel av saksbehandler før han leste papirene en gang til og så at "joda, du har jo oppgitt her at kravet også er meldt til Blabla, komplett med polisenummer og beløp og alt". Ikke så mye som et beklager.

Jeg mener at før man beskylder en kunde for forsikringssvindel så bør man lese igjennom saken en ekstra gang.. For det er en ganske alvorlig beskyldning. Jeg fikk en stor klump i halsen og ble overstrømmet av tanker om jeg hadde gjort noe feil, om jeg nå kom til å bli nektet forsikring i fremtiden, om det var kriminelt og jeg kunne risikere noe annet straff osv.

tobeornot999 and Teknolai like this.
  17. Preference

Preference EBD

Likes mottatt:
    1,964
    Bonuspoeng:
    113
    Fremtind har et elendig arbeidsmiljø, kjenner folk som har hatt oppdrag der. Kun profittjag, så ikke rart det kommer til syne i kundekontakten og behandling av saker akkurat.

Aldri hatt noe issues med de forskjellige sakene jeg har hatt med Gjensidige.

tobeornot999 liker dette
  18. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,932
    Bonuspoeng:
    113
    Forøvrig sjekket jeg gjensidige nå

Reiseforsikring for meg + familie: 2822/år (vanlig)
    Reiseforsikring for meg + familie: 4499/år (pluss)

Sjekket også Frende
    Reiseforsikring for meg + familie: 4752/år (de har bare en type)

De 3000 kronene til Private Banking er kanskje ikke så ille alikevel?

19. obay

obay Veteran

Likes mottatt:
    7,577
    Bonuspoeng:
    183
    Er de 3k inkludert mastercard+ upgrade mtp bonuspoeng?

20. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    950
    Bonuspoeng:
    113
    Upgrade kommer i tillegg, hvilket bringer totalen over 5k

Del denne siden