DNB SAGA, Pros og Cons

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av ValdresBjarne, 26. jan 2018.

1. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    63,874
    Bonuspoeng:
    293
    Fascinerende at 1 mill i omsetning bare gir 150k poeng. Og, hvem er det som fortsetter å bruke kortet etter å ha fått maks statuspoeng? :p

stekus liker dette
  2. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    1,984
    Bonuspoeng:
    113
    Skjulte endringer er aldri bra, men grensene er rimelig hvis det først skal være grenser.

Frode789, Henrik, Nordlands and 2 others like this.
  3. Nuvolari

Nuvolari EBD

Likes mottatt:
    1,855
    Bonuspoeng:
    113
    Det er ikke helt korrekt at 105k poeng er maks for saga. Det er maks hvis all spend er i NOK. Hvis all spend er i feks EUR vil man kunne få 140k poeng. Så det korrekte er vel et sted mellom 105-140k poeng.

Tilsvarende for de andre kortene.

Upsaker and Maggie like this.
  4. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    8,974
    Bonuspoeng:
    183
    Skjulte endringer når vilkårene regelrett sier at avtalen kun kan endres ved skriftlig varsel, er vel egentlig ikke innenfor.

Teknolai and Chrisljo like this.
  5. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,667
    Bonuspoeng:
    293
    Det har du rett i. Det vil være noe individuelt, men det vil uansett være opp til beløpsgrensene. Har oppdatert posten. Har du planer om å makse DNB-kortene for poengenes del ville jeg uansett sett på Curve for å spare valutapåslaget til DNB, benytte SAS MC ved kampanjer og titte på Amex-kortene.

Nuvolari and holmen like this.
  6. pinpoint

pinpoint Nytt Medlem

Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    8
    Noen flere som savner poengopptjening fra desember? Skulle vel vært utbetalt nå i begynnelsen av januar. Har verken fått det for DNB saga og SAS mastercard. Kan ikke huske tidligere å ha måtte vente så lenge.

7. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    2,890
    Bonuspoeng:
    93
    Har fått poeng som normalt på begge kortene.

pinpoint liker dette
  8. pinpoint

pinpoint Nytt Medlem

Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    8
    Merkelig. Har aldri opplevd dette før og har hatt begge kort i flere år. Får høre med dem om hva som er galt.

9. Squanchy

Squanchy Medlem

Likes mottatt:
    263
    Bonuspoeng:
    53
    Fikk SAGA kortet uten å ha en eneste krone på DNB konto samtidig som jeg var arbeidsledig og var på NAV i 2022.
    Ganske morsomt egentlig. Kommer langt med å snakke pent på tlf & mase nok hehe ;)

10. Fuzzion

Fuzzion Nytt Medlem

Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Tviler på at den gjennomsnittelige SAGA kunden ikke sitter med boliglån. De har nok netto formue, men at fleste ikke har boliglån tviler jeg sterkt på.

11. Preference

Preference EBG

Likes mottatt:
    649
    Bonuspoeng:
    93
    Ble endelig kontaktet over telefon etter å ha søkt på nytt. De var jo veldig på å skulle selge flere produkter, boliglån osv. Takket nei til dette siden jeg har bedre vilkår i Handelsbanken. Fikk da som svar at de skulle sjekke opp og gi meg tilbakemelding senere. Fikk mail etter en time:

Viser til vår samtale i dag, ang søknad om Saga gull.
    Ut fra samtale, må du i tillegg til lønnsinngang – bruke DNB i hverdagen.
    Pt, så oppfyller du ikke krav, og søknad kan ikke innvilges​

Så det er jo spennende at de bare legger til krav som "bruke DNB i hverdagen" når man ikke sier ja takk til noen av de andre tjenestene deres :p Det "gode" inntrykket av DNB fortsetter i hvert fall...

(Har nok inntekt fra i fjor å vise til, og fikk første lønnsinngang i DNB rett før helgen)

stekus liker dette
  12. kiev

kiev Mr Fasttrack

Likes mottatt:
    4,932
    Bonuspoeng:
    113
    Har min egen lille konsulentbedrift med bedriftsavtale i DNB. Ikke fordi jeg er glad i DNB, men jeg har utenlandske kunder, noe de fleste andre bankene ikke håndterer. Bedriften i seg selv er solid nok til å kvalifisere til det meste av kort. Jeg har imidlertid lønnskonto hos Nordea, og «dessverre» ingen lån å overføre.
    Noen som vet om bedriftskonto kvalifiserer til Saga/Private-kortene, eller må man evt inn som privatkunde?

Markal liker dette
  13. tgarm

tgarm Nytt Medlem

Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    3
    Bra at du ikke fikk Saga-fordel. Ønsker at programmet skal være best mulig for oss som har det og da er det faktisk fint at det er lønnsomt for DNB også.
    Selv om du syntes at det er teit.
    Hvis du absolutt MÅ ha Saga kan du flytte lånet ditt til DNB og så flytte det til annen bank igjen. Du beholder Saga-programmet.

"Men det vil jo koste meg masse i etablerings- og tinglysningsgebyr?"
    Jepp - for både deg og DNB blir det en kost/nyttevurdering. Det går faktisk begge veier.

Fuzzion, Ombo and holmen like this.
  14. Preference

Preference EBG

Likes mottatt:
    649
    Bonuspoeng:
    93
    Haha. Tenker at hvis DNB ikke tjener på de vilkårene de selv legger ut på nettsiden sin så burde de revurdere det litt. Det blir falsk reklamering. Og så tviler jeg sterkt på at de ikke tjener på kunder som bare har kredittkortet i SAGA også, de tar jo en høyere pris enn SEB gjør, og de ser ut til å klare seg helt fint. Men du synes jo åpenbart ikke at overskuddet til DNB er stor nok om dagen, så du får bare kose deg videre med SAGA og DNB aksjene dine ;)

15. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,655
    Bonuspoeng:
    293
    Poenget var vel at det kundebehandler sa er bullshit hvis han faktisk hadde tenkt å bruke kredittkortet i hverdagen. I tillegg er det begrensninger etter lov på hvordan bankene kan gjøre kombinasjonssalg i forbindelse med lån. Tror dog dette ikke har så mye å si i denne sammenhengen

Preference liker dette
  16. helges

helges Nytt Medlem

Likes mottatt:
    8
    Bonuspoeng:
    3
    Har mottatt skriftlig varsel her nå iaf.

17. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    806
    Bonuspoeng:
    93
    Spurte i chatten hva som skjer med søknaden min. Han sa at saksbehandler venter på svar om jeg godtar å bli totalkunde. Han kunne ikke vise til hvor det sto at man måtte være totalkunde. Unnskyldte seg med at dem ikke behandler sånt i chatten men på lokalkontorene, så jeg måtte ta kontakt med kundebehandler ved mitt lokalkontor. Dvs ho som ringte meg to dager etter jeg søkte. Funker da heller dårlig med agentroulette

Preference liker dette
  18. Jensemann

Jensemann Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,256
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som har hatt utfordringer med poengberegning denne måneden? Når jeg summerer sammen alle linjene "SAS Eurobonus poeng" ender jeg opp med 30% mer enn det som står under "Ekstrapoeng i Perioden" øverst. Sistnevnte er også det som er overført.

19. LufthansaKar

LufthansaKar Nytt Medlem

Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg så også meldingen om de oppdaterte brukervilkårene. Ble i tvil om punkt 3.1 c) er endret også. Der står det nå:
    "c) Bruk av Kortet til å betale regninger eller utsatte betalinger gjennom tredjeparts betalingsløsninger"

Det er den siste delen av setningen jeg er usikker på. Hva mener de med å utsette
    betalinger. Er det Curve GBiT de sikter til? Betyr det at all omsetning på Curve ikke gir poeng?

20. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    1,984
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg ville tenkt Klarna, men vi får følge med.

stekus liker dette

Del denne siden