DNB SAGA, Pros og Cons

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av ValdresBjarne, 26. jan 2018.

  1. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    984
    Likes mottatt:
    797
    Bonuspoeng:
    93
    Svaret man får når man spør hvorfor man skal godta Saga med et krav om å flytte lånet til en dyrere rente enn DnB tilbyr i sbanken kunder.
     
    Preference liker dette
  2. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,110
    Likes mottatt:
    7,416
    Bonuspoeng:
    293
    Svar med et spørsmål om hvordan det kan være bankens beste kundeprogram hvis det ikke tilbyr bankens beste vilkår :D
     
    holmen liker dette
  3. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    984
    Likes mottatt:
    797
    Bonuspoeng:
    93
    Har egentlig mest lyst til å snakke med en annen rådgiver enn ho som har min sak nå. Da ho ringte meg først gang sa ho også at dem hadde lyst på mine forsikringer, så jeg sendte over dokumentasjon på min nåværende forsikring og bad om pris på den som saga medlem. Det har ho glatt oversett. Kun mas om det huslånet å få. Passe useriøst. Kommer aldri til å spørre en slik person om råd til min økonomi uansett.
     
    EndreD and Preference like this.
  4. Preference

    Preference EBG

    Innlegg:
    402
    Likes mottatt:
    535
    Bonuspoeng:
    93
    Helt enig.. tenkte å prøve agentrullet om 2 mnd når jeg har hatt 3 lønnsinnganger som de plutselig fant på som krav.
     
  5. oslo.to.unknown

    oslo.to.unknown Aktivt Medlem

    Innlegg:
    318
    Likes mottatt:
    117
    Bonuspoeng:
    43
    Fikk innvilget Saga nå, har lønn og forsikring hos DnB. Partner har alt et annet sted.

    Noen tips? Har bedt om Mastercard
     
  6. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    984
    Likes mottatt:
    797
    Bonuspoeng:
    93
    Etter litt mas fikk jeg nå tilbud på forsikring med Saga totalkunde pris. Ikke spesielt imponerende når dem skal ha 37.145 kr mot mine nåværende 24.521 kr hos IF. Dette for hus, innbo, bil og reise. Kanskje ikke så rart at jeg måtte purre på å få det tilbudet oversendt.

    Ganske treffende artikkel https://www.dagsavisen.no/debatt/kommentar/2024/01/31/dnb-melker-kundene/
     
    Preference liker dette
  7. AB69

    AB69 Medlem

    Innlegg:
    137
    Likes mottatt:
    253
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg var innom med lånet for å bli SAGA, har ikke hatt det der på et par år, men har beholdt status. Jeg vet det ikke var akkurat det du spurte om, men det er ikke så mye pes å flytte på disse lånene lenger :)
     
  8. Trent600

    Trent600 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    384
    Likes mottatt:
    649
    Bonuspoeng:
    93
    Ser jeg allerede må roe ned bruken av DNB kortet slik at jeg ikke går på samme smell som tidligere og får statuspoengene i nåæværende opptjeningsperiode.

    Men, er det 71 197,- eller 61 053,- jeg skal se på når jeg skal forsikre meg om at jeg ikke går over 100 000,- for tidlig?

    upload_2024-2-13_16-40-17.png
     
    TOSflyer liker dette
  9. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    966
    Likes mottatt:
    762
    Bonuspoeng:
    93
    Sjekk tallet for poenggivende omsetning som er oppgitt på fakturaen.

    Antagelig er de 10k refusjoner som reduserer denne, og altså ca 60k som er svaret.
     
    Trent600 liker dette
  10. Trent600

    Trent600 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    384
    Likes mottatt:
    649
    Bonuspoeng:
    93
    Se der ja, aldri lagt merke til. På fakturaen står det 72.332,03 så da må jeg tydeligvis legge DNB kortet i skuffen noen måneder og få se å få økt kredittgrensen på SAS Mastercard.
     
  11. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,121
    Likes mottatt:
    3,439
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som har en kampanje kode hos DNB som jeg kan bruke ved nettkjøp?
     
  12. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    838
    Likes mottatt:
    2,629
    Bonuspoeng:
    93
  13. Preference

    Preference EBG

    Innlegg:
    402
    Likes mottatt:
    535
    Bonuspoeng:
    93
    Mulig agentrullet har noe for seg hos DNB også. Søkte i går etter at jeg hadde hatt den 3. lønnsinngangen inn på konto. Formularet har fornyet seg noe, og du må nå huke av på at du vet at lønnsinngang er et krav. Fylte ellers ut likt som sist. Ble etter under én time oppringt av en annen behandler enn sist gang, og hun var mye mer på tilbudssiden. Trengte bare å bekrefte muntlig at jeg oppfylte kravene, så ordnet hun alt. Spurte om det var aktuelt å flytte boliglån, men aksepterte at jeg ikke ville det med en gang i hvert fall :D

    Så nå skal jeg vente til Mai med å aktivere Mastercard Upgrade for forhåpentligvis dobbelt med velkomstpoeng, og "snylte" enda mer på DNBs kundeprogram til tydelig frustrasjon hos enkelte her inne o_O
     
    EndreD, Cumulus, tobeornot999 and 2 others like this.
  14. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,140
    Likes mottatt:
    8,423
    Bonuspoeng:
    183
    DNB har god råd. Lykke til!!
     
    Preference liker dette
  15. Preference

    Preference EBG

    Innlegg:
    402
    Likes mottatt:
    535
    Bonuspoeng:
    93
    DNB har visst aktivert Mastercard Upgrade på det nye SAGA kortet mitt, uten at jeg har bedt om det. Hadde jo tenkt til å vente til mai for en mulig dobbel velkomstbonus da. Har det skjedd med flere? Slik jeg forstod det fra tidligere poster her så har man måttet selv aktivere Mastercard Upgrade på nytt etter å ha "rykket" opp en kategori på kortet sitt. Altså fra Student til Pluss, eller Pluss til SAGA etc. Noen som kan bekrefte at det fungerte slik for deg?

    Virker litt rart at de kan signe meg opp på en tjeneste som koster mer enn det dobbelte av hva jeg selv hadde søkt om og akseptert (Pluss Upgrade - 59kr, SAGA Upgrade - 139 kr)
     
  16. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    984
    Likes mottatt:
    797
    Bonuspoeng:
    93
    Sbanken setter ned renta, vurderer å flytte boliglånet dit og så søke saga på nytt siden dem krevde flytting av boliglån til DnB sist jeg søkte Saga. Nå er faktisk sbanken rimeligst av alle bankene for mitt lån. Hva tror dere om den strategien?
     
  17. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,110
    Likes mottatt:
    7,416
    Bonuspoeng:
    293
    Tvang ikke DnB ifjor alle kundene med konto begge steder til å velge om de ville være kunde i Sbanken eller DnB? Spørs om det går...
     
  18. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    984
    Likes mottatt:
    797
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg hadde en konto hos sbanken fra før men ble visst tvunget over til DnB, men huslånet får dem ikke med det rente tilbudet jeg fikk når jeg søkte Saga.
     
  19. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    984
    Likes mottatt:
    797
    Bonuspoeng:
    93
    Tenkte det var verdt et forsøk å se hva som skjer hvis jeg søker om lån hos sbanken. Fikk en telefon av en DnB rådgiver i kveld. Sbanken kunne visst ikke tilby meg lån men jeg kunne få lån med 5,66 effektiv rente i DnB og saga medlemskap.

    Hvilken effektiv rente har andre saga medlemmer her inne?
     
  20. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,905
    Likes mottatt:
    22,554
    Bonuspoeng:
    293
    Ganske sikker på at det er den samme jeg så sist jeg logget inn. 5,49 nominell.
     
    stekus liker dette

Del denne siden